فرم ثبت نام کنکور سراسری

فرم ثبت نام کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان به منظور اعلام علاقمندی به شرکت در آزمون سراسری 1400 باید فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل کنند. این فرم از 52 بند تشکیل شده و به مواردی نظیر اطلاعات فردی، کد سوابق تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه، انتخاب گروه آزمایشی امتحانی اصلی و شناور، حوزه امتحانی و وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع مختلف می پردازد.




داوطلبانی که قصد تحصیل و ورود به رشته و دانشگاه های با آزمون سال جاری را دارند، باید در کنکور سراسری 1400 ثبت نام و خود را برای آزمون آماده کنند. از آنجایی که ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یکپارچه انجام می شود، متقاضیان ثبت نام جداگانه ای برای هر کدام نداشته و می بایست اطلاعات کاملی از نحوه ثبت نام این آزمون داشته باشند. 

اولین مرحله برای شرکت در کنکور سراسری، تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام است که به دلیل اهمیت این مرحله به داوطلبان توصیه می شود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل کرده و پس از اطمینان کامل از درستی تمام اطاعات درج شده در تمامی بندهای آن در فرم اینترنتی سنجش ثبت نمایند.

این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده و بندهای آن کاملا مطابق بندهای فرم اینترنتی ثبت نام می باشد. داوطلبان پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور می توانند پرینت فرم پیش نویس این آزمون را تهیه کرده و اطلاعات خواسته شده را تهیه و در آن وارد کنند. به دلیل اهمیت صحیح بودن اطلاعات فرم ثبت نام کنکور سراسری در ادامه این مقاله به معرفی قسمت های مختلف و نکات مهم برای تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور 1400 پرداخته شده است .



فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1400
فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1400 از 52 بند مختلف تشکیل شده که هر بند مربوط به یکسری اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلبان می باشد. متقاضیان می بایست در هر یک از بندهای این فرم، اطلاعات خود را تایپ نموده و در بندهایی دیگر از میان گزینه های موجود، دنزدیکترین گزینه به وضعیت خود را انتخاب نمایند. در ادامه به بررسی اطلاعات خواسته شده در هر بند از این فرم پرداخته شده تا داوطلبان به بهترین نحو فرم ثبت نام کنکور خود را تکمیل نمایند.

 داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند را ترمی واحدی یا سالی واحدی گویند.

 فارغ التحصیلان پایه دوازدهم را نظام جدید یا نظام ( 6-3-3 ) گویند.

 داوطلبانی که قبل از سال 84 موفق به کسب دیپلم شده اند، نظام قدیم محسوب می شوند.



 بخش اول فرم پیش نویس درج کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

دو گروه از داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند که در زمان ثبت نام می بایست کد مربوطه را باید در فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری خود درج نمایند. این داوطلبان عبارتند از:

 دسته اول: داوطلبان نظام قدیم ( ترمی واحدی - سالی واحدی ) هستند که ديپلم و پیش دانشگاهی خود را در یکی از رشته های رياضی، تجربی، ادبيات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی گرفته اند. این داوطلبان دیپلم خود را بین سال 84 تا 97 و مدرک پيش‌ دانشگاهی خود را از سال تحصيلی 91 تا 97 دریافت نموده اند، این دسته افراد می بایست نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام نمایند.


 دسته دوم: دارندگان مدرک دیپلم یکی از رشته های رياضی و فيزيک، تجربی، انسانی و علوم و معارف اسلامی كه مدرک خود را سال 98 و یا بعد از آن در نظام آموزشی جديد ( 3-3-6 ) اخذ نموده اند، می باشند که مشمول اعمال سوابق تحصيلی پایه دوازدهم اند.





حتما بخوانید: سایت دریافت کد سوابق تحصیلی

 بند شماره 1 تا 9

بند 1 تا 9 فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400، به بررسی اطلاعات فردی پرداخته و شامل اطلاعاتی اعم از نام خانوادگی، نام، نام پدر، جنسیت، اطلاعات شناسنامه و کد ملی می باشد.







 بند شماره  10 تا 19

این بخش از فرم ثبت نام به بررسی مدرک تحصیلی دیپلم داوطلب می پردازد که شامل اطلاعات زیر می باشد:

 بررسی محل دریافت دیپلم

 کد دانش آموزی دیپلم داوطلب

 معدل کل و کتبی دیپلم

 تاریخ اخذ مدرک دیپلم

 نوع نظام تحصیلی داوطلب ( جدید ، قدیم ، ترمی واحدی یا سالی واحدی )






 بند شماره  20 تا 25

این بخش از فرم ثبت نام به بررسی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی داوطلب می پردازد. داوطلبان برای تکمیل این قسمت می بایست مدارک زیر را فراهم کنند:

 بررسی محل دریافت پیش دانشگاهی

 کد دانش آموزی پیش دانشگاهی داوطلب

 معدل کل پیش دانشگاهی

 تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی

 نوع نظام تحصیلی داوطلب ( جدید ، قدیم ، ترمی واحدی یا سالی واحدی )




بیشتر بخوانید: دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

 بند شماره  26

بند 26 مختص داوطلبانی است که جزو اقلیت های دینی هستند، این دسته از افراد می توانند با انتخاب یکی از گزینه های پیش بینی شده به سوالات معارف مربوط به دین خود پاسخ دهند.





 بند شماره 27 تا 29

بند 27 تا 29 مربوط به سهمیه های کنکور سراسری است، اگر داوطلبی دارای شرایط استفاده از سهمیه های این آزمون باشد، می بایست از میان گزینه های موجود یکی را انتخاب نمایند.

 بند 28 مربوط به " كد پیگیری 12 رقمی " بوده و ​بند 29 مربوط به " مدت حضور داوطلبانه در جبهه ( ماه ) "مختص داوطلبان دارای سهیمه رزمندگان همچنین برای همسر و فرزندان آن ها است.





بیشتر بخوانید: دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری

 بند شماره 30

بند 30 مربوط به داوطلبانی است که دارای معلولیت هستند، داوطلبان دارای هر نوع معلولیت ابتدا باید نوع معلولیت خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کرده و سپس مشخص کنند که نیاز به منشی دارند یا خیر؟ 





 بند شماره 31

بند 31 فرم ثبت نام کنکور سراسری مربوط به اتباع خارجی می باشد که برای ثبت نام باید نوع کشور و کد 13 رقمی اتباع خارجی را درج نمایند.




 بند شماره 32

بند 32 این فرم مربوط به داوطلبان چپ دست می باشد. در واقع سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که چپ دست هستند صندلی مناسب برای آن ها فراهم می کند تا زمان آزمون با مشکلی مواجه نشوند.





 بند شماره 33 تا 35

 داوطلبان باید در این 3 بند اطلاعات مربوط به مقاطع بعدی و یا مقطع فعلی خود را وارد نمایند.

این اطلاعات شامل وضعیت دانشجویی ( دانشجوی دوره روزانه ، غیر روزانه ، انصرافی ویا اخراجی )
وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.
درج معدل کاردانی در صورت فارغ التحصیلی











 بند شماره 33 تا 35

داوطلبان شاغل با علامتگذاری بند 36 وضعیت اشتغال خود را مشخص می کنند. داوطلبان شاغل می بایست کد اشتغال به کار خود را نیز در این بند وارد نمایند. 





 بند شماره 37 تا 43

 داوطلبان در این بخش می توانند اطلاعات مربوط به گروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود را وارد نمایند.

  این اطلاعات شامل انتخاب یک گروه آزمایشی امتحانی اصلی ( تجربی، ریاض ، انسانی ) ، انتخاب یک یا دو گروه امتحانی شناور هنر و زبان خارجی است که در صورت وارد کردن بیش از یک رشته، می بایست سریال علاقمندی به آن را نیز وارد نمایند.

 بند 41 تا 43 انتخاب گزینه علاقمندی به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی، امام صادق، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می باشد.






 بند شماره 44

داوطلبان به منظور تعیین حوزه امتحانی خود باید نام استان محل سکونت و بخش مربوطه را در این قسمت درج کنند. 






 بند شماره 45

این بند مربوط به داوطلبان آقا است که به منظور ثبت نام باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص و کد نظام وظیفه کنکور سراسری مربوطه را از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری استخراج و در این بخش درج کنند.






 بند شماره 46 تا 51

 داوطلبان باید اطلاعات پستی و تماس خود را که شامل نشانی، کد پستی، تلفن ثابت، تلفن همراه، و پست الکترونیک می باشد در این قسمت وارد کنند. 






 بند شماره 52

بند 52 آخرین بند فرم ثبت نام کنکور سراسری است و مختص داوطلبانی است که در آزمون سراسری سال گذشته ثبت نام کرده اند، این دسته از افراد می بایست نسبت به علامتگذاری این بند اقدام کنند.









برای دریافت فرم پیش نویس کنکور سراسری کلیک کنید

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری










نکات مهم در تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری 1400
 با توجه به اینکه ثبت نام در کنکور سراسری مانند هر آزمون دیگری دارای شرایط و ضوابطی است توصیه می شود قبل از مراجعه به سایت ثبت نام و خرید کارت اعتباری، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را دانلود و از مجاز بودن خود برای شرکت در این آزمون مطلع شوید.

 چنانچه ثبت نام شما در سایت سازمان سنجش به درستی انجام شود در نهایت این سازمان به هر داوطلب یک شماره پرونده و یک کدپیگیری 16 رقمی ارائه می کند. نگه داشتن این کدها در سایر مراحل آزمون ( دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته، اعلام نتایج کنکور سراسری ) الزامی است.

 توجه داشته باشید هر سال سازمان سنجش همزمان با آغاز ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات را برای همه متقاضیان فراهم می کند بنابراین چنانچه در بازه زمانی مهلت ثبت نام کنکور سراسری متوجه اشتباه در اطلاعات فرم ثبت نام شدید به راحتی می توانید با اطلاعات ثبت نام خود مجدد وارد فرم ثبت نام خود شده و اشتباهات خود را ویرایش نمایید.

در ادامه بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص ثبت نام کنکورسراسری و تکمیل فرم ثبت نام این آزمون می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در خصوص ورود به این دانشگاه استفاده کنید.












سوالات متداول


1- برای دریافت فرم پیش نویس کنکور سراسری چه اقدامی باید صورت گیرد ؟
فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری در انتهای دفترچه قرار گرفته شده که البته به منظور دسترسی راحت داوطلبان لینک دریافت فرم مذکور در این مقاله قرار داده شده است .




2- لزوم تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری در چیست ؟
تکمیل این فرم سبب می شود داوطلبان کلیه مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کرده و در هنگام ورود به سایت ثبت نام با کمبود مدارک و بروز خطا و اشتباه مواجه نشوند . به منظور رفاه حال داوطلبان لینک دانلود فرم پیش نویس ثبت نام کنکور در این مقاله قرار داده شده است .




3- آیا انتخاب حوزه امتحانی کنکور سراسری توسط خود داوطلب انجام می شود ؟
بله ، یکی از بندهای فرم ثبت نام کنکور مربوط به تعیین حوزه امتحانی داوطلب می باشد که در این مقاله توضیحات بند مذکور ارائه شده است .

منبع : فرم ثبت نام کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7PoA
نظرتان را بنویسید