رفع بوی بد دستشویی با بوگیر توالت

رفع بوی بد دستشویی با بوگیر توالت
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حمید نجفیان
توالت و سرویس بهداشتی در همه ساختمان ها وجود دارد و روزانه همه ساکنین از آن استفاده می کنند. این قسمت از ساختمان به علت داشتن ارتباطی مستقیم با فاضلاب و فضولات انسانی درگیر بوی بد و متعفنی است که در بسیاری از موارد این بو شدت یافته و باعث آزار و اذیت افراد می شود. تشدید بوی توالت و انتشار آن در محیط فضایی مشمئزکننده برای ساکنین ایجاد می کند که تنها با استفاده از بوگیر توالت امکان حل کردن مشکل وجود دارد. برای رفع بوی بد دستشویی و سرویس بهداشتی بهترین کار پس از شستشوی به موقع، استفاده از بوگیر توالت و خوشبو کننده هوا می باشد.

سرویس بهداشتی، توالت، حمام، دستشویی و به طور کلی هر مکانی که با فاضلاب در ارتباط باشد ممکن است در آن بوی بد و مطعفن ایجاد شود که عموما بوی بد ناشی از فاضلاب و فضولات می باشد. در توالت هم وجود بوی فاضلاب طبیعی است چون توالت با فاضلاب ارتباط مستقیم دارد. البته منظور از طبیعی این نیست که توالت باید بوی بد بدهد اما این مشکل ناشی از وجود خرابی در لوله یا توالت نمی باشد. علت تجمع فضولات در سیفون توالت می باشد.

سیفون توالت؛ عامل ایجاد بوی بد در سرویس بهداشتی
در همه ورودی های فاضلاب یک لوله خمیده به نام سیفون قرار دارد که باعث می شود بو و گاز فاضلاب به ساختمان نفوذ نکند. در توالت هم این قطعه وجود دارد اما به جای این که مفید باشد، مضر بوده و باعث تشدید بوی فاضلاب می باشد. اما در حقیقت مشکل از سیفون نیست و این ساکنین هستند که این مشکل را ایجاد می کنند. در مورد بوی بد سینک آشپزخانه هم وضعیت به همین صورت است.

سیفون حالت خمیده دارد و فضولات توالت در آن تجمع پیدا می کنند. اگر پس از استفاده از توالت مقداری آب در آن خالی نشود فضولات در سیفون باقی مانده و فضای سرویس را معفن می کنند. علت بوی بد توالت که بسیاری از آن شاکی هستند هم همین است. اگر پس از توالت کردن فلاش تانک کشیده شود دیگر هیچ فضله ای در داخل سیفون باقی نمی ماند. در این صورت شما درگیر بوی بد توالت نشده و توالت خوشبو را تجربه خواهید کرد.

اما بسیاری از مواقع ساکنین یا میهمان ها از دستشویی استفاده می کنند و سیفون (فلاش تانک) را نمی کشند. یا این که توالت عمومی است و عموم افراد عادت به استفاده از فلاش تانک ندارند. در چنین مواقعی به ناچار باید بوی بد را از بین برد. برای از بین بردن بوی بد توالت بهترین راه استفاده از بوگیر دستشویی یا خوشبو کننده توالت است.

رفع بوی بد توالت با بوگیر دستشویی
پیش از معرفی بوگیرهای مختلف بهتر است تهویه سرویس بهداشتی را فعال کنید. اگر سرویس بهداشتی و توالت تهویه مناسبی داشته باشد دیگر کمتر پیش می آید که فضای توالت معفن شود. اما به هر صورت می توان علاوه بر استفاده از تهویه از بوگیر یا خوشبو کننده هوا هم استفاده کرد.

اگر مشکل بوی بد توالت با روش های فوق حل نشود به ناچار باید از بوگیر دستشویی استفاده کنید. در بازار نمونه های مختلفی از بوگیر توالت وجود دارد که می توانید یکی از آنها را خریداری کرده و در فضای سرویس بهداشتی نصب کنید تا بوی بد را از بین ببرد. بوگیرها در خود خاصیتی دارند که باعث می شود بوی بد را جذب کرده و از بین ببرند. به این صورت است که با نصب بوگیر توالت مشاهده می شود که بوی بد و نامطبوع از توالت رفته و فضا بی بو شده است.

علاوه بر نصب بوگیر می توانید از خوشبو کننده هوا هم استفاده کنید. ویژگی مثبت خوشبو کننده هوا این است که علاوه بر از بین بردن بوی بد فاضلاب، محیط سرویس را خوشبو می کند. بوی خوب و مطبوع در توالت باعث می شود حس خوبی در افراد ایجاد شود.

بوی بد را با بوگیر خانگی از بین ببرید
در کنار روش های فوق استفاده از بوگیر خانگی هم به شما توصیه می شود. روش های مختلفی برای ساخت بوگیر خانگی توالت وجود دارد که با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک موجود در خانه یک بوگیر توالت خانگی که بسیار ساده و کاربردی است درست می کنید و بدون صرف هزینه مشکل خود را حل می نمایید.

یکی از مواد مفید برای از بین بردن بوی بد توالت لیمو و گیاه رزماری است. همچنین استفاده از زغال هم می تواند در از بین بردن بوی بد بسیار مفید باشد. زغال خاصیت جذب بو را دارد و می توانید مقداری زغال در سرویس بهداشتی یا هر جای دیگری که دارای بو بد است بگذارید تا بوها را جذب نماید.

به غیر از موارد فوق می توانید از خوشبو کننده های هوا، عطر و ادکلن و یا دیگر خوشبو کننده ها استفاده کنید تا فضای سرویس بهداشتی برای شما مطبوع و عاری از هرگونه بوی بد باشد. در پایان لازم به ذکر است که اگر مشکلی در این خصوص یا در خصوص لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله دارید و نمی توانید بوی بد توالت را از بین ببرید حتما با ما تماس بگیرید. ما به شما مشاوره رایگان ارائه می دهیم تا مشکل شما حل شود. در صورتی هم که تمایل داشتید با حضور در محل مشکل را برای شما حل می کنیم.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jmvy
نظرتان را بنویسید