هر آنچه که باید از آزمون تیزهوشان بدانید

هر آنچه که باید از آزمون تیزهوشان بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

آیا در سال 1401 تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم برگزار می شود 
همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم به صورت منظم و سالانه برگزار نمی شود و ظرفیت مدارس تیزهوشان مناطق مختلف در دوره تحصیلی اول متوسطه ، تعیین کننده برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون است. سال 98 ، تکمیل ظرفیت برگزار شد اما سال های بعد به دلیل نبود ظرفیت ، هیچ آزمونی تحت عنوان تکمیل ظرفیت هفتم به هشتم در مدارس تیزهوشان برگزار نگردید.

برای سال تحصیلی 1401 هنوز اخباری در خصوص برگزاری تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم از سوی منابع رسمی منتشر نشده است ولی شما والدین و دانش آموزان عزیز می توانید اخبار برگزاری را از طریق ارتباط با مشاوران ما پیگیری کنید تا در صورت برگزار شدن ، از شرکت در آزمون و قبولی در مدرسه تیزهوشان جا نمانید.

احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان 1401 - زمان و سایت اعلام نتایج تکمیل ظرفیت هشتم
زمان ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم  1401
زمان ثبت نام آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم توسط سازمان استعداد های درخشان به دانش آموزان اطلاع رسانی می شود و متقاضیان می بایست از طریق سایت استعداد های درخشان نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. در آخرین دوره برگزاری این آزمون زمان ثبت نام از تاریخ 14 الی 17 مردادماه انجام شد و مهلت ثبت نام نیز 3 روز بود.

امسال نیز در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت ، زمان ثبت نام حداکثر تا اواخر مردادماه خواهد بود و پس از برگزاری آزمون ، نتایج حداکثر تا اواخر شهریورماه اعلام می گردد تا پذیرفته شدگان از ابتدای مهرماه وارد مدرسه جدید شوند.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم

شرایط ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1401
دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم را دارند باید دارای یکسری شرایط باشند که این شرایط در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است. دارا بودن تابعیت ایرانی ، مهم ترین شرط ثبت نام در آزمون تکمیل ظرفیت است و دانش آموزان غیر ایرانی مجاز به ثبت نام این آزمون نمی باشند.

ضمن اینکه دانش آموزان می بایست در پایه هفتم معدل کل سالانه بالای 19 کسب نمایند و دانش آموزی که معدل کمتر از 19 داشته باشد ، اجازه شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت را نخواهد داشت.

دانش آموزانی که از طریق آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم در این مدارس پذیرش می شوند ، در سال اول تحصیل امکان انتقالی ندارند و در پایه نهم می توانند انتقالی بگیرند.
حوزه امتحانی آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان با توجه به منطقه آموزشی محل تحصیل دانش آموز تعیین می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/34Vx
نظرتان را بنویسید