صفحه اینستاگرام دکتر علیرضا آزمندیان بنیانگذار تکنولوژی فکر در ایران

صفحه اینستاگرام دکتر علیرضا آزمندیان بنیانگذار تکنولوژی فکر در ایران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
دكتر علیرضا آزمندیان در سال 1332 در یك خانواده مذهبی در تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس اسلامی و از جمله دبیرستان علوی تهران طی‌كرد و در رشته ریاضی به عنوان یكی از دانش‌آموزان نمونه از دبیرستان علوی تهران فارغ‌التحصیل شد. وی تحصیلات دانشگاهی را در مقطع لیسانس در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی‌مكانیك طی‌ كرد و همزمان با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیما به عنوان خبرنگار سیاسی و اقتصادی مشغول به‌ كار شد.


وی توفیقات زیادی در حرفه خبرنگاری به دست آورد و با تهیه گزارشهایی از اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی كشور و سفر به تمام نقاط ایران و پاره‌ای از كشورهای جهان، شناخت خوبی نسبت به مسائل مردم به دست آورد و با حضور در جبهه‌های جنگ و تهیه گزارشهای تلویزیونی از عملیات جنگی، دلاوریهای رزمندگان اسلام را در نبرد حق علیه باطل، به تصویر کشید. وی اولین خبرنگار جنگی بود که بهنگام آزادسازی شهر خرمشهر بهمراه رزمندگان اسلام وارد شهر شد و لحظه به لحظه جریان بازپس گرفتن شهر را گزارش کرد. ایشان پس از 6 سال كار پرتلاش و شبانه‌روزی در صدا و سیما در سال 1364 برای ادامه تحصیل به آمریكا سفر نمود و فوق لیسانس را در رشته مدیریت مهندسی و دكترا را در رشته مهندسی صنایع و سیستم ها در دانشگاه كالیفرنیا ادامه داد و در عین حال در رشته تخصصی خود در دانشگاههای آمریكا به تدریس پرداخت.

دكتر علیرضا آزمندیان ضمن 12 سال تحقیق و تدریس در دانشگاههای آمریكا و در عین حال با مطالعات علمی پیرامون قدرت فكر به تبادل اطلاعات با دانشمندان این رشته پرداخت و ضمن شركت در كنفرانس‌های علمی تكنولوژی‌فكر، سالها در راستای توسعه این پدیده بزرگ قرن تحقیق و تدریس نمود و سرانجام برای انتقال دستاوردهای بی‌نظیر تكنولوژی‌ فكر به هموطنان ایرانی خود در سال 1376 به ایران مراجعت‌ كرد. ایشان ضمن عضویت در هیئت علمی دانشكده فنی دانشگاه تهران و تدریس مباحث مهندسی صنایع و سیستم ها در این دانشگاه، به تأسیس مؤسسه فرهنگی علمی پدیده فكر اقدام‌كرد و با تشكیل كلاسهای تكنولوژی فكر به بسط و گسترش این تكنولوژی در ایران پرداخت و با تحولات بزرگی كه در نظام فكری و باورهای دانشجویان خود ایجاد كرد زندگی آنها را به كلی متحول ساخت.

دكتر علیرضا آزمندیان پس از سفر به بیش از 50 كشور جهان از جمله كشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی،آمریكا و كانادا و مطالعه مبانی ذهن، قدرت بیكران فكر انسان و با اشراف به مكانیسم های فكر، باور و برنامه‌ریزی سیستم ضمیر ناخودآگاه انسان، امروز در خدمت مردم عزیز ایران است تا با استفاده از دستاوردهای علمی خود ضمن ایجاد تغییرات اساسی در نظام فكری شان به پالایش شخصیت آنان پرداخته و با ایجاد تحولی شگرف در آنها ، انسانهای شاد و بشاش، هدفمند، با انگیزه، توانمند و مصمم با شخصیت و اعتماد به نفس كامل و با عشق و امید برای زندگی عالی و پرحاصل برای ایران اسلامی ما تربیت‌ كند.

دكتر علیرضا آزمندیان با برگزاری كنفرانسها و دوره های تكنولوژی فكر برای مدیران، اساتید دانشگاه، پزشکان، صنعتگران، معلمان، دانشجویان، كارمندان و سایر اقشار تأثیرگذار جامعه، نه تنها نظام فكری و روحی آنان را متحول ساخته است، بلكه با اجرای تكنیك‌های مدیریت فكر، در بالا بردن كارائی و بهره‌وری انسانی آنان تأثیربه سزایی گذاشته است. دکتر آزمندیان پس از مراجعت از آمریکا، در طول 19 سال گذشته، علاوه بر اجرای سخنرانی‌های مختلف برای میلیون‌ها نفر از مردم ایران و ایرانیان خارج از کشور، برای مدیران وکارکنان بسیاری از کارخانجات و صنایع‌کشورو نیز برای بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای‌دولتی و مدیران بخش‌های خصوصی کشور مباحث خودمدیریتی و خودشکوفائی و نیز مباحث رهبری و توانمندسازی و مدیریت منابع‌انسانی را عرضه‌کرده است که از این رهگذر به ایجاد انگیزه‌های کاری و ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی کمک شایانی نموده است.


آثار فرهنگی دکتر علیرضاآزمندیان بصورت مقالات، کتاب ها و سی‌دی های تصویری و صوتی برای ایرانیان داخل و خارج از کشور عرضه شده است و آخرین کتاب ایشان به زبان انگلیسی بنام Think Yourself Successfulمی باشد که توسط بزرگترین مؤسسه انتشاراتی آمریکا بنام مک گراهیل چاپ و در دنیا منتشر شده و اخیراً این کتاب تحول‌آفرین، به زبان عربی و چینی توسط همین مؤسسه انتشاراتی ترجمه شده است. روزنامه وال استریت ژورنال پرتیراژترین روزنامه اقتصادی آمریکا، ضمن چاپ گزارشی در صفحه اول این روزنامه تحت عنوان “تفکر مثبت در تهران” ضمن بررسی اثرات مثبت برگزاری سمینارها و همایش‌های تکنولوژی فکر در ایران، دکتر آزمندیان را بعنوان بزرگترین سخنران انگیزشی ایران، به جهانیان معرفی‌کرده‌ است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kRqx
نظرتان را بنویسید