بهترین لالایی ایرانی برای کودکان کدام است؟

بهترین لالایی ایرانی برای کودکان کدام است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

لالایی ایرانی را هر مادرایرانی مهربانی می داند. خواندن لالایی ایرانی یکی از هنرهایی است که هردخترایرانی از دوران کودکی خود با خواندن آن برای عروسکش یاد می گیرد و با آن بزرگ می شود. لالایی ایرانی به قومیت خاصی مرتبط نیست و چون زبان رسمی کشور فارسی است بیشترین لالایی ایرانی را فارسی می دانیم درحالی که اینگونه نیست و لالایی ایرانی می تواند یک لالایی فارسی، لری، گیلکی و هرلالایی دیگر محلی باشد.

لالایی ایرانی روایتی از طبیعت است

لالایی ایرانی همان طورکه گفته شد بازتابی از طبیعت و دشت و دمن است. بهترین لالایی های ایرانی درمیان اقوام مختلف ایرانی که درکوهستان و یا روستا زندگی می کنند وجود دارد. از این رو طبیعت همواره الهام بخش لالایی ایرانی بوده است. کوه و دشت مکانی است که با زیبایی که دارند ذوق هنری را زنده می کند خصوصاً وقتی در دل این دشت در حال فعالیت باشید. مادران این سرزمین کودکان خود را در دل این دشت پرورش می دهند و این دشت همچون مادر دومی است که لالاییی ایرانی کودکان ایرانی را با زبان مادران واقعی کودکان در گوششان زمزمه می کند. همواره خواندگان با انعکاس صدای خود در دل دشت شناخته شده اند.

آنچه لالایی ایرانی دارد

هرچه از لالایی ایرانی گفته شود بازکم است. لالایی ایرانی تنها یک لالایی نیست بلکه شعر، موسیقی، احساس و در نهایت یک هنر کامل است که از زبان مادرایرانی خوانده می شود. اگر دوست دارید لالایی ایرانی بیشتری را بخوانید باید ابتدا اقوام ایرانی را بشناسید و با آشنایی با فرهنگ آنها به لالایی آنها نیز برسید. بنابراین آنچه لالایی ایرانی را از سایر لالایی ها متمایز می کند تنها هنری است که پرچم دار فرهنگ اصیل ایرانی است. بهترین لالایی های ایرانی را در وولک از دست ندهید.

لالایی گیلکی برای کودکان ایرانی

بهترین لالایی ایرانی می تواند هر لالایی باشد که به زبان قومی درایران خوانده می شود. یک از این اقوام، مردم خوب شمال کشور و مادران گیلکی هستند که درشالیزارهای شمال کشور به خواندن آن می پردازند. زنان گیلانی پابه پای مردان در شالیزارها و مزارع شمال کشور کارمی کنند وهمزمان به نگهداری از فرزندان خود نیز می پردازند. مسئولیتی که آنها بر دوش دارند باعث می شود که بیشتر مواقع همراه کودک خود درشالیزارها باشند به همین لالایی گیلکی که می خوانند اشاره زیادی به کشت وکارو شالیزاردارد. به طورکلی خاصیت خواندن لالایی برای کودکان الهام گرفتن از طبیعت است و لالایی گیلگی نیز از این امر مستثنی نیست.

نمونه از لالایی گیلکی که خوانده می شود

لالایی در زبان گیلانی با واژه ی " گاره سری " به معنای آوازی که سر گهواره می خوانند ، شناخته می شود. لالایی گیلکی یکی از اصیل ترین نمونه های لالایی ایرانی است که علاوه برمحبوبیت میان ایرانیان، در خطه سرسبز شمال کشور نیز طرفداران زیادی دارد. شما می توانید نمونه های زیادی از لالایی ایرانی و لالایی گیلکی را دروولک ببینید و بشنوید اما برای نمونه یک لالایی گیلکی برای شما قرار می دهیم که با لذت بردن از آن، به جمع طرفداران لالایی گیلکی بپیوندید.

لالابوکون لای لای لای

لالابوکون لای لای لای

لالابوکون لای لای لای

بوخوس می جانه دیل جانه زای

می کش تی گاواره

ماری تی ره بیداره

بوخوس می جانه دیل جانه زای

لالابوکون لای لای لای لای

لالابوکون لای لای لای

تی پئربیجار کاره

بجا فوروز باره

مثل همه ساله

ایدونیا غم داره

هیچی خوره ناره

تره پلا باره

بوخوس می دیل جان جانه زای

لالابوکون لای لای لای لای

لالابوکون لای لای لای

نیدین تی مار بیداره

ترابوخوسانه هیزارتا کار داره

می دیل تره نازای جان

می جان تره نازای جان

بوخوس می دیل می جان زای جان

لالابوکون لای لای

لالابوکون لای لای

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید