ثبت نام آزمون دکتری 1400

ثبت نام آزمون دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام آزمون دکتری 1400 برای تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می باشد . متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور دکترای 1400 و در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده ، نسبت به خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند .




آزمون دکتری 1400 در 7 گروه آموزشی و 245 کد رشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی در تمامی دوره های روزانه ، شبانه ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه های غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد برگزار می شود .

ثبت نام کنکور دکترای 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و داوطلبان مهلت دارند در بازه زمانی در نظر گرفته شده فرم اینترنتی را تکمیل کنند .

با توجه به اهمیت بالای مرحله ثبت نام دکتری 1400 اطلاع دقیق از جزئیات ثبت نام می تواند برای داوطلبان بسیار مفید باشد از این جهت در ادامه توضیحاتی پیرامون زمان ، شرایط ، نحوه و مشاوره ثبت نام آزمون دکتری 1400 ارائه شده است .





زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400
احتمالا امسال هم طبق روال سالیان گذشته آزمون دکتری 1400 به صورت یکپارچه و هماهنگ توسط سازمان سنجش برای داوطلبان تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند در این بازه زمانی با مراجعه به سایت این سازمان فرم اینترنتی ثبت نام کنکور دکترای 1400 را تکمیل کنند .




ثبت نام آزمون دکتری 1400 شروع شد .



لازم به ذکر است که احتمالا به منظور رفاه حال داوطلبان جامانده از ثبت نام ، بازه زمانی جداگانه تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1400 نیز برای متقاضیان این کنکور در نظر گرفته می شود .


به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکترای 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد همچنین علاقه مندان به شرکت در این کنکور می توانند با عضویت در کانال تلگرام دکتری و صفحه اینستاگرام دکتری از زمان دقیق ثبت نام آزمون دکتری 1400 مطلع شوند .








شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1400
سازمان سنجش برای متقاضیان آزمون دکتری 1400 شرایط و ضوابط خاصی را در نظر می گیرد ، از این رو داوطلبان قبل از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور دکترای 1400 باید از شرایط مطلع شده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی ، نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نمایند . در این قسمت به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری 1400 اشاره می کنیم :


شرایط عمومی :

1.    اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان گفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2.    مقید بودن نسبت به احكام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات )

3.    عناد نداشتن نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

4.    نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها



شرایط اختصاصی :

1.    داشتن مدرک كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی و یا اخذ مدرک تا پایان 31 شهریور 1400

2.    پذیرفته نهایی نشدن در یکی از دوره های روزانه دکتری سال 99

3.    نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور

4.    انصراف دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دكتری تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1400


5.    رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری









نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400
پس از مشخص شدن بازه زمانی ثبت نام آزمون دکتری 1400 و انتشار دفترچه ثبت نام دکترا متقاضیان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده ، کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری 1400 را خریداری نموده و اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی ثبت نام درج نمایند .


پس از اتمام مراحل ثبت نام نیز یک کد رهگیری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می بایست برای شرکت در مراحل بعدی آزمون نزد خود نگه دارند .



1. ورود به سایت ثبت نام دکتری 1400 : sanjesh.org






2. پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 1400 ( خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری )



3. تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 و دریافت شماره پرونده به شرح زیر :








الف. وارد کردن سریال ثبت‌ نام ( 12 رقم ) و عبارت امنیتی






ب . بارگذاری عکس داوطلب







ج . وارد کردن اطلاعات داوطلب






د . ثبت نام به اتمام رسیده و اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده باشد ، سامانه برای هر داوطلب یک کد پیگیری صادر می کند .

 لینک ورود به سایت ثبت نام دکتری 1400




لازم به ذکر است که با توجه به ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد با دکتری سراسری ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد نیز باید در کنکور دکتری سراسری 1400 که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، ثبت نام کنند و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر نخواهد شد .








مشاوره ثبت نام آزمون دکتری 1400
متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1400 می بایست منابع آزمون دکتری را مطابق با سرفصل دروس امتحانی معرفی شده در دفترچه ثبت نام تهیه کرده و مطالعه کنند .

البته منابع مشخصی برای آزمون دکتری گروه های آزمایشی مختلف اعلام نشده است اما با توجه به دفترچه ثبت نام این آزمون مشخص است که دروس زبان و استعداد تحصیلی با ضریب یک بین تمامی رشته ها مشترک و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب 4 با توجه به هر رشته برای داوطلبان در نظر گرفته شده است .

دوره دکتری به دو شیوه مختلف برگزار می ‌شود که یکی از آن ها آموزشی پژوهشی و یا ( آموزش محور ) و دیگری پژوهش محور می باشد که محتوای برنامه شیوه آموزشی پژوهشی مشتمل بر واحدهای درسی ، كارهای پژوهشی و پایان نامه می باشد اما شیوه پژوهش محور به دوره ای با محوریت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحد های آموزشی محدود و ارائه رساله گفته می شود و اگر شما قصد ادامه تحصیل در این مقطع را داشته باشید می توانید به دلخواه یک یا هر دو شیوه را در فرم انتخاب رشته دکتری انتخاب کنید .

حتما بخوانید: تفاوت دوره آموزشی پژوهشی و پژوهش محور در آزمون دکتری
با توجه به اینکه احتمالا آزمون دکتری 1400 همانند آزمون سال گذشته اسفند ماه برگزار می شود ، بنابراین کارت ورود به جلسه آزمون دکتری چند روز قبل از زمان برگزاری آن بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داطلبان می توانند با استفاده از 4 روش موجود در سایت سنجش کارت خود را مشاهده و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری 1400 نسبت به تصحیح آن اقدام نموده یا آن را پرینت نمایند .

توجه نمایید که آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد از سال 96 به بعد ادغام شدند اما بعد از اعلام نتایج اولیه این آزمون ، مراحل پذیرش این دو دانشگاه از یکدیگر جدا شده یعنی مراحل انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مجزا از یک دیگر برگزار خواهند شد .


نحوه صحیح مطالعه و استفاده از منابع آزمون دکتری 1400 برای آمادگی هرچه بهتر کنکور دکتری ، از جمله مواردی است که مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در اختیار داوطلبان قرار دهند .

در ادامه بخوانید: منابع آزمون دکتری



سوالات متداول


1- پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به چند شیوه می باشد ؟
پذیرش دانشجوی دکترا بر حسب هر یکی از شیوه‌ های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور صورت می پذیرد که در متن مقاله جزئیات آن را شرح داده ایم .




2- ثبت نام آزمون دکترای 1400 از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
متقاضیان می توانند جهت تکمیل فرم اینرتنتی ثبت نام دکتری 1400 به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند که آدرس آن در متن مقاله ذکر شده است .




3- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، برای ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری باید حتما فارغ التحصیل شده باشند ؟
خیر حتما نیازی به فارغ التحصیلی این دسته از داوطلبان نیست ، در متن مقاله شرایط ثبت نام دکتری برای دانشجویان کارشناسی ارشد ذکر شده است .

منبع : ثبت نام آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mJ99
نظرتان را بنویسید