اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله برای علاقه مندان به رشته های پزشکی آزمونی دو مرحله ای برگزار می کند که داوطلبانی که در مرحله اول ثبت نام کرده و قبول شدند ، می توانند در مرحله دوم آزمون که همان مصاحبه حضوری است شرکت کرده و پس از مدتی نتایج خود را مشاهده نمایند .




بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری با هدف قبولی در رشته های گروه پزشکی در کنکور تجربی شرکت می کنند اما با توجه به ظرفیت محدود رشته محل های گروه پزشکی موفق به قبولی در این رشته های پرطرفدار نمی شوند . در میان دانشگاه های علوم پزشکی تنها دانشگاه علوم پزشکی تهران مجالی را برای علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی فراهم می کند تا بار دیگر شانس خود را برای قبولی در رشته پزشکی محک بزنند .

لذا آزمونی تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی هر سال نیمه اول اسفند برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ( لیسانس ) رشته های تجربی ، ریاضی و فنی برگزار می کند . نتایج آزمون لیسانس به پزشکی در دو مرحله اعلام می شود که در ادامه این مقاله به توضیح زمان و نحوه و ارائه راهنمای تصویری و لینک اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1400 می پردازیم .



زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1400
همان طور که در بالا اشاره شد ، نتایج آزمون لیسانس به پزشکی در دو مرحله اعلام می شود که نتایج مرحله اول شامل اعلام اسامی داوطلبان دو برابر ظرفیت پذیرش آزمون کتبی است و مرحله دوم نتایج مصاحبه داوطلبان اعلام می شود .



اعلام نتایج مرحله اول آزمون لیسانس به پزشکی 1400 :



معمولا زمان اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی در اسفند ماه می باشد . سال گذشته به علت تاخیر در برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی، زمان اعلام نتایج نیز به تعویق افتاد و در نتیجه در آبان ماه منتشر شد . داوطلبان جهت مشاهده نتایج خود می توانند به سایت education.tums.ac.ir مراجعه نمایند و با کد ملی و کد رهگیری ثبت نام نتایج خود را مشاهده کنند .





نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی 1400 به محض انتشار در اینجا اعلام می شود .



لینک مشاهده نتایج اولیه لیسانس به پزشکی 1400 فعال خواهد شد .



اعلام نتایج مرحله دوم آزمون لیسانس به پزشکی 1400 :



پس از اینکه پذیرفته شدگان مرحله اول به مصاحبه دعوت شدند ، نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی اعلام می شود . معمولا ظرفیت پذیرش در این فرآیند محدود بوده و مجموعا بین 10 تا 20 نفر از داوطلبان موفق به قبولی در دکتری عمومی رشته پزشکی می شوند . سال گذشته نتایج نهایی این آزمون در 25 آبان ماه منتشر شد که اسامی پذیرفته شدگان به صورت زیر اعلام شد :



برای مشاهده نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی 99 کلیک کنید .



بیشتر بخوانید: راهنمای تحصیل مجدد در رشته پزشکی






اقدامات پس از پذیرش نهایی آزمون لیسانس به پزشکی 1400
 پذيرفته شدگان نهایی می بایستدر موعد مقرر که از سوی سایت معاونت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی اعلام خواهد شد، برای تكميل فرم ها و مدارک ثبت نامی زير با وارد نمودن کد ملی به عنوان کد کاربری و رمزعبور به نشانی https://sipad.tums.ac.ir سايت معاونت آموزشی مراجعه و نسبت به اسکن مدارک مشروحه ذیل و ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایند . بدیهی است عدم ثبت نام در تاریخ فوق به منزله انصراف تلقی خواهد شد .



مدارک لازم برای ثبت نام :

1- مدرك كارشناسی يا گواهی موقت آن

2- شناسنامه (همه صفحات)

3-كارت ملی (پشت ورو)

4- گواهي پايان یا ترخیص از طرح نيروی انسانی

5- عكس 4*3 (با فرمت JPEG و حجم کمتر از 50kb)

7- كارت پايان يا معافيت از خدمت نظام وظيفه برای آقايان به صورت كارت هوشمند يا گواهی تعويض از مراكز پليس + 10

8- دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی به شرح ذیل :



نام مدرك زبان حدنصاب قبولی
TOEFL 500
IELTS 6
MSRT 50
MHLE 50


بیشتر بخوانید: پرستاری به پزشکی









کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی سوالات و راهنمایی داوطلبان در مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1400 بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجارب خود را در اختیار آن ها قرار می دهند . هم چنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون لیسانس به پزشکی مطلع شوند .

داوطلبانی که در این آزمون موفق به پذیرش نشده اند می توانند در صورت دارا بودن شرایط تحصیل مجدد ، در کنکور سراسری تجربی شانس خود را امتحان کنند .



در ادامه بخوانید: صفر تا صد کنکور سراسری تجربی










سوالات متداول


1- به چه صورت می توان نتایج آزمون لیسانس به پزشکی را مشاهده کرد ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده است شرکت کنندگان این آزمون می توانند بصورت اینترنتی و با کد ملی و کد رهگیری ثبت نام نتایج خود را مشاهده کنند .




2- نتایج آزمون لیسانس به پزشکی از چه سایتی اعلام می شود ؟
داوطلبان جهت مشاهده نتایج خود می توانند به سایت education.tums.ac.ir مراجعه نمایند .




3- نتایج مرحله اول آزمون لیسانس به پزشکی در چه تاریخی اعلام می شود ؟
نتایج این آزمون معمولا اواخر اسفند اعلام می شود که به محض انتشار تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

منبع : اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xrB9
نظرتان را بنویسید