سهمیه منطقه 3 در کنکور

سهمیه منطقه 3 در کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
در کنکور هر یک از داوطلبان براساس مکانی که به تحصیل پرداخته اند در یکی از مناطق 1 و 2 و 3 دسته بندی خواهند شد. داوطلبان منطقه 1 افرادی هستند که در شهرهای بزرگ و با امکانات تحصیلات خود را به پایان رسانده اند که شامل تهران ، شیراز ، اصفهان ، تبریز و… می شود. داوطلبان منطقه 2 نیز تا حدودی شهرهای دارای امکانات بالا را در بر می گیرد. شهرهای منطقه 3 تقریباً شامل مناطق با امکانات محدود می شود که در ادامه اسامی شهرهای منطقه 3 کنکور و تعداد شرکت کنندگان منطقه سه کنکور را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

در تقسیم بندی سهمیه مناطق ، بخش های مرکزی مانند تهران ، اصفهان ، مشهد و .. منطقه یک ، شهرها و شهرستان ها در منطقه 2 و مناطق محروم و شهرهای کوچک جزو منطقه 3 قرار می گیرند . از این تقسیم بندی به راحتی می توان فهمید که اساس منطقه بندی تمام نقاط کشور ، امکانات آموزشی برای داوطلبان می باشد .

قوانین تعیین سهمیه افراد به شرح زیر می باشد :

افرادی که داوطلب شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی هستند براساس شهری که مدرک سه سال آخر دوره دبیرستان خود را گرفته اند ، انتخاب خواهند شد.

افرادی که دو سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده باشند ، جزء داوطلبان منطقه 3 حساب می شوند.

افرادی که دارای معلولیت های مختلف مانند نابینایی ، ناشنوایی ، معلول جسمی و… هستند نیز جزء داوطلبان در سهمیه منطقه 3 حساب خواهند شد.

اگر فردی هر سال از تحصیل خود را در یک شهر گذرانده باشد ، سهمیه وی براساس مرفه ترین شهر انتخاب خواهد شد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9V3D
نظرتان را بنویسید