ثبت نام پیش دبستانی

ثبت نام پیش دبستانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام مدارس پیش دبستانی 99 - 1400 به صورت مراجعه حضوری و در بازه زمانی اوایل خرداد تا اواسط مهر صورت می گیرد که والدین می بایست در این زمان با در دست داشتن مدارک به مدرسه آمادگی مدنظر خود مراجعه نموده و فرزند خود را در دوره پیش دبستانی 99 - 1400​ ثبت نام نمایند .




پیش دبستانی یا دوره آمادگی دوره ای اختیاری است که والدین می توانند یک یا دو سال قبل از ورود به دوره ابتدایی ، با مراجعه به واحدهای آموزشی فرآیند ثبت ‌نام فرزند خود را انجام دهند که بدین منظور نوآموز می بایست حداقل 4 سال و حداکثر 6 سال باشد .  

اگرچه ثبت نام پیش دبستانی 99 - 1400 اجباری نمی باشد اما ثبت نام کودکان در پیش دبستانی می تواند آن ها را برای ورود به دوره اول ابتدایی آماده نموده و ورود به مدرسه و کنار آمدن با محیط آموزشی را برایشان آسان تر نماید . 

ثبت نام مدارس پیش دبستانی 99 - 1400​ در بازه زمانی مشخص و معمولا از طریق مراجعه حضوری به مدرسه آمادگی مد نظر صورت می گیرد که در ادامه می توانید اطلاعات تکمیلی دراین باره اعم از زمان و نحوه ثبت نام پیش دبستانی در سال تحصیلی 99 - 1400 را مشاهده نمایید .



زمان ثبت نام پیش دبستانی 99 - 1400
ثبت نام دوره پیش دبستانی 99 - 1400​ در زمان مشخص شده و از 1 خرداد 99  تا روز جهانی کودک یا همان 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت که بدین منظور والدین می بایست به مدرسه پیش دبستانی یا آمادگی مدنظر خود مراجعه نموده و مدارک مورد نظر برای ثبت نام را به مدیر مدرسه ارائه نمایند . در ادامه این مقاله ، زمان ثبت نام مدارس پیش دبستانی 99 - 1400 ارائه شده است .





ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی 99 - 1400​ از اول خرداد آغاز و تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت .



بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس









نحوه ثبت نام پیش دبستانی 99 - 1400
ثبت نام مدارس پیش دبستانی 99 - 1400 در بازه زمانی مشخص و از طریق مراجعه حضوری به مدرسه پیش دبستانی انجام می شود . والدین می بایست تا تاریخ 15 مهر ماه مدارک لازم را به مدرسه پیش دبستانی مد نظر خود ارائه نمایند زیرا ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام ، نام خانوادگی ، کد ملی و شماره تماس همراه در سامانه سناد دانش آموزی برای ثبت ‌نام نوآموز ضروری است . 

با توجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در کلیه مدارس شامل دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت ‌نام ممنوع است .

هم چنین ، لازمه ورود به مدارس پیش دبستانی 99 - 1400​ ، ثبت نام طرح سنجش سلامت می باشد که نوآموزان با شرکت در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، از انجام دوباره سنجش سلامت در زمان ورود به دوره ابتدایی معاف می شوند .

مطابق اساس ‌نامه دوره پیش‌ دبستانی ، سن ورود به پیش دبستانی 4 تا 6 سال بوده و این کودکان تحت پوشش برنامه ‌های این دوره قرار می ‌گیرند . بدین ترتیب که کودکان متولد نیمه دوم سال 93 به بعد می توانند در مقطع پیش دبستانی 99 - 1400 ثبت نام کنند و متولدین نیمه اول سال 93 و قبل از آن که تا مهرماه 99 ، 6 سال تمام هستند ، می بایست برای کلاس اول ابتدایی ثبت نام کنند . 



در ادامه بخوانید: ثبت نام طرح سنجش سلامت


مشاوره ثبت نام در دوره پیش دبستانی
همان طور که پیشتر در این مقاله بدان اشاره شد ، ثبت نام مدارس پیش دبستانی 99 - 1400 اجباری نمی باشد اما به دلیل داشتن فواید فراوان اعم از آماده سازی نوآموز برای ورود به مدرسه ، تقویت مهارت های دوست یابی و ارتباطی کودک ، افزایش اعتماد به نفس و غیره ، همواره به والدین توصیه می شود که حداقل یک سال قبل از ورود فرزندان به دوره ابتدایی ، آن ها را در دوره پیش دبستانی ثبت نام نمایند .

سوالی که برای خیلی از والدین در این مرحله به وجود می آید این اسک که چگونه می توانند مرکز پیش دبستانی یا آمادگی مناسب و معتبر را انتخاب نمایند که در ادامه می توانید موارد مهمی را در خصوص انتخاب پیش دبستانی مناسب و آن چه می بایست پیش از ورود فرزندتان به پیش دبستانی انجام دهید را مطالعه نمایید .





نکات مهم در خصوص انتخاب مدرسه پیش دبستانی مناسب :

دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش استان و کشور

 رعایت اصول بهداشتی و داشتن فضای تمیز

 رعایت اصول آیین نامه آموزش و پرورش

 تقویت مهارت های اجتماعی و پرورش خلاقیت کودک به جای خواندن و نوشتن





پیش از ورود فرزندمان به پیش دبستانی چه کارهای انجام دهیم؟

 چند روز قبل از شروع مدرسه پیش دبستانی با او صحبت کنید و به او آمادگی لازم را برای رفتن به مدرسه بدهید .

 برنامه خواب و غذای کودک خود را تنظیم کنید .

 به او کمک کنید تا قبل از ورود به پیش دبستانی کمی مهارت دوست یابی را بیاموزد .










برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام پیش دبستانی 99 - 1400 عضو کانال اینستاگرام مدارس ما شده و یا صفحه مدارس هیوا در اینستاگرام را دنبال نمایید . هم چنین شما می توانید تمامی سوالات خود مربوط به ثبت نام پیش دبستانی 99 - 1400​ را از مشاورین مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید .






سوالات متداول


1-  ثبت نام مدارس پیش دبستانی به چه صورت است؟
 همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، ثبت نام مدارس پیش دبستانی معمولا به صورت حضوری و با ارائه مدارک لازم توسط والدین نوآموز انجام می شود .




2- ثبت نام در مقطع پیش دبستانی در چه تاریخی می باشد؟
زمان ثبت نام پیش دبستانی از اوایل خرداد لغایت اواسط مهر می باشد که در این مقاله به زمان دقیق ثبت نام مقطع پیش دبستانی اشاره شده است .




3- آیا ثبت نام در طرح سنجش سلامت برای نوآموزان پیش دبستانی اجباری می باشد ؟
بله اما همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، نوآموزانی که در این دوره در این طرح شرکت نموده اند ، نیازی به شرکت دوباره برای ورود به دوره ابتدایی نخواهند داشت .

منبع : ثبت نام پیش دبستانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7R3B
نظرتان را بنویسید