وزن رابیتس گالوانیزه؛ فرمول و نحوه محاسبه راویز 13 ستون

وزن رابیتس گالوانیزه؛ فرمول و نحوه محاسبه راویز 13 ستون
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ahmadnabavi

رابیتس یا به زبانی عامیانه‌تر راویز یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی به حساب می‌آید. رابیتس گالوانیزه در واقع ورق‌های شبکه‌ای است که یه این شبکه‌ها چشمه می‌گویند، طی فرآیند کشش عرضی و پرس کردن ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شود.مهم‌ترین کاربرد آن به عنوان مصالح ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
امروزه یکی از مهمترین مسائل برای صنعتگران بدست آوردن وزن رابیتس 13 ستون، 11 و یا 9 ستون گالوانیزه به صورت دقیق است تا بتوانند مناسب‌ترین وزن راویز را برای صنعت ساختمان‌سازی به کار ببرند. دلایل مختلفی برای استفاده از ورق رابیتس وجود دارد مانند مقاومت در برابر شرایط جوی آب و هوا که مهمترین آنها است. از این رو وزن رابیتس را باید با آگاهی لازم محاسبه کنند. رابیتس‌ها بر اساس نوع کاربردی که دارد در وزن‌های مختلفی تولید می‌شود.

موارد استفاده راویز گالوانیزه

این محصول بسته به محل و کاربرد خود طرح و جنس خاص خود را دارند و نمی‌توان از آنها برای مصارف دیگر در ساخت‌وساز استفاده کرد، به‌عنوان‌مثال رابیتس‌های بسیار نازک، در برابر آب و زنگ‌زدگی مقاومتی ندارند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا وزن هر برگ ورق راویز را با یکدیگر بررسی کنیم.

 روش محاسبه وزن رابیتس گالوانیزه بر حسب گرم برای هربرگ ورق

معمولا فروشندگان و مهندسین اجرای رابیتس سقفی وزن انواع آن را در ذهن ثبت می‌کنند و نیازی به محاسبه ندارند اما برای کسانی که اطلاعاتی در این مورد ندارند می‌توانند با استفاده از این فرمول زیر و اطلاعات مربوط به ورق راویز،وزن دقیق آن را محاسبه کنید. این محاسبات علاوه بر انتخاب محصول مناسب، در اجرای پروژه نیز نقش دارد.

ضخامت ورق گالوانیزه* عرض برش اولیه* طول رابیتس* 78.5 = وزن رابیتس

معمولا رابیتس‌ها در 3 وزن سبک، نیمه سنگین و سنگین دسته‌بندی می‌شوند ک در جدول زیر شما مشاهده می‌کنید. باید گفته شود وزن رابیتس گالوانیزه مستقیما بر روی وزن دیوار یا سقف تاثیر مستقیم دارد. در پروژه‌ای که حجم رابیتس زیاد است حتما باید از نوع سبک آن استفاده کرد. از رابیتس سنگین در مکان‌هایی است که مسئله ایمنی مهم نیست. وزن هر متر رابیتس گالوانیزه 13 ستون یا 11 و 9 پل سقفی را بر اساس جدول زیر می‌توان به صورت تقریبی بر حسب گرم محاسبه کرد.

نوع رابیتستعدادستونوزن تقریبی به گرم
سبک9 ستون650
نیمه سنگین9 ستون730
سنگین9 ستون780
فوق سنگین9 ستون900
سبک11 ستون830
نیمه سنگین11 ستون840
سبک13 ستون840
نیمه سنگین13 ستون940
سنگین13 ستون1000
فوق سنگین13 ستون1080

 

 آیا وزن رابیتس بر روی قیمت توری رابیتس تاثیرگذار است؟ قیمت توری رابیتس را بر چه معیاری تعیین می‌کنند؟

رابیتس گالوانیزه 9 ستون

توری راویز گلوانیزه را بر حسب وزن رابیتس، تعداد ستون‌ها یا به عبارتی پل ستون که 9، 11 و 13 ستون هستند و تعداد چشمه‌ها تعیین می‌کنند. تعداد پل‌ها و تعداد چشمه‌ها با چشم هم قابل رویت است. از آنجایی که وزن رابیتس بر روی بسته‌های آن درج نشده است در زمان خرید باید به وزن رابیتس دقت کرد. وزن رابیتس با وزن کردن توسط ترازو و میزان سنج یا باسکول امکان‌پذیر نیست. برای بدست آوردن وزن رابیتس در هنگام خرید کافی است مقدار کل بسته‌هایی که خریداری شده وزنشان را بر تعداد آن تقسیم کرده، تا به طور میانگین وزن هر برگ ورق رابیتس بدست آید. هر چه مقدار وزن توری رابیتس بیشتر باشد قیمت نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

کاربردهای توری راویز گالوانیزه با توجه به وزن رابیتس

از توری رابیتس همان طور که در متن فوق نیز به آن اشاره کردیم به دلیل هموار بودن سطوح در موارد زیادی به کار می‌رود. از جمله مناسب برای سقف کاذب، ترمیم ترک‌های ساختمان در بتن ریزی، اجرای دکوراسیون، پوشش دادن تیرآهن و آرماتورها، ساخت نرده و پیاده رو، ساختن قفس آهنی و خیلی موارد دیگر ... اما در کاربردهایی که نسبت به وزن رابیتس می‌توان انجام داد شامل موارد زیر می‌باشد.

  1. وزن رابیتس 300 تا 600 گرم مناسب کاشی کاری
  2. وزن رابیتس 600 تا 900 گرم مناسب سقف کاذب
  3. وزن رابیتس 900 تا 1400 گرم مناسب نمای سنگی ساختمان

چرا وزن رابیتس مهم است؟

یکی از علل مهم استفاده از توری راویز به عنوان یکی از مصالح،توانایی بالای جذب انرژی و مقاومت در برابر تغییر شکل مکانیکی است و تحت انرژی‌های اضافی قرار نمی‌گیرد و در مقابل شرایط جوی آب و هوا کاملا مقاوم است. از طرفیم وزن رابیتس تعداد چشمه‌های کوچک راویز را تعیین می‌کند. در واقع چشمه‌های کوچک و زیاد در این محصول اجازه نور و آب را می‌دهد. اما خالی از لطف نباشد یک مانع فیزیکی برای مواد جامد به حساب می‌آید. از ویژگی‌های وزن رابیتس می‌توان به مقاومت مکانیکی، ضد زنگ بودن به دلیل گالوانیزه گرم بودنش و ضخامت زاویه اشاره کرد به همین دلیل دارای اهمیت زیادی قرار گرفته است.
همان‌طور که قبلا هم گفتیم هر مقدار وزن رابیتس بیشتر باشد مسلما از مقاومت و قیمت بیشتری برخوردار است و از آن می‌توان برای افزایش مقاومت یک سازه استفاده کرد و هر مقدار وزن رابیتس پاییین‌تر باشد فقط به عنوان عملکردهای تزیینی مناسب است.

خرید توری رابیتس گالوانیزه 13، 11، 9 ستون از منابع معتبر

در این مقاله شما با چگونه محاسبه کردن وزن رابیتس آشنا شدید. مجموعه فولاد توفیقی آماده ارائه فروش انواع توری راویز می‌باشد چنان که قصد خرید رابیتس و همچنین برای بدست آوردن وزن راویز را دارید لطفا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید و اگر می‌خواهید وزن رابیتس سقفی را بررسی کنید با توجه به سنگین و سبک بودن با توجه به فرمول ذکر شده و یا جدول اشتعال محاسبه کنید. کارشناسان فولاد توفیقی 24 ساعت آماده فروش و پاسخ سوالهای شما برای دریافت قیمت می‌باشند.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vOQg
نظرتان را بنویسید