دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که به هر دلیلی به شماره دانش آموزی خود برای دریافت سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد دسترسی ندارند می توانند از طریق سازمان سنجش ، کد مذکور را دریافت نمایند . این یک راه میانبر برای داوطلبانی است که قبلا در کنکور شرکت کرده اند که با ارائه اطلاعات شناسنامه به کد مذکور دست می یابند .



داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری 1400 را دارند و از طرفی مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند ، باید در زمان ثبت نام نسبت به درج کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند . مشمولان سوابق تحصیلی که شامل داوطلبان نظام جدید ، داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را سال 91 به بعد دریافت کرده اند هستند ، ضروری است سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت dipcode.medu.ir دریافت نمایند .

 متقاضیان برای گرفتن این کد به یک سری اطلاعات از جمله کد دانش آموزی ، کد مقطع ، کد منطقه تحصیلی و تاریخ تولد نیاز دارند . با توجه به اینکه بعضا با داوطلبانی روبه رو هستیم که به کد دانش آموزی خود دسترسی ندارند ، در ادامه به منظور رفاه حال داوطلبان راهنمای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی را ارائه داده ایم .



راهنمای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی
همانطور که در بالا گفته شده است ، داوطلبانی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند و حداقل یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده اند ، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، نسبت به دریافت شماره دانش آموزی خود اقدام نمایند .  در ادامه مراحل و راهنمای نحوه دریافت کد دانش آموزی با استفاده از شماره ملی از طریق سایت سازمان سنجش توضیح داده شده است . 


مراحل دریافت کد دانش آموزی با کد ملی


ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
انتخاب گزینه سراسری
انتخاب گزینه سوابق تحصيلی دانش آموزان - وضعيت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش
وارد کردن اطلاعات نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه

بیشتر بخوانید: کد نظام وظیفه کنکور سراسری






 راهنمای تصویری دریافت کد دانش آموزی با کد ملی :

 بعد از کلیک بر روی لینکی که در ادامه قرار داده ایم وارد صفحه ی زیر می شوید . از روش دوم استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نام ، نام خانوادگی و کد ملی ، کد دانش آموزی خود را دریافت نمایید .



وارد کردن کد دانش آموزی اجبار نیست و شما فقط با وارد کردن نام ، نام خانوادگی و کد ملی خود می توانید وارد صفحه بعد شوید .









 بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده وارد صفحه ی زیر می شوید که کد دانش آموزی شما در این صفحه نشان داده می شود .







برای دریافت کد دانش آموزی با کد ملی کلیک کنید



این روش تنها برای داوطلبانی است که یکبار در کنکور شرکت کرده باشند .

بیشتر بخوانید صفر تا صد : کنکور 1400












داوطلبان برای دریافت کد دانش آموزی می توانند با سامانه مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرند . کارشناسان این مرکز از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده خدمت رسانی به داوطلبان می باشند .












سوالات متداول


1- کد دانش آموزی چیست ؟
این کد برای احراز هویت و اطلاعات تحصیلی هر دانش آموز در آموزش و پرورش است که توضیحات بیشتر در مقاله ارائه شده است .




2- برای اطلاع از کد دانش آموزی به کجا باید مراجعه شود ؟
این کد در بالای کارنامه هر دانش آموز درج می شود ، در صورتی که به کارنامه خود برای مشاهده کد دانش آموزی دسترسی ندارید مطالعه مقاله برای شما توصیه می شود .




3- با استفاده از کد ملی چگونه می توان به کد دانش آموزی دسترسی یافت ؟
سازمان سنجش با ارائه لینکی که برای مشاهده سوابق تحخصیلی است چنین امکانی را در اختیار داوطلبان قرار داده است که لینک مذکور در این مقاله نیز قرار داده شده است .

منبع : دریافت کد دانش آموزی با کد ملی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wDZ8
نظرتان را بنویسید