مجازی شدن دفاع پایان نامه و رساله دانشگاه آزاد 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شیوع و گسترش ویروس کرونا ، تعطیلی دانشگاه‌ ها و خوابگاه‌ ها همه دست به دست هم دادند تا اضطراب و نگرانی دانشجویانی که در آستانه فارغ‌ التحصیلی و دفاع از پایان‌ نامه کارشناسی ارشد و رساله‌ دکتری هستند ، غیر قابل وصف شود . به همین دلیل دانشگاه آزاد برای رفاه حال دانشجویان جلسات دفاعیه را تا نیمه آبان ماه به صورت مجازی برگزار می کند .
به گفته محمدرضا آهنچیان ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم ، دفاع مجازی از پایان‌نامه‌ های کارشناسی ارشد و رساله‌ های دکتری در حال انجام است و تاکنون 500 دفاع مجازی در دانشگاه‌ های دولتی انجام شده است. روند دفاع مجازی با وضعیت موجود در نیم سال تحصیلی آینده هم ادامه می‌ یابد مگر اینکه استاد داور یا راهنما به دلایلی درخواست دفاع حضوری کند که در صورت موافقت شورای آموزشی دانشکده یا دانشگاه جلسات دفاع حضوری می‌ شود .

با توجه به تشدید شیوع کرونا و تعطیلی دو هفته‌ ای دانشگاه‌ ها ، کار آماده‌ سازی نهایی رساله دانشجویان دشوارتر و زمان موجود تنگ‌ تر شده . بنابراین تمدید مهلت دفاع دانشجویان دکتری دست کم تا نیمه آبان ماه در جهت حمایت از دانشجویان ضروری شده که این امر در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد‌ه است .

پیرو برگزاری جلسات دفاع از رساله دکترای تخصصی و همچنین مساعدت با دانشجویان دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه اعلام کرد که تمامی دانشجویان ورودی‌ های 95 و قبل از آن می‌ تواند تا پانزدهم آبان ماه سال جاری با جابه‌جایی تعهدات موظفی مربوط به مقالات دفاع و تسویه حساب نسبت به دفاع از رساله خود اقدام کنند .

منبع : مجازی شدن دفاع پایان نامه و رساله دانشگاه آزاد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/06QV
نظرتان را بنویسید