اهمیت شرکت در آزمون جامع سنجش

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
آزمون های آزمایشی سازمان سنجش ، برای داوطلبای دوره دوم متوسطه هستش که چند تا از آزمون هاش تو هر سال به صورت جامع برگزار میشه . متقاضیای کنکور سراسری با شرکت کردن تو این آزمون های جامع می تونن تو فواصل زمانی مشخص ، وضعیت درسی خودشون رو تو یک جامعه آماری بزرگ ، مطابق با شرایط کنکور سراسری بسنجن و بعد از آزمون اقدام به بر طرف کردن ایراداتشون کنن .



با سنگین شدن رقابت تو کنکور سراسری ، خیلی از موسسات هر ساله ، اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی مطابق با مباحث کنکور سراسری و تو یک برنامه ریزی طولانی مدت می کنن . شرکت تعاونی خدمات آموزشی سنجش آموزش کشور چند سالیه زیر نظر سازمان سنجش اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی مطابق با استانداردهای کنکور سراسری می کنه .

شرکت تعاونی خدمات آموزشی سازمان سنجش ، طبق یک برنامه ریزی طولانی مدت با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری اقدام به برگزاری آزمون های جامع کرده تا متقاضیای این آزمون بتونن با نزدیک ترین شبیه سازی به کنکور سراسری خودشون رو تو یک جامعه آماری بزرگ و مطابق با چینش کنکور سراسری بسنجن .

یکی از مهم ترین سوالایی که ذهن خیلی از داوطلبای کنکوری رو به خودش مشغول کرده شرکت کردن یا نکردن تو آزمون های آزمایشی جامع سنجش هستش که هر سال موافق و مخالف های خودش رو داره . به خاطر اهمیت شرکت کردن تو آزمون های آزمایشی جمع سنجش ، تو این مقاله راجع به اهمیت و همه مزایای آزمون جامع توضیح دادیم . پس همراهمون باشین !





مزایا و معایب شرکت در آزمون های آزمایشی جامع سازمان سنجش
با سنگین شدن رقابت تو کنکور سراسری ، هر سال داوطلبای زیادی اقدام به ثبت نام تو آزمون های آزمایشی کرده که تو فواصل زمانی مشخصی با شرکت کردن تو این آزمون ها اقدام به سنجیدن وضعیت خودشون می کنن . همه آزمون های آزمایشی تو دوران جمع بندی اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی جامع مطابق با برنامه کنکور سراسری می کنن .

یکی از پر طرفدارترین آزمون هایی که داوطلبای کنکوری خصوصا تو دوران جمع بندی شرکت می کنن ، آزمون های آزمایشی جامع سنجش هستش که مجری برگزاری این آزمون ها شرکت تعاونی خدمات سنجشه .  آزمون های سنجش هم مثل بقیه آزمون ها دارای یکسری معایب و مزایا هست .

مزایای شرکت در آزمون های آزمایشی جامع سازمان سنجش :



 شبیه سازی فضای کنکور و آشنایی داوطلبا با نحوه برگزاری کنکور سراسری



 ارزیابی معلومات داوطلبا تو شرایط شبیه سازی شده به آزمون سراسری



 مقایسه وضعیت داوطلب نسبت به آزمون های قبلی تو شرایط و محتوای مطابق با کنکور سراسری



 آمادگی داوطلب برای حضور سر جلسه آزمون و کاهش استرس ناشی از این آزمون



 عمیق تر شدن نگاه داوطلب به مطالب کتاب های درسی



 آشنایی با نحوه طراحی سوالای چهار گزینه ای استاندارد و مفهومی هر درس



 آشنایی با سوالای ترکیبی و نحوه طراحی اون ها درپایه های مختلف



 تمرین تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه آزمون سراسری


 آگاهی داوطلب از نقاط ضعف خودش تو هر مبحث



معایب شرکت در آزمون های آزمایشی جامع سنجش :



 نداشتن خدمات پس از آزمون برای تحلیل نقاط قوت و ضعف دانش آموزا



این آزمون های آزمایشی جامع هر سال ، مخالف و موافق های زیادی داره که هر کدومشون دلیلی برای موافقت یا مخالفتشون دارن . بطور مثال : تعدادی از مخالف ها بر این باورن که ممکنه با خراب کردن نتیجه این آزمون ها دچار استرس شده و راندمان مطالعشون پایین بیاد . تعدادی معتقدن که تو آزمون های آزمایشی سازمان سنجش ممکنه تقلبی رخ داده باشه اعداد گفته شده تو کارنامه درست نباشه و ... .

از دلایل مهمی که موافقای این آزمون های آزمایشی دارن میشه به شبیه سازی کنکور سراسری ، بالا بودن جامعه آماری که باعث ایجاد آمادکی بیشتر زمان برگزاری کنکور سراسری میشه ، اشاره کرد .

بیشتر بخوانید: بودجه بندی آزمون های آزمایشی سازمان سنجش




توصیه کارشناسان تحصیلیکو در رابطه با آزمون های آزمایشی جامع سنجش
از نظر کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو ، شرکت کردن تو آزمون های جامع سنجش به خاطر جامعه آماری بالا از اهمیت زیادی برخورداره ! شرکت کردن تو آزمون های آزمایشی جامع به تنهایی کافی نیست . داوطلبا برای این که نتیجه مطلوبی رو از شرکت کردن تو این آزمون ها به دست بیارن لازمه تا حتما یکسری نکات رو رعایت کنن .



 با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری ، به خاطر شباهت زیادی که این آزمون های جامع سنجش به آزمون سراسری داره ، عموما استرس داوطلبای کنکوری تو این آزمون ها زیاده . توجه داشته باشین که این استرس چیزی رو حل نمی کنه و ممکنه باعث ایجاد مشکلاتی تو مطالعتون هم بشه .



 برای مقابله با این استرس تو آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری بهتره این نکته رو در نظر داشته باشین که هدف از شرکت تو این آزمون های آزمایشی صرفا سنجیدن خودتون تو یک جامعه آماری نزدیک به کنکور سراسریه . سعی کنین با استفاده از روش های مقابله با استرس ، استرس خودتون رو کم کنین .



 خیلی از داوطلبای کنکو سراسری بر این باورن که سوالای کنکور سراسری هم سطح با سوالای آزمون های آزمایشی جامع سنجش ، این یک باور غلطه و داوطلبای کنکوری نیابد بر اساس آزمون های آزمایشی جامع سنجش ، سطح سوالای کنکور سراسری رو مورد سنجش قرار بدن .



 اگه رتبه و ترازتون اونی نشه که مد نظرتون بوده ، چون دیگه نزدیکای کنکوره ، باعث میشه تا تلاشتون رو بیشتر کنین ! این بحثی که خیلیا میگن اگه نتیجه این آزمون ها مطابق میلتون نباشه دیگه درس نمی خونیم اشتباهه چون دارین به پله ی آخر یعنی آزمون سراسری نزدیک می شین ، حتی اگه درصداتون دور از انتظار هم باشه یه جورایی یک تلنگری بهتون زده میشه تا تلاشتون رو بیشتر کنین .



 شرایط آزمون های جامع سنجش خیلی نزدیک به آزمون کنکور سراسریه . لازمه تا داوطلبا حتما نکات لازم برای مدیریت آزمون سراسری مثل : استفاده از تکنیک مدیریت زمان ، زمان های نقصانی و ... تو این آزمون ها هم استفاده کنن .



 میشه گفت یکی از عوامل اصلی اهمیت آزمون های جامع از نظر کارشناسای تحصیلیکو بیشتر به خاطر تحلیل آزمون های آزمایشی و مرور دورباره مباحث طراحی شده تو این آزمون هاست .



 بعد از تحلیل کلی آزمون بهتره تا طبق یک برنامه ریزی تا برگزاری آزمون جامع بعدی با استفاده شیوه جمع بندی به روش سه روز یکبار اقدام به مطالعه ، رفع اشکال و جمع بندی مباحث گفته شده تو آزمون کنین .

بیشتر بخوانید: جمع بندی به روش سه روز یکبار
 ممکنه خیلی از داوطلبای متقاضی شرکت تو کنکور سراسری ، تا زمان برگزاری آزمون های جامع ، مباحث آزمون رو به طور کامل مطالعه نکرده باشن و بر این باور باشن که واسه چی تو آزمون شرکت کنن وقتی هنوز مباحث رو تموم نکرده و جمع بندی مطالب رو انجام ندادن . توصیه ای که به این داوطلبا داریم ، شرکت کردن تو آزمون های جامع سنجش بدون در نظر گرفتن و جواب دادن به سوالای مباحث خونده نشده هستش .





کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به همه سوالای شما در ارتباط با آزمون های آزمایشی سنجش و مشاوره کنکور سراسری جواب بدن . شما می تونین با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تمام سوالای خودتون رو از این کارشناسا بپرسین . هم چنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش


سوالات متداول


1- مزایای شرکت توآزمون جامع سازمان سنجش چیه ؟  
همونطور که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، از مزایای شرکت تو ازمون جامع سازمان سنجش میشه به شبیه سازی کنکور سراسری ، بالا بودن جامعه آماری و ... اشاره کرد .


2- دلایل مخالفای شرکت تو آزمون جامع سازمان سنجش چیه ؟
تعدادی از مخالف های این آزمون بر این باورن که ممکنه با خراب کردن نتیجه این آزمون ها دچار استرس شده و راندمان مطالعشون پایین بیاد و ... که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .


3- از مهم ترین دلیل کارشناسای تحصیلیکو برای شرکت کردن داوطلبا تو آزمون های جامع سنجش چیه ؟
  همون طور که تو این مقاله بطور کامل گفته شده ، یکی از عوامل اصلی اهمیت آزمون های جامع از نظر کارشناسای تحصیلیکو تحلیل ازمون های آزمایشی و مرور دورباره مباحث طراحی شده تو این آزمون هاست .

 منبع : اهمیت شرکت در آزمون جامع سنجش
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o1PA
نظرتان را بنویسید