ثبت نام سوابق بیمه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از مهم ترین دغدغه های بیمه شدگان ، مشاهده سوابق بیمه می باشد که بسیار هم لازم و ضروری است . از آنجا که ممکن است کارفرما به دلایل مختلف ، حق بیمه را پرداخت نکرده باشد ، بهتر است هر از چند گاهی سوابق بیمه خود را دریافت کنید تا در هنگام بازنشستگی دچار مشکل نشوید .

برای مشاهده و دریافت سوابق هم از طریق مراجعه حضوری و هم به شیوه الکترونیکی می توان اقدام کرد . از آنجا که استفاده از خدمات الکترونیکی بسیار ساده تر بوده و از اتلاف وقت و انرژی بیمه شدگان جلوگیری می کند بهتر است به جای مراجعه حضوری از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایید . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص ثبت نام سابقه بیمه می پردازیم .




نحوه ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی
ماهانه در حدود 15 میلیون نفر حق بیمه خود را در قالب های مختلف پرداخت می کنند تا بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند . ساده ترین راهکار برای ثبت نام سابقه بیمه استفاده از سامانه ثبت نام پورتال متمرکز تامین اجتماعی می باشد .

به بیمه شدگان محترم توصیه می شود که در فواصل زمانی ماهیانه به سایت تامین اجتماعی مراجعه نموده و نسبت به مشاهده سوابق بیمه خود اقدام نمایند . اگر به هر علتی کارفرما از پرداخت حق بیمه سر باز زده باشد ، می توانید موضوع را پیگیری کرده و شکایت از کارفرما به عمل آورید . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص نحوه ثبت نام سابقه بیمه می پردازیم :



1- ابتدا باید عبارت eservices.tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .







2- بعد از ورود به صفحه اصلی ، گزینه ثبت نام را که در سمت راست صفحه در یک کادر آبی رنگ قرار داده شده است ، انتخاب کنید .







3- بعد از انتخاب گزینه ثبت نام ، یک صفحه جدید برای شما نمایش داده می شود و از شما خواسته می شود تا کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . دقت کنید که شماره تلفن همراه حتما متعلق به شما باشد . در غیر این صورت باید بعد از تکمیل ثبت نام با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه برای فعال سازی حساب کاربری خود به یکی از شعبه های سازمان تامین اجتماعی ، مراجعه نمایید .







4- از این مرحله ، تکمیل اطلاعات آغاز می شود و در گام اول لازم است اطلاعات شناسنامه ای در کادرهای مشخص شده وارد شوند و بعد از تکمیل این اطلاعات گزینه مرحله بعد انتخاب شود .







5- در این مرحله بعد از وارد کردن ایمیل و انتخاب گذر واژه ، باید به پرسش های امنیتی پاسخ داده و نهایتا بعد از تکمیل تمام اطلاعات خواسته شده ، گزینه مرحله بعد را فعال کنید .







6- در آخرین اقدام برای تکمیل فرآیند ثبت نام ، باید بعد از اطمینان از صحت اطلاعات ، گزینه تایید و ارسال درخواست را انتخاب کنید .







بیشتر بخوانید: سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی




تا به اینجا در خصوص ثبت نام برای مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی توضیحاتی را بیان کردیم اما مطابق قانون ، کارفرمایان باید مبلغی را ماهانه بابت حق بیمه کارگران و کارمندان خود بپردازند و به این منظور لازم است ابتدا به شعبه کارگزاری تامین اجتماعی مراجعه کرده و بعد از تکمیل توافق نامه و دریافت نام کاربری و رمز عبور ، از طریق سامانه تامین اجتماعی فیش حق بیمه خود را دریافت و اقدام به پرداخت آن نمایند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام سابقه بیمه​ به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام سابقه بیمه پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: فیش حق بیمه تامین اجتماعی


سوالات متداول


1-  ثبت نام سابقه بیمه چه منافعی برای بیمه شده دارد ؟
 بیمه شدگان می توانند با ثبت نام سابقه بیمه در سامانه سازمان تامین اجتماعی ، بدون نیاز به مراجعه حضوری ، سوابق بیمه ای خود را مشاهده کنند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است .


2-  برای ثبت نام سابقه بیمه در سامانه تامین اجتماعی باید به چه اطلاعاتی دسترسی داشت ؟
 برای ثبت نام سابقه بیمه باید به اطلاعات شناسنامه ای و شماره همراهی که به نام خود ثبت نام کننده باشد دسترسی داشت که در مقاله راهنمای تصویری نحوه ثبت نام سابقه بیمه در سامانه تامین اجتماعی آورده شده است .


3-  در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به ثبت نام کننده نباشد چه اقدامی بعد از ثبت نام لازم است انجام شود ؟
 در این صورت باید بعد از تکمیل ثبت نام با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعبه های سازمان تامین اجتماعی برای فعال سازی حساب کاربری خود ، مراجعه نمایید که در مقاله بررسی شده است .

منبع : ثبت نام سوابق بیمه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8VV3
نظرتان را بنویسید