ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99
ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور برای برخی از رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه های سراسری امکان پذیر می باشد. یکی از شرایط تکمیل طرفیت دانشگاه سراسری این است که شما در صورت قبولی در این مرحله امکان تحصیل در رشته پذیرفته شده قبلی را نخواهید داشت. در صورتی که برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و آزاد شرکت نموده اید، این مقاله را از دست ندهید.


جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99 اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ، اطلاع از شرایط تکمیل طرفیت دانشگاه آزاد ، دریافت راهنمایی در رابطه با دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری و آزاد از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
9099072952 – تماس از سراسر کشور
9092305587 – تماس از استان تهران
تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99

پیرو اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99 پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در مهرماه 99 آغاز می‌گردد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سنجش و آموزش کشور و همچنین سایت دانشگاه آزاد پس از وارد نمودن شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور 99 اقدام به ثبت نام نمایند.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و آزاد می توانید از رشته های موجود برای انتخاب رشته آگاه شوید. لازم به ذکر است که تعداد انتخاب رشته های تکمیل ظرفیت با محدودیت رو به رو است.

متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور 99 می توانند از طریق سامانه ایران تحصیل جهت انتخاب رشته با شماره‌های 9099072952 و در صورت شلوغی خطوط، با شماره 9092305587 ( استان تهران) جهت ثبت نام تماس حاصل نمایند.

نحوه پذیرش در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99
با توجه به اینکه تعداد رشته های موجود در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری محدود می باشد، لذا لازم است که برای انتخاب رشته، از تمامی نکات و نحوه پذیرش در هر یک از رشته ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید در رشته های مورد علاقه خود پذیرفته شوید.

تقسیم بندی بر اساس ظرفیت هر یک از مناطق بومی و همچنین سهمیه های هر یک از داوطلبان می باشد. بنابراین ظرفیت و همچنین نوع سهمیه در این انتخاب رشته می تواند در پذیرش و یا عدم پذیرش شما موثر باشد.

رتبه داوطلب در هر یک از زیرگروه ها بر اساس اولویت انتخابی شما خواهد بود و به همین دلیل در انتخاب رشته کنکور خود و وارد نمودن هر یک از رشته ها دقت لازم را داشته باشید. در ادامه در رابطه با نحوه تقسیم بندی و همچنین نوع پذیرش مطالبی را برای شما ارائه خواهیم نمود.


نحوه تقسیم رشته ها بر اساس کشوری و بومی


نحوه تقسیم رشته ها بر اساس کشوری و بومی
نحوه پذیرش برای هر یک از دانشگاه ها به دو صورت بومی و کشوری می باشد. رتبه کشوری منحصر به رشته هایی است که تنها در یک دانشگاه وجود دارند و به همین دلیل برای پذیرش آنان از تمامی داوطلبانی که در سطح کشور ثبت نام نموده اند پذیرش صورت می پذیرد.


رشته های بومی در واقع بر اساس میزان پراکندگی آنان تقسیم می شوند. به عنوان مثال، شامل سه نوع رشته های استانی، ناحیه ای و قطبی را می باشند، که تعریف آن ها به شرح زیر می باشد.

رشته های استانی : رشته هایی که در اغلب دانشگاه های استان های کشور وجود دارد، همانند رشته های حسابداری و …

رشته های ناحیه ای : رشته هایی که در بیشتر استان ها دایر نمی باشد اما در برخی از استان های همجوار، این رشته ها وجود دارد و داوطلبان بر اساس همین موضوع می توانند ثبت نام نمایند.

رشته های قطبی : در واقع این رشته ها شامل رشته هایی می باشند که در بیشتر ناحیه ها وجود ندارند اما در چند ناحیه ای که کنار هم می باشند یک قطب را تشکیل می دهند.


ناحیه 1 ﺍﻟﺒﺮﺯ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺯﻧﺠﺎﻥ، ﺳﻤﻨﺎﻥ، ﻗﺰﻭﻳﻦ، ﻗﻢ ﻭ ﻣﺮﻛﺰﻱ.
تاحیه 2 ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺷﺮﻗﻲ، ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎ ﻥ ﻏﺮﺑﻲ ﻭ ﺍﺭﺩﺑﻴﻞ.
ناحیه 3 ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ، ﭼﻬﺎﺭﻣﺤﺎﻝ ﻭ ﺑﺨﺘﻴﺎﺭﻱ ﻭ ﻳﺰﺩ.
ناحیه 4 (ﺳﻴﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﻛﺮﻣﺎﻥ.
ناحیه 5 ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﻓﺎﺭ ﺱ، ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ ﻭ ﺑﻮﻳﺮﺍﺣﻤﺪ ﻭ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ.
ناحیه 6 ﻛﺮﺩﺳﺘﺎﻥ، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻭ ﻫﻤﺪﺍﻥ.
ناحیه 7 (ﺍﻳﻼﻡ، ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ.
ناحیه 8 (ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮﻱ، ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﻲ ﻭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺟﻨﻮﺑﻲ.
ناحیه 9 ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﮔﻴﻼﻥ ﻭ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ.

نحوه محاسبه پذیرش رشته های کشوری
ظرفیت هر یک از رشته های کشوری پس از اختصاص سهمیه های مربوط به خانوده های محترم ایثارگران و محاسبه نسبت شرکت کنندگان در هر یک از سهمیه های موجود به تمامی شرکت کنندگان تعیین می شود.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99


آن دسته از داوطلبان نظام جدید 3-3-6 که امتحانات دوازدهم آنان نهایی می باشد، مشمول طرح سوابق تحصیلی خواهند بود و به همین دلیل میزان تاثیر سوابق تحصیلی آنان به میزان 30 درصد می باشد.

برای داوطلبان نظام قدیم که دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت نموده اند نیز مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی می باشند. میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای این دسته از داوطلبان 25 درصد می باشد و این میزان در معدل کل آنان موثر خواهد بود.

فارغ التحصیلان رشته های نظری که مدرک خود را در دوره پیش دانشگاهی در سال های تحصیلی 91 – 90 به بعد دریافت نموده اند در صورتی که یک یا چند درس از آنان به صورت نهایی بوده است، مشمول طرح سوابق تحصیلی می باشند اما میزان تاثیر این سوابق برای آنان 5 درصد خواهد بود.


ضوابط و قوانین ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99
آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر دانشجو می باشند، در صورتی که در هر یک از رشته های تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، پذیرش جدید در واقع پذیرش نهایی آنها خواهد بود. به همین دلیل به هیچ عنوان امکان ادامه تحصیل در رشته فعلی را نخواهند داشت.

در صورتی که این داوطلبان در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری پذیرفته شوند و یا در تکمیل ظرفیت در هر یک از دانشگاه های پیام نور و همچنین غیر انتفاعی پذیرفته شده باشند، می توانند در رشته جدید ثبت نام نمایند و برای ادامه تحصیل دچار محدودیت نخواهند بود.

برای آن دسته از متفاضیانی که در شهریور ماه در هیچ یک از رشته ها پذیرفته نشده اند، در صورت پذیرفته شدن در هر یک از رشته های دانشگاه های سراسری و عدم ثبت نام در دانشگاه ، امکان ثبت نام کنکور 99 را نخواهند داشت.


شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در دانشگاه های مختلف

شرایط تحصیل پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت در دانشگاه های مختلف
تحصیل در رشته های دانشگاه های روزانه به صورت رایگان خواهد بود. رایگان بودن تحصیل در این دانشگاه ها بدین معناست که شما نیازی به پرداخت شهریه برای اخذ از واحدهای دانشگاهی نخواهید داشت، و صرفا هزینه های استفاده از امکانات رفاهی بر عهده دانشجویان می باشد.

در واقع رشته های دانشگاه های روزانه و شبانه هیچ گونه تفاوتی از نظر زمان تشکیل کلاس ها نخواهند داشت . تنها تفاوتی که برای دانشجویان شبانه وجود دارد عدم رایگان بودن تحصیل و همچنین عدم تعلق خوابگاه های دولتی به پذیرفته شدگان می باشد.

نکته : امکان ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان دوره های شبانه به روزانه وجود نخواهد داشت به همین دلیل قبل از انتخاب رشته بهتر است این مورد را مد نظر داشته باشید.



شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور
داوطلبانی که قصد استفاده از معافیت تحصیلدارند حداکثر زمان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کاردانی 5 سال و برای سایر داوطلبان حدودا 10 سال می باشد. برخلاف دانشگاه های دوره روزانه ، شرکت در کلاس های پیام نور اختیاری است.

میزان شهریه پیام نور دریافتی پذیرفته شدگان رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور کم تر از دانشگاه های شبانه و همچنین دانشگاه آزاد می باشد. دروس عملی در دانشگاه پیام نور به صورت حضوری و به طور معمول در پایان هفته تشکیل می شود پس اگر قصد ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور در دانشگاه پیام نور را دارید این نکات را مد نطر داشته باشید.


شرایط تحصیل در رشته های پردیس و فرهنگیان
یکی از شرایطی که دانشگاه های شهید رجایی و همچنین فرهنگیان را از سایر دانشگاه ها متمایز می نماید، این است که این داوطلبان می توانند پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه به راحتی به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

برای پذیرفته شدگان پسر این دانشگاه معافیت از سربازی منظور خواهد شد. همچنین داوطلبانی که قبل از پذیرش در دانشگاه خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند زمان خدمت سربازی آنان به عنوان سابقه آنان در سال های بعدی منظور خواهد شد.


شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی
داوطلبان پذیرفته شده در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99 دانشگاه غیر انتفاعی در صورتی که برای هر یک از رشته ها قبول شده باشند، لازم است که هزینه مربوط به هر یک از واحدهای دانشگاهی را پرداخت نمایند. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارد.

همانند دانشگاه های روزانه در دانشگاه های غیر انتفاعی نیز هر یک از داوطلبان پذیرفته شده در این دانشگاه ، می توانند در تمام طول هفته در کلاس های این دانشگاه حضور یابند و ادامه تحصیل دهند. همچنین از نظر شهریه ای نیز وام های دانشجویی برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شده است.


شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان
تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان در واقع همانند ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشد به همین دلیل شما می توانید از تمامی امکانات دانشگاه های دولتی استفاده نمایید اما نیازمند پرداخت شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بیشتری می باشید.

با توجه به بین المللی بودن این دانشگاه ، بسیاری از دروس آن ممکن است به زبان انگلیسی تدریس شوند و در کل می توان گفت نقش مهارت شما در زبان انگلیسی بسیار با اهمیت می باشد. بهتر است قبل از ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در دانشگاه پردیس بین الملل بر روی زبان انگلیسی خود و افزایش مهارت کار کنید.



سوالات متداول در مورد تکمیل ظرفیت کنکور 99

برای تغییر دانشگاه بهتره انتقالی بگیریم یا در تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنیم؟
با توجه به عدم موافقت و شرایط سخت دانشگاه ها برای موافقت با انتقالی و همچنین متقبل شدن شهریه در دانشگاه های مقصد توصیه می نماییم که از تکمیل ظرفیت استفاده نمایید.


در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ، نحوه ثبت نام ، زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ، شرایط پذیرش در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مطالب مفیدی را به شما عزیزان ارائه نماییم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.
منبع : زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7rY1
نظرتان را بنویسید