زمان و نحوه برگزاری آزمون سردفتری 1400 چگونه است؟ پس از تصویب پیش نویس آیین نامه دفاتر اسناد رسمی، آزمون سردفتری برگزار میشود..
طبق آیین نامه جدید، سازمان ثبت اسناد و املاک میتواند بر حسب نیاز به صورت سالانه نسبت به پذیرش سردفتر مطابق مقررات اقدام نماید. جذب سردفتران جدید پس از انتشار فراخوان مربوطه در دو مرحله انجام میشود؛ بر این اساس پذیرفتهشدگان آزمون کتبی تستی در مصاحبهای شفاهی شرکت خواهند کرد و نهایتاً پس از طی مراحل گزینش، به موجب ابلاغ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمت سردفتری مشغول به کار میشود. حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین خواهد شد.
پس از قبولی در آزمون کتبی و تحویل و تطبیق مدارک پذیرفته شدگان، دعوت به مصاحبه های روانشناسی، تخصصی و عقیدتی از داوطلبین به عمل می آید.
نظرتان را بنویسید