سامانه سجاد امور دانشجویان

سامانه سجاد امور دانشجویان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
یکی از سامانه هایی که امور اداری را برای کلیه دانشجویان اسان کرده است سایت سجاد میشباسد که این سامانه جامع امور دانشجویان است. وزارت علوم سامانه ای با نام سامانه سجاد با هدف بررسی درخواست داوطلبان به صورت الکترونیکی طراحی کرده و تمامی اطلاع رسانی های لازم را پیرامون بورس و اعزام دانشجویان ، دانش آموختگان ، دانشجویان داخل و خارج ، دانشجویان شاهد و ... در آن قرار می دهد . متقاضیان به منظور استفاده از سامانه جامع امور دانشجویان می توانند در آن ثبت نام کرده و درخواست استفاده از خدمات را ثبت نمایند .

راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد وزارت علوم

1. ورود به سایت سجاد وزارت علوم به نشانی www.portal.saorg.ir و انتخاب گزینه " ثبت نام
2. مطالعه قوانین و مقررات و کلیک بر روی کلید " با قوانین گفته شده موافق هستم "
3. در صفحه بعد ، فرم ثبت نام که شامل مشخصات درخواست کننده می باشد ، نمایش داده می شود . قسمت هایی که در فرم ثبت نام به شما نمایش داده شده است را تکمیل کرده و سپش روی دکمه " بعدی " کلیک کنید . توجه داشته باشید که موارد ستاره دار اجباری می باشند . در فرم تکمیلی توجه بفرمایید که 1.در قسمت کد ملی فقط عدد وارد نمایید . کد ملی باید معتبر بوده و 10 رقم باشد 2. شماره موبایل باید 11 رقم بوده ، عدد اول آن 0 و عدد دوم آن 9 باشد 3. توجه داشته باشید که ایمیل وارد شده همان راه ارتباطی با شما خواهد بود 4. رمز عبور و تاییدیه رمز عبور نیز باید حداقل 8 کاراکتر و عدد باشد .
4. سیستم صفحه ای که شامل ارسال کد فعال سازی پیامک می باشد ، را به شما نمایش می دهد . این مرحله به جهت صحت سنجی شماره موبایل وارد شده توسط شما ، تعریف شده است . (( با کلیک بر روی کلید تماس ، به صورت سیستمی با شما تماس گرفته می شود و کد فعال سازی برایتان خوانده می شود. همچنین با کلیک بر روی کلید ارسال کد ، کد فعال سازی به شما ، پیامک می شود . )) اگر پیامک نشد حتما با پشتیبانی سامانه سجاد تماس حاصل فرمایید.
5. در صورت ورود کد به درستی ، پس از کلیک بر روی کلید " بعدی " ، سیستم صفحه نهایی را که شامل ارسال کد فعال سازی پست الکترونیک می باشد به شما نمایش می دهد . این مرحله به جهت صحت سنجی آدرس پست الکترونیک وارد شده توسط شما تعریف شده است . با کلیک بر روی کلید ارسال کد ، کد فعال سازی به شما ایمیل می شود .
6. پس از انتخاب کلید ارسال ، نام کاربری ( کد ملی ) و رمز عبور ( تعیین شده توسط شما ) به آدرس پست الکترونیک ارسال می گردد . شما با استفاده از نام کاربری و رمز عبور ، می توانید به پورتال مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت نامی خود و گذراندن مراحل تکمیلی ثبت نام اقدام نمایید . توجه داشته باشید که در صورت عدم مراجعه به پورتال جهت تکمیل اطلاعات ، پس از مدت یک ماه ، حساب کاربری شما باطل شده و از بین می رود .
اگر متوجه مراحل نشده اید میتوانید از راهنمای تصویری ثبت نام سامانه سجاد کمک بگیرید.
دانش‌آموختگان گرامی دانشگاه تهران می‌توانند پس از ثبت نام و ورود به سامانه سجاد و ثبت اطلاعات تحصیلی خود از خدمات این سامانه استفاده نمایند.
چند نمونه از خدمات سامانه سجاد وزرات علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان و دانش‌آموختگان:
بورس دولت‌های خارجی
درخواست ارز دانشجویی
ثبت و پیگیری شکایات
لغو تعهد آموزش رایگان (پیشنیاز دریافت دانشنامه و ریزنمرات توسط دانش آموختگان دوره‌های روزانه) مشاهده راهنما
درخواست تجدید نظر کمیته انضباطی
امحا سو سابقه انضباطی
پذیرش دانشجویان قهرمان ورزشی
ثبت درخواست کارت شرکت در جشنواره ورزش همگانی
استعلام کد صحت
کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان ورودی جدید

ممکن است در ثبت نام سامانه سجاد دچار سردرگمی شوید که بهتر است حتما از یک مشاوره تحصیلی جهت ثبت نام کمک حاصل فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nwOE
نظرتان را بنویسید