آیا برای ازدواج آمادگی لازم را دارید

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
ازدواج یک پیوند و تعهد زناشویی بین زن و مرد است ، که هر کدام در سنین مناسب و با توجه به شرایط ذهنی ، عقلی ، اقتصادی ، خانوادگی و ... تصمیم به ازدواج می گیرند .

ازدواج یک تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز در زندگی هر فردی است در نتیجه انسان ها قبل از ازدواج باید خود را از لحاظ پذیرش مسئولیت ، سازگاری با جنس مخالف ، تحمل سختی و رنج ، تحمل شرایط مختلف و ... بسنجند . در نتیجه می توان گفت ازدواج مسیری است که می تواند تاثیرات بسیاری  در زندگی هر کدام از زوجین بگذارد . 

ازدواجی موفق است که زن و مرد قبل از ازدواج به درک بالایی از خود و نیاز ها و خواسته های خود برسد و همچنین هدف خود را برای ازدواج مشخص کند . ازدواج می تواند یکی از عوامل خوشبختی و رسیدن به سعادتمندی باشد اما اغلب ازدواج ها ناموفق است .

اگر زن و مرد آمادگی ازدواج را نداشته باشند و با چشم پوشی از نیاز ها و خواسته هایشان و صرفا بر اساس احساسات ازدواج کنند ، ممکن است در طی زمان از تصمیم خود پشیمون شوند و گرفتار ازدواج ناموفق شود که یکی از تلخ ترین تچربه ها در زندگی فرد می شود .

همانطور که گفتیم زن و مرد باید قبل از ازدواج به شناخت از خود و طرف مقابل برسند ، از گذشته فردی که می خواهید با او زندگی کنید اطلاع داشته باشید ، در مورد تفاوت های یکدیگر از جمله تفاوت های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... یکدیگر آگاه باشید ، هدف خود از ازدواج را مشخص کنید و با ازدواج و مسئولیت های آن با خبر شوید ، شخصیت خود و طرف مقابل را بشناسید و همجنین نیاز ها و خواسته های خود از ازدواج را مشخص کنید .

ما قصد داریم در ادامه مقاله هر کدام از این نکات را به طور کامل توضیح دهیم .



نکات مهم آمادگی برای ازدواج
همانطور که گفتیم انتخاب همسر و ازدواج یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین تصمیمات زندگی هر فرد است بنابرین باید با چشم باز و از روی عقل تصمیم بگیرد . در ادامه مقاله در مورد نکات مهم برای ازدواج توضیح خواهیم داد .



نقاط مشترک و تفاوت های خود و همسرتان را بشناسید
زوجین باید قبل از ازدواج از نقاط ضعف و قوت همدیگر آگاه شوند و به این نتیجه برسند که آیا می توانند تفاوت های شریک جنسی خود را بپذیرند . زیرا از مهم ترین ویژگی های ازدواج توانایی سازگاری با تفاوت ها و مشکلات زندگی مشترک و همچنین تلاش برای این از بین بردن تفاوت ها است .



 شناخت مسیر ازدواج
ازدواج زمانی موفق است که شریک زندگی شما یک همراه همیشگی باشد و بتواند شما را در مشکلات مختلف درک کند و همچنین بتواند عشق و صمیمت را در زندگی ایجاد کند . در نتیجه لازمه ازدواج موفق ، داشتن یک همراه صمیمی است . البته این تنها عامل ازدواج موفق نیست ؛ شما باید اطلاعات مختلفی از ازدواج داشته باشید و هدف خود را از ازدواج کردن مشخص کنید .



آگاهی از شخصیت طرف مقابل
شما باید قبل از ازدواج شخصیت طرف مقابل را بشناسید زیرا ممکن است اگر طرف مقابل شما دارای روحیه حساسی باشد ، شما نتوانید با او سازگاری کنید ؛ گاهی افراد ممکن است تمایل به تنهایی و گوشه گیری داشته باشند ، برخی افراد شخصیت مضطرب و نگرانی دارند و دائما حس ترس و دلشوره دارند یا حتی بعضی دیگر جنبه انتقاد پذیری نداشته باشند .

این افراد اعتماد به نفس ندارند و همیشه خود را حقیر و بی ارزش می دانند و در نتیجه ویزگی های مثبت خود را نمی بینند . در نتیجه ممکن ازدواج با این افراد یا  تحمل این افراد برای بعضی از زوجین سخت باشد . به همین دلیل ممکن است ازدواج با این افراد مشکل ساز شود .

به طور مثال در زمان هایی که شما تصمیم به خرید خانه گرفته اید با افرادی که دارای روحیه حساس هستند ، نمی توانید مشورت کنید و به نتیجه برسید همچنین آن ها برای بچه دار شدن نیز نمی توانند تصمیم بگیرند .








 روحیات و علایق خود را بشناسید
همه ما در زندگی روحیات و اخلاقیات مختص به خودمان را داریم که گاهی نیز از خلق و خوی خود بی خبر هستیم ، در نتیجه قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرید خودتان را بشناسید و ویژگی های روحی و اخلاقی خود را بررسی کنید ؛ این شناخت از خود به شما کمک می کند تا ویزگی های مثبت و منفی خود را بشناسید و از اهداف و اولویت های زندگی خود با خبر شوید .



تحقیق در مورد گذشته فرد
برخی افراد ممکن است در گذشته تجربه هایی تلخ مثل اذیت و آزار جنسی ، پرخاشگری فیزیکی و مشکلات روحی و روانی داشته باشند یا در گذشته ازدواجی ناموفق داشته باشند . این افراد ممکن است از لحاظ روانی دچار مشکلاتی باشند که از گذشته آن ها سرچشمه می کیرد .

ظاهر این افراد مانند تمامی انسان ها معمولی است اما آن ها از لحاظ ذهنی مشکل دارند بنابرین تحقیق و شناخت گذشته افراد مهم است زیرا برخی از این افراد ممکن است توانایی سازگاری با یک شریک جدید و تشکیل زندگی را نداشته باشند .



 نیاز خود از ازدواج را مشخص کنید
زن و مرد با ازدواج کردن نه تنها نیازهای خود بلکه نیاز های طرف مقابل را نیز برطرف خواهند کرد .

1 - نیازهای احساسی مانند نیاز به عشق و صمیمیت ، نیاز به صحت کردن و یا حتی درد و دل کردن با شریک زندگی ، همچنین نیاز به درک کردن و همدلی کردن از طرف مقابل .

2 - گاهی هدف زوجین البته به خصوص زن تامین نیازهای از جمله ایمنی و مالی است . زیرا فرد می خواهد در زندگی آسایش و رفاه داشته باشد .

3 - هر دو زوج نیاز دارند با شریک زندگی خود راحت باشند ، مشکلاتشان را با او درمیان بگذارند در نتیجه یکی از هدف های ازدواج همدم داشتن است .

4 - برخی زوجین نیاز دارند از سمت شریک زندگی خود اعتماد به نفسشان افزایش یابد .

5 - زن و مرد در زندگی نیاز به سرگرمی و تفریح دارند و همچنین آن ها نیاز دارند اوقات فراغت خود را با همسر خود بگذرانند .

از دیگر نیازهای زوجین برای ازدواج می توان به نیاز های اجتماعی ، دیده شدن ، تعلق خاطر داشتن و تشکیل خانواده اشاره کرد . در نهایت شما باید نیاز های خود را شناخته ، آن ها را بررسی کنید و در نهایت که آن ها را اولویت بندی کرده اید برای ازدواج کردن تصمیم بگیرید .

در ادامه بخوانید : از مهارت زندگی چه می دانید

منبع : آیا برای ازدواج آمادگی لازم را دارید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EkX4
نظرتان را بنویسید