شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی نوبت اول و نوبت دوم سال 99 می بایست واجد شرایط اعلام شده برای ورود به حرفه مهندسان باشند . از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 دارا بودن مدارک تحصیلی در یکی از رشته های معماری ، عمران ، تأسیسات مكانیكی ، تأسیسات برقی ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک می باشد .





عضویت در سازمان نظام مهندسی و اخذ پروانه فعالیت حرفه مهندسان ، معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان مستلزم رعایت شرایط و ضوابط تعیین شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می باشد . داوطلبان و متقاضیان ثبت نام در آزمون نظام مهندسی مهر و یا اسفند 99 باید شرایط و ضوابط اعلام شده را مطالعه کرده و با رعایت کامل قوانین نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند .

آزمون نظام مهندسی سال 99 شامل برخی ضوابط و قوانین آزمونی می باشد که این قوانین برای تمامی شرکت کنندگان من جمله مهندسان ، معماران تجربی و کاردان های فنی صدق می کند . علاوه بر این شرایط ، برخی قوانین نیز به صورت اختصاصی برای هر یک از این حرفه ها تعریف می شود .

لذا در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی تمامی مهندسان ، معماران تجربی و کاردان های فنی که متقاضی نام نویسی آزمون نظام مهندسی 99 هستند ، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون نظام مهندسی 99 را ارائه داده ایم .



شرایط و ضوابط عمومی آزمون نظام مهندسی 99
 همانطور که پیش از این اشاره شده دسته اول ضوابط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ، شرایط کلی و عمومی این آزمون بوده و تمامی شرکت کنندگان این آزمون از تمامی مقاطع و رشته ها باید این شرایط را رعایت کنند . مهم ترین شرایط و ضوابط عمومی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 به شرح زیر می باشد .







 داوطلبان آقا می بایست برای دریافت پروانه فعالیت حرفه مهندسان خود ، کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت ( دائم یا موقت ) داشته باشند .



 داوطلبان کم بینا ، کم شنوا و یا دارای معلولیت جسمی باید تا 31 تیر ماه 99 ( برای آزمون مهر و شهریور ) به اداره راه و شهرسازی استان خود مراجعه کنند و مدارک مرتبط با پرونده خود در سازمان بهزیستی را ارائه دهند تا از تسهیلات لازم در آزمون برخوردار شوند .



 اطلاعات شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی مهر 98 و بهمن 97 نیز همزمان با آغاز ثبت نام آزمون مهر 99 بر روی سایت ثبت نامی فعال خواهد شد تا در صورتی که این دسته از داوطلبان متقاضی نام نویسی در آزمون مهر 99 ، بتوانند با وارد کردن شماره عضویت مجددا در آزمون نام نویسی کرده و اطلاعات خود را ویرایش کنند .



 ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان ، کاردان های فنی و معماران تجربی مهر و اسفند 99 صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت inbr.ir انجام می شود .



 آزمون تمامی رشته ها به جز رشته معماری ( طراحی ) به صورت تستی و چهارگزینه ای برگزار می شود . هم چنین آزمون تمامی رشته ها به صورت کتاب باز انجام می شود .



 حد نصاب پذیرش در آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی در تمامی رشته ها و صلاحیت ها به میزان 50% از کل نمره آزمون و حد نصاب پذیرش در آزمون معماران تجربی برای پایه سه به میزان 50 % برای پایه دو 55% و برای پایه یک 60 % می باشد .



 اعتبار قبولی در کلیه رشته ها و صلاحیت های آزمون های ورود به حرفه مهندسان ، معماران تجربی و کاردان های فنی به میزان 3 سال می باشد .



 داوطالبان واجد شرایط عمومی و اختصاصی می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 از جزئیات بیشتر قوانین نام نویسی این آزمون مطلع شوند .

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی


شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99
 داوطلبان واجد شرایط عمومی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 ، باید شرایط اختصاصی تعریف شده برای حرفه و رشته خود را نیز مطالعه کرده و در صورت دارا بودن این شرایط در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ، نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند . مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 به شرح زیر می باشد .







 رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 :



      رشته معماری

      رشته عمران

      رشته تأسیسات مكانیكی

      رشته تأسیسات برقی

      رشته شهرسازی

      رشته نقشه برداری

      رشته ترافیک



 مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 :



      آزمون ورود به حرفه مهندسان : حداقل مدرک کارشناسی ( لیسانس ) مورد تایید وزارت علوم

      آزمون ورود به حرفه معماران تجربی : مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا سایر موارد

     آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی : مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا سایر وزارت خانه ها و موسسات دولتی



 سوابق حرفه ای مورد نیاز ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 :



      آزمون ورود به حرفه مهندسان :



سابقه کار حرفه ای مهندسان
مدرک تحصیلی سابقه لازم
کارشناسی 3 سال
کارشناسی ارشد 2 سال
دکتری 1 سال


      آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی :



سابقه کار حرفه ای کاردان های فنی
مدرک تحصیلی سابقه لازم
مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم 5 سال
مدرک کاردانی مورد تایید سایر وزارت خانه ها 6 سال


      آزمون ورود به حرفه معماران تجربی : 



سابقه کار حرفه ای معماران تجربی
پروانه اشتغال سابقه تجربی لازم  حداقل شرط سنی لازم مدرک 
پایه 1 18 سال  36 سال دیپلم فنی
پایه 2 12 سال  30 سال دیپلم فنی
پایه 3 7 سال  25 سال دیپلم فنی
پایه 1 19 سال 37 سال سایر موارد
پایه 2 13 سال  31 سال سایر موارد
پایه 3 8 سال 26 سال سایر موارد


 داوطلبان واجد شرایط عمومی و اختصاصی آزمون نظام مهندسی 99 به منظور نام نویسی در این آزمون می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت inbr.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و طبق تقویم اعلام شده در زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی در جلسه آزمون حاضر شوند .



اگر پس از مطالعه مقاله شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 ، سوالی درباره ثبت نام این آزمون دارید ، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .



 هم چنین داوطلبان می توانند علاوه بر ثبت نام در آزمون نظام مهندسی 99 و دریافت پروانه فعالیت ، با شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 99 ، شانس خود را برای استخدام در دستگاه های متقاضی امتحان کنند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی



سوالات متداول


1- با چه مدارک تحصیلی می توان در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کرد ؟
بسته به حرفه مورد نظر داوطلبان ( مهندسان ، معماران تجربی و کاردان های فنی ) مدارک لازم برای نام نویسی متغیر است که در این مقاله به تفکیک توضیح داده شده است .




2- فارغ التحصیلان چه رشته هایی مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی هستند ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، فارغ التحصیلان رشته های معماری ، عمران ، تأسیسات مكانیكی ، تأسیسات برقی ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند .




3- پذیرش نهایی آزمون نظام مهندسی به چه صورتی انجام می شود ؟
داوطلبان باید با کسب حد نصاب تعیین شده در این آزمون پذیرش شوند که حد نصاب لازم برای پذیرش هر یک از حرفه ها در این مقاله ارائه شده است .

منبع : شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zk7Z
نظرتان را بنویسید