انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سام فتحی

اسباب بازی‌ها در انواع متنوع و مختلفی تولید می‌شوند. اسباب بازی مناسب برای کودکان از نظر روان‌شناسی اسباب بازی‌هایی هستند، که جسم و ذهنی کودکان را درحین بازی درگیر خود می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده هر چقدر که کوکان بتوانند به هنگام بازی کردن از ذهن و بدن خود به صورت هم‌زمان استفاده کنند، قدرت توانایی یادگیری‌شان با کسب تجربه در هنگام بازی کردن رشد می‌کند.

اسباب بازی مناسب کودک بر اساس سن و جنسیت کودک بسیار با اهمیت میباشد

اسباب بازی مهارت های حرکتی را تقویت می‌کند

عصر، عصر تکنولوژی است. کودکان آنقدر هوشیارند که به ‌خوبی می‌توانند با ابزارهای متفاوتی مثل، تلفن‌های هوشمند یا کنترل تلویزیون کار کند.

آن‌ها در این سن علاقه دارند رفتار بزرگترها را تکرار کنند. چون دوست دارند مثل آن‌ها قدرتمند باشند و از پس کارهای متفاوت بربیایند.

بازی با وسایل واقعی مهارت حل مسئله، درک روابط بین اشیا و مهارت حرکتی کودک را افزایش می دهد.

اسباب ‌بازی‌های دیگری هم چون ظروف پلاستیکی، تلفن، لیدهای اسباب ‌بازی، جارو و برس مخصوص کودک وسایل مناسبی برای پرورش این مهارت‌ها در کودکان هستند

اسباب بازی نقش آفرینی و زبان کودک کمک می کند

بازی کودکان با اسباب بازی های مختلف نقش تاثیر گذاری در پرورش ذهن و قدرت خلاقیت کودک دارد و سبب کسب تجارب بسیار زیادی برای او می شود. اسباب بازی های نقش آفرین تاثیربسیار زیادی در رشد و تکامل ذهنی و روحی کودک داشته و در انتخاب مسیر درست زندگی به او کمک می کنند. پس بهتر است هنگام نحوه انتخاب اسباب بازی مناسب کودک، نقش تربیتی آن ها را نیز در نظر گرفته و انتخاب درست و اصولی از آنها داشته باشیم. بیشتر بخوانید 

تحرک و فعالیت ورزشی کودکان

تحرک داشتن و فعالیت ورزشی برای کودکان پیش دبستانی بسیار اهمیت دارد. چون کودکان کم‌ کم از آن حالت بچگی  خود فاصله گرفته و وارد اجتماع می‌شود.

پایین اومدن فعالیت فیزیکی برای کودک مثل سم عمل می‌کند. کودکان پسر و دختر در دوران پیش از دبستان، پر از انرژی و شادابی هستند.

اسباب بازی مناسب کودک که موجب تقویت چابکی کودکان می‌شود از جذابت ومحبوب ترین اسباب بازی ها برای او خواهند بود. این ابزارها می‌توانند ماهیچه‌های کودکان را تقویت کرده و انعطاف بیشتری به بدن آن‌ها بدهند.

مناسب ترین سن برای آشنا کردن کودکان با برخی از بازی‌های رقابتی نیز مربوط به همین سن است. بهترین اسباب بازی‌ها در این سن شامل دوچرخه، اسکیت، فوتبال، دارت، تیر و کمان هستند. ادامه مطالب 

لینک مرجع https://hodhodtoybox.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/grjj
نظرتان را بنویسید