علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید

علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
parsa

کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید در بسیاری از مواقع براحتی و بدون نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات داخلی قابل رفع می باشد. اطلاع از دلیل سرد نکردن آبسردکن یا آب ندادن آن در بسیاری از مواقع می تواند از خراب شدن سایر قطعات جلوگیری کند. در ادامه به چند مورد از اصلی ترین دلایل خراب شدن آبسرد کن ساید بای ساید اشاره خواهیم داشت. 

علت سرد نشدن آب در آبسرد کن ساید بای ساید

یکی از مشکلات رایج در ساید بای ساید، سرد نشدن آب در آبسرد کن می باشد که دلیل اصلی آن، خرابی ترموستات می باشد. ترموستات وظیفه سنجش دما و ارسال فرمان روشن یا خاموش بودن به کمپرسور را برعهده دارد. در صورت خراب بودن این قطعه آب داخل آبسردکن سرد نمیشود. برای رفع این مشکل، ابتدا ترموستات را بررسی و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید. 

از دیگر دلایلی که منجر به سرد نشدن آب داخل آبسرد کن میشود، خرابی برد دستگاه است. برد الکتریکی مانند مغز در بدن انسان است و فرمان های مختلف را برای قطعات ارسال می کند. در شرایطی که این قطعه دچار خرابی شده باشد، فرمان سرد شدن آب به دستگاه ارسال نخواهد شد. تعمیر و تعویض این قطعه نیاز به تخصص بالایی دارد و در صورت تعمیر بدون تجربه در نهایت منجر به خسارت های هنگفت خواهد شد.  البته تعویض این قطعه نیاز به تخصص در زمینه تعمیر ساید بای ساید دارد. 

علت آب ندادن آبسردکن ساید بای ساید

در برخی از مواقع، کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید به معنای عدم آب دادن آن می باشد. از اصلی ترین دلایل برای رخ دادن این اشکال، یخ زدن لوله انتقال آب است. این لوله داخل درب یخچال قرار گرفته است و با یخ زدگی دچار انسداد شده و آب را انتقال نمی دهد.

علاوه براین، گرفتگی روی فیلتر آب نیز می تواند دلیل دیگری برای کار نکردن آبسرد کن ساید بای ساید باشد. فیلتر ساید بای ساید باید به صورت مرتب و دوره ای تمیز شود و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. 

البته پیشنهاد می کنیم قبل از بررسی این قطعات، شیر ورودی آب را چک کنید چون در بسیاری از مواقع خرابی در این قطعه مانع از ورود آب به داخل آبسرد کن میشود. 

کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید به دلیل افت فشار آب

این مشکل در طبقات بالایی آپارتمان ها به وفور مشاهده میشود و تنها دلیل آن، افت فشار آب می باشد. آب ساختمان را بررسی کنید و از استاندارد بودن سطح فشار آن مطمئن شوید.

از دیگر دلایلی که منجر به کار نکردن آبسردکن در ساید بای ساید میشوند می توان به خرابی کلید آبسرد کن، خراب شدن کلید درب دستگاه اشاره نمود. 

نظرتان را بنویسید