زمان ثبت نام مدارس

زمان ثبت نام مدارس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس مختلف کشور هر ساله پس از پایان امتحانات پایانی آغاز می شود و معمولا تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت . زمان ثبت نام مدارس کشورمان در سال تحصیلی 99 - 1400 نیز مانند سال های قبل از اوایل خرداد تا پایان مرداد ماه خواهد بود .




دستورالعمل اجرایی ثبت ‌نام برای همه مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط خاص دوره همه ‌گیری کرونا و بحث رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا تدوین شده است . ضرورت هماهنگی کامل با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت استان به منظور بهره ‌مندی از پروتکل های بهداشتی هم در این دستورالعمل مورد تایید قرار گرفته است .

در این ابلاغیه ، زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اول خرداد  تا 31 مرداد اعلام شده است تا مدیران محترم بتوانند در این بازه زمانی ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد را انجام دهند .

هم چنین دانش ‌آموزانی که به دلیل تغییر محل سکونت ، به مدارس جدید می ‌روند  باید مراجعه حضوری داشته باشند . براین اساس پیش بینی شده ثبت نام این دانش آموزان در آغاز دوره ها به صورت سیستمی انجام شود و اگر امکان ثبت نام سیستمی نیست بر اساس حروف الفبا و با رعایت اصول بهداشتی ، مدارس دانش آموزان را ثبت نام کنند .

در این  دستورالعمل ثبت نام به لزوم تدابیر مدارس جهت کاهش استرس و نگرانی دانش آموزان و خانواده ‌ها در خصوص زمان ‌بندی دانش آموزان برای ثبت نام اشاره شده و به استفاده از ظرفیت ایجاد شده توسط مرکز برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سامانه پیش ثبت‌ نام با توجه به هدایت تحصیلی دانش‌ آموزان و رشته ‌های موجود در واحد‌ های آموزشی تاکید ویژه ای دارد .



زمان ثبت نام مدارس ابتدایی
دوره ابتدایی یکی از مهم ترین دوره های تحصیلی هر دانش آموز می باشد و والدین این دانش آموزان ، به خصوص دانش آموزان پایه اول ابتدایی به دنبال ثبت نام آن ها در بهترین مدارس ابتدایی می باشند . ثبت نام این مدارس معمولا پس از پایان سال تحصیلی جاری از اوایل خرداد آغاز می شود که در ادامه این مقاله می توانید زمان ثبت نام مدارس ابتدایی مختلف کشور را مشاهده نمایید .



نوع مدرسه زمان ثبت نام
مدارس دولتی از 1 خرداد تا 31 مرداد
مدارس غیردولتی از 1 خرداد تا 31 مرداد
مدارس شاهد اول ابتدایی : از 1 تا 17 خرداد 
ثبت نام میان پایه شاهد : احتمالا در مرداد






برگزاری آزمون ورودی ، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه ( به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی ) در زمان ثبت نام مجاز نیست و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود .



تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان با رسیدن به سن ورود به اول ابتدایی ، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و اگر نوآموزی در زمان ورود به پیش دبستانی ، ارزیابی سنجش سلامت خود را انجام داده باشد ، در زمان ثبت نام ابتدایی نیازی به انجام دوباره ارزیابی سنجش سلامت نخواهد داشت .



حتما بخوانید: ثبت نام طرح سنجش سلامت










زمان ثبت نام مدارس متوسطه دوره اول
دوره متوسطه یا دوره راهنمایی شامل پایه های هفتم ، هشتم و نهم یا می شود . در این دوره تنوع بیشتری در انتخاب مدارس وجود دارد . و مدارس خاص بیشتری در این دوره فعالیت می کنند و هر کدام زمان ثبت نام مختص به خود را دارند که در ادامه می توانید زمان دقیق ثبت نام برخی از این مدارس را مشاهده نمایید .



 مدارس تیزهوشان



مدارس تیزهوشان یا سمپاد زیرنظر سازمان پرورش استعدادهای درخشان اداره می شود و هر ساله اقدام به جذب دانش آموزان تیزهوش پایه هفتم از طریق آزمون ورودی می نماید . ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از 26 بهمن ماه آغاز شده و تا 21 اسفند ماه ادامه داشت . هم چنین مهلت مجددی برای ثبت نام این آزمون از 13 تا 17 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است .



 مدارس شاهد



مدارس شاهد که در ابتدا مختص دانش آموزان خانواده های شاهد تاسیس گردید ، با کاهش جمعیت شاهد اقدام به ثبت نام دانش آموزان به روش امتیاز بندی می نمایند . زمان ثبت نام پایه هفتم مدارس شاهد از 1 تا 14 تیر ماه و با مراجعه به سایت ثبت نام شاهد بوده و ثبت نام میان پایه مدارس شاهد نیز احتمالا در مرداد ماه به صورت حضوری انجام می شود .



 مدارس انرژی اتمی



دبیرستان انرژی اتمی ، وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با هدف كسب ‏مدارج علمی در محیطی سرشار از آموزه‌ های اخلاقی ، ‏همراه با پتانسیل بالای علمی  تاسیس شد .‏ این مجموعه در دوره های اول و دوم متوسطه در شهرهای تهران ، مشهد و قزوین برای آزمون ورودی دبیرستان انرژی اتمی سال تحصیلی 99 - 1400 از 23 بهمن ماه 98 لغایت 31 اردیبهشت ماه 99 ثبت نام به عمل می آورد .



 مدارس هیئت امنایی



مدارس نمونه دولتی چند سالی است که از مقطع متوسطه اول حذف و به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده اند . دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس را دارند باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و مدارک لازم برای ثبت نام را تحویل دهند . زمان احتمالی ثبت نام این مدارس از نیمه اول تیر ماه خواهد بود .



حتما بخوانید: ثبت نام مدارس هیئت امنایی


ثبت نام مدارس متوسطه دوره دوم
ثبت نام دانش آموزان در دوره متوسطه دوم یا پایه دهم نقطه عطفی در تحصیل هر فرد می باشد زیرا دانش آموز با انتخاب رشته در این مقطع تا حد زیادی آینده شغلی اش را انتخاب می کند . دانش آموزان و والدین برای انتخاب بهترین مدرسه برای تحصیل در این مقطع که پس از آن زمان فارغالتحصیلی است ، حساسیت زیادی به خرج می دهند . در ادامه می توانید نمونه های مختلفی از مدارس دوره دوم متوسطه در کشورمان را همراه با زمان ثبت نام آن ها مشاهده نمایید .



 مدارس تیزهوشان



مدارس تیزهوشان به دلیل داشتن جو رقابتی سطح بالا بین دانش آموزان تیز هوش و داشتن امکانات متعددی چون کتابخانه های بزرگ و آزمایشگاه های مجهز ، می تواند برای دانش آموزانی که استعداد و هوش بالایی دارند ، بستری مناسب برای موفقیت را فراهم آورد . زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 99 - 1400 در از تاریخ 26 بهمن آغاز شده و تا 21 اسفند ماه ادامه داشت هم چنین به دلیل درخواست مکرر متقاضیان این آزمون ، مهلت مجددی برای ثبت نام از تاریخ 13 تا 17 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است .



 مدارس نمونه دولتی



مدارس نمونه دولتی به دلیل ظرفیت پذیرش بالا و راحت تر بودن پذیرش نسبت به آزمون تیزهوشان بعد از مدارس تیزهوشان جز پر طرفدارترین مدارس کشور می باشد . زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از 17 الی 27 خرداد ماه بوده و از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی هر استان انجام می شود که سامانه هر استان ممکن است مهلت ثبت نام مدارس نمونه دولتی خود را تمدید نماید .



 مدارس شاهد



همان طور که پیشتر بدان اشاره شد ، مدارس شاهد برای والدینی که توجه ویژه ای به امور تربیتی و دینی فرزند خود دارند ، می تواند گزیثنه مناسبی باشد . ثبت نام مدارس شاهد  پایه دهم 99 - 1400 با استفاده از سیستم امتیاز بندی داوطلبان و از تاریخ 5 تا 21 تیر ماه از طریق سامانه ثبت نام مدارس شاهد  صورت گرفته و ثبت نام میان پایه آن نیز به صورت حضوری و احتمالا در مرداد ماه خواهد بود .



در ادامه بخوانید: ثبت نام مدارس ابتدایی و دبیرستان








برای اطلاع از آخرین اخبار زمان ثبت نام مدارس می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با زمان ثبت نام مدارس دارید ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .






سوالات متداول


1- ثبت نام مدارس در چه بازه زمانی انجام می شود ؟
همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، ثبت نام مدارس معمولا از اول خرداد تا پایان مرداد می باشد .




2- نحوه ثبت نام دانش آموزانی که به دلیل تغییر محل سکونت ، به مدارس جدید می ‌روند چگونه است ؟
همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، دانش آموزانی که به دلیل تغییر محل سکونت به مدارس جدید می ‌روند ، می بایست ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام دهند .




3-  آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت نام به صورت حضوری خواهد بود ؟
 ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در مدارس مختلف متفاوت است که در این مقاله به جزئیات آن پرداخته شده است .

منبع : زمان ثبت نام مدارس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0KRN
نظرتان را بنویسید