شرایط استفاده از تک ماده در دوره متوسطه اول

شرایط استفاده از تک ماده در دوره متوسطه اول
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان دوره متوسطه اول که در بعضی دروس ، نمره قبولی را کسب نکرده اند می توانند با داشتن شرایط استفاده از قانون تک ماده در دوره متوسطه اول ، حدنصاب قبولی خود را دریافت نمایند . این طرح فرصتی مناسب برای دانش آموزانی است که در ایام امتحانات بنابر عللی شرایط مناسبی برای شرکت در امتحان نداشته اند ولی با استفاده از تک ماده می توانند از دوره متوسطه دوره اول فارغ التحصیل شوند . 




هر سال تعدادی از دانش آموزان متاسفانه به دلایلی از جمله بیماری ، مشکلات خانوادگی و یا نداشتن فرصت زمان لازم برای مطالعه در برخی از دروس نمره قبولی را کسب نمی کنند . هر چند امتحانات شهریور ماه فرصتی دوباره برای جبران و قبولی در این دروس می باشد اما امکان دیگری نیز برای این دسته از دانش آموزان وجود دارد .

دانش آموزان دوره متوسطه اول در سال تحصیلی 98 - 99 می توانند با داشتن شرایط خاص از قانون تک ماده و تبصره های آن استفاده نمایند و بتوانند مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کنند . استفاده از شرایط تک ماده قوانین خاصی دارد که دانش آموزان دوره متوسطه اول برای استفاده از آن باید با شرایط آن کاملا آشنا باشند . به همین منظور می خواهیم در این مقاله به شرح کامل شرایط قبولی و شرایط استفاده از تک ماده در دوره اول متوسطه 98 – 99 بپردازیم .





شرایط قبولی در دوره متوسطه اول 98 - 99
کلیه دانش آموزانی که در دوره متوسطه اول اشتغال به تحصیل دارند جهت قبولی در پایه تحصیلی خود باید دارای شرایطی که در ادامه به شرح آن می پردازیم باشند :


 معدل کل وی کمتر از 10 نباشد .
 نمره امتحانی نوبت دوم او در هیچ یک از مواد درسی بدون ضریب کمتر از 10 نباشد .
 نمرات سالیانه وی در هیچ یک از مواد درسی کمتر از 30 نباشد .


 تبصره 1 : نمره سالیانه هر درس حاصل جمع نمره نوبت اول و دو برابر نمره نوبت دوم خواهد بود .

 تبصره 2 : معدل کل دانش آموز عبارت است از مجموع نمرات سالیانه همه دروس ( به جز نمره انضباط ) تقسیم بر سه برابر تعداد مواد درسی آن پایه .



بیشتر بخوانید: هدایت تحصیلی پایه نهم









شرایط استفاده از تبصره تک ماده در دوره متوسطه اول 98 - 99
طبیعتا دانش آموزان زیادی هستن که به دلیل مشکلات شخصی از جمله بیماری ، مشکلات خانوادگی و یا نداشتن فرصت لازم برای مطالعه درس خود نمی توانند شرایط قبولی گفته شده را کسب نمایند . هرچند این دانش آموزان فرصت مجددی برای شرکت در امتحانات شهریور ماه را دارند و می توانند در این دوره از امتحانات نمره قبولی را کسب نمایند

شرایط خاص دیگری نیز وجود دارد که  دانش آموزان دوره متوسطه اول می توانند با داشتن آن فارغ التحصیل شوند . بنا به ماده 14 آیین نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه و تبصره های آن شرایط استفاده از قانون تک ماده متوسطه دوره اول به شرح زیر است :


   دانش آموزان دوره متوسطه اول که در تنها یک درس از دروس خود نمره قبولی کسب نکرده اند ، با داشتن معدل 10 سیستم به طور خودکار نمره کمتر از 10 را قبولی خرداد ثبت می نماید .


    دانش آموزان متوسطه اول که در امتحانات پایان ترم معدل بالای 12 کسب کرده اند می توانند در دو درس خود که نمره کمتر 10 گرفته اند برای قبولی از تک ماده استفاده نمایند .


 دانش آموز در طول تحصیل در دوره اول متوسطه می تواند در هر درس دو بار از مفاد اين ماده استفاده کند با این تفاوت که استفاده براي بار دوم از اين ماده در هر درس ، منوط به کسب حداقل نمره 5 می باشد .



همچنین شرایط استفاده از قانون تک ماده برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم نیز وجود دارد که می توانید برای اطلاع دقیق از این شرایط مقاله شرایط استفاده از تک ماده در دوره متوسطه دوم 98 - 99 را مطالعه نمایید . 



در ادامه بخوانید: شرایط استفاده از تک ماده در دوره متوسطه دوم









برای اطلاع از آخرین اخبار شرایط استفاده از تک ماده می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال درمورد نحوه استفاده از تک ماده می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .




سوالات متداول


1- شرایط قبولی در دوره متوسطه اول شامل چه مواردی است ؟
قبولی در دوره متوسطه اول ، شرایط متعددی اعم از معدل 10 به بالا و غیره دارد که در این مقاله به شرح کامل این شرایط برای قبولی در دوره متوسطه اول پرداخته شده است .




2- شرایط استفاده از تک ماده در دوره متوسطه اول شامل چه مواردی می باشد ؟
به منظور استفاده از تبصره تک ماده دانش آموز می بایست حداقل معدل 12 را در امتحانات پایانی خود کسب کرده باشند که در این مقاله می توانید جزئیات کامل شرایط استفاده از تبصره تک ماده دوره متوسطه اول را مطالعه نمایید .




3- آیا دانش آموزی که فقط در یکی از دروس خود نمره قبولی را کسب نکرده باشد ، می تواند از تک ماده استفاده کند ؟
همان طور که در این مقاله گفته شد ، در صورتی که دانش آموز معدل بالای 10 را کسب کرده باشد و فقط در یکی از دروس نمره پایین تر از 10 گرفته باشد ، سیستم به صورت خودکار ، نمره درس را قبولی خرداد رد می کند .

منبع : شرایط استفاده از تک ماده در دوره متوسطه اول
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rWx6
نظرتان را بنویسید