تبریز شهر موزه های تخصصی و زیبا

تبریز شهر موزه های تخصصی و زیبا
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
تبریز را می توان شهر موزه های ایران دانست، شهری که به تنهایی بیش از 26 موزه متنوع را در معرض دید همگان قرار داده است و این شهر کهن با داشتن پنج بار تجربه پایتخت بودن در سلسله های مختلف، آثار و بناهای تاریخی و موزه های غنی فراوانی دارد که هر کدام گوشه ای از تاریخ این بخش از سرزمین ایران را به نمایش گذاشته است.

موزه های تب‍ری‍ز ن‍م‍‍اد ش‍ک‍وه‌ ت‍‍اری‍خ‍‍ی‌ پ‍‍ای‍ت‍خ‍ت‌ ق‍دی‍م‌ ‌ای‍ر‌ان‌ در زم‍‍ان‌ ح‍ک‍م‍ر‌ان‍‍ی‌ ش‍ش‌ س‍ل‍س‍ل‍ه‌ ‌از ح‍ک‍وم‍ت‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌ای‍ر‌ان‍‍ی‌ و ی‍‍اد‌آور ‌ع‍ظم‍ت‌ ت‍‍اری‍خ‍‍ی‌ و ف‍ر‌ه‍ن‍گ‍‍ی‌ تبریز در دور‌ان‌ های مختلف ‌اس‍ت‌ که ع‍لاوه‌ ب‍رگ‍ن‍ج‍ی‍ن‍ه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌غ‍ن‍‍ی‌ خ‍ود، ‌ه‍ری‍ک‌ ب‍ه‌ ت‍ن‍‍ه‍‍ای‍‍ی‌ رو‌ای‍ت‍گ‍ر ب‍خ‍ش‍‍ی‌ ‌از ت‍‍اری‍خ‌ م‍‍ع‍‍اص‍ر این شهر در دو ق‍رن‌ گ‍ذش‍ت‍ه‌ و ح‍ک‍‍ای‍ت‌ گ‍ر چ‍گ‍ون‍گ‍‍ی‌ پ‍ی‍وس‍ت‍نش ب‍ه‌ ق‍‍اف‍ل‍ه‌ ت‍م‍دن‌ م‍درن‌ م‍‍ی‌ ب‍‍اش‍ن‍د.

شاید بتوان آذربایجان شرقی را به دلیل داشتن موزه های متعدد تاریخی، فرهنگی، طبیعی و بسیاری از موزه های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگ “مجموعه ای بی نظیر و بی بدیل “از موزه ها نامید. در اهمیت و غنای موزه های موجود در تبریز همین بس که این شهر از نظر قدمت و تعدد موزه ها پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

البته پیش از معرفی موزه های تبریز گفتن این نکته ضروری است که اغلب بناهای موزه های یاد شده نیز از آثار تاریخی و دیدنی منطقه محسوب شده و پیشینه مفصلی دارند. به همین دلیل نیز سعی شده به تاریخچه بناها اشاره مختصری شده و بیشتر به خود موزه ها پرداخته شود.

لیست موزه های تبریز
موزه آذربایجان
موزه مشروطه
موزه قرآن و کتابت
موزه سنجش
موزه قاجار
سایت موزه عصر آهن
موزه محرم
موزه ادبی شهریار
موزه تاریخ طبیعی آذربایجان
موزه آثار استاد بهتونی
موزه شهدای 27 دی دانشگاه تبریز
موزه شهرداری تبریز
موزه استانداری
موزه زنده سفال
موزه ارامنه
موزه کاریکاتور
پارک موزه مفاخر آذربایجان
موزه بازار و مشاغل
موزه مطبوعات
موزه دفاع مقدس
موزه فوتبال
موزه کبریت
موزه خودرو کلاسیک
موزه شهدا
موزه آتش نشانی
موزه پست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wpBR
نظرتان را بنویسید