شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان

شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان مدارس تیزهوشانی که نا به دلایل گوناگون قصد انتقال از مدرسه کنونی خود به سایر مدارس استعداد های درخشان را دارند می توانند با در نظرگرفتن شرایط مربوط به انتقالات مدارس تیزهوشان و رعایت آن های می توانند به مدارس تیزهوشان دیگر منتقل شده و تحصیل نمایند .



داوطلبان مدارس تیزهوشان ممکن است به دلایل بسیاری همچون  تغییر محل زندگی و اشتباه در ثبت اولویت مدارس تیزهوشان در حین ثبت نام و غیره ، احتیاج به نقل و انتقال بین مدارس تیزهوشان داشته باشند .

این دانش آموزان برای این که بتوانند از مدرسه در حال تحصیل و یا ثبت نام شده خود انتقالی گرفته و به ادامه تحصیل در دیگر مدارس استعداد های درخشان بپردازند باید دارای یکسری شرایط باشند تا بتوانند اجازه تحصیل در آن مدارس را دریافت نمایند .

 با توجه به اهمیت بالای این موضوع و راهنمایی بیشتر والدین و دانش آموزان مدارس سمپاد در ادامه این مقاله قصد داریم زمان و شرایط و ضوابط  نقل و انتقال دانش آموزان پذیرفته شده در  مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 را بررسی کرده و شرح دهیم .



زمان نقل و انتقال مدارس تیزهوشان 1400 - 1401
داوطلبانی که متقاضی نقل و انتقال در مدارس تیزهوشان در دوره های متوسطه اول و دوم هستند باید در زمان تعیین شده توسط مرکز ملی استعداد های درخشان اقدام به ثبت درخواست خود نمایند .

باتوجه به این که زمان ثبت تقاضا نامه انتقال مدارس تیزهوشان در داخل و خارج شهرستان ها متفاوت است لذا در این قسمت هر یک از حالت های ممکن را به صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر عنوان می نماییم :



بیشتر بخوانید: شهریه مدارس تیزهوشان


 زمان ثبت تقاضای نقل و انتقال دانش آموزان تیزهوشان

 در داخل یک شهرستان 



دانش آموزانی که به هر دلیلی داوطلب جا به جایی در مدارس تیزهوشان داخل یک شهرستان هستند باید در سال اول تحصیل در مدرسه محل قبولی خود به تحصیل و آموزش پرداخته و پس از اتمام امتحانات پایانی خرداد ماه ، اقدام به ثبت درخواست انتقال نمایند .

بدین صورت که به شرط داشتن شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان 1400 - 1401  به آموزش و پرورش ناحیه محل تحصیل  مراجعه نموده و فرم تقاضا نامه انتقال مدارس تیزهوشان 1400 - 1401​ را تکمیل و ثبت نماید .



 زمان ثبت تقاضای نقل و انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان 

 از یک شهرستان به شهرستان دیگر 



دانش آموزانی که متقاضی انتقال از مدارس تیزهوشان بین دو شهر مختلف هستند باید بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1400 - 1401 و در نظز گرفتن شرایط لازم جهت انتقال از این مدارس به آموزش و پرورش ناحیه محل تحصیل خود مراجعه کرده و درخواست انتقال در مدارس تیزهوشان از شهرستان قبولی به شهرستان مورد درخواست را ثبت نماید .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1400 - 1401





شرایط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان 1400 - 1401​
فرآیند نقل و انتقال بین مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان درخواست کننده ، دارای شرایط خاصی است که در صورت داشتن این شرایط با درخواست انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان موافقت خواهد شد و در غیر این صورت اجازه انتقال برای این دانش آموزان وجود نخواهد داشت .

به منظور آشنایی بهتر دانش آموزان مدارس سمپاد با شزایط موورد نظر ، در این قسمت به شرح هریک از آن ها پرداخته و موارد مرتبط با آن ها را بررسی می نماییم :



 شرایط نقل تقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان 



 در داخل یک شهرستان 



دانش آموزان ساکن یک شهرستان که قصد جا به جایی از مدرسه سمپاد محل تحصیل خود به سایر مدارس تیز هوشان را دارند با توجه داشته باشند که این انتقال از مدرسه در سال ابتدایی تحصیل در این مدارس امکان پذیر نبوده و مورد بررسی نیز قرار نمی گیرد .

لذا به جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکل مرتبط با این مسئله در هنگام ثبت اولویت های مدارس سمپاد دقت و توجه کافی را به کار گرفته و این ثبت اولویت ها را به درستی و با توجه به شرایط احتمالی خود انجام دهید .



 شرایط نقل تقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان 

 از یک شهرستان به شهرستان دیگر 



دانش آموزانی که قصد ثبت تقاضای انتقالی در مدارس تیزهوشان یک شهرستان به شهرستان دیگر را دارند به شرط داشتن شرایط زیر امکان انتقالی برای آن ها فراهم خواهد شد و در غیر این صورت نمی توانند در مدارس سمپاد دیگر تحصیل نمایند .



بیشتر بخوانید: ورود به مدارس تیزهوشان


شرایط مورد نظر برای دانش آموزان مدارس تیزهوشان جهت انتقال از مدارس استعداد های درخشان شهر محل تحصیل دانش آموز به شهری دیگر عبارتند از :



پذیرش در یکی از مدارس انتخاب شده توسط دانش آموز در شهرستان مبدا 

 کسب امتیاز لازم جهت پذیرش در مدرسه شهرستان مقصد 

موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان های مبدا و مقصد 





در ادامه بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401











 برای اطلاع از اخبار مربوط به نقل و انتقال در مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 ، می توانید در کانال تلگرامی مدارس تیزهوشان هیوا عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال نمایید . همچنین به دانش آموزان متقاضی نقل و انتقال در مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 توصیه می کنیم در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تماس بگیرند . 










سوالات متداول


1- شرایط نقل و انتقالات در مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 چیست ؟
مهم ترین شرط این است که دانش آموز در یکی از مدارس تیزهوشان پذیرش گرفته باشد که شرایط کامل تر در متن این مقاله بیان شده است .




2- شرایط نمره دانش آموز مدارس تیزهوشان برای نقل و انتقال 1400 - 1401 بین این مدارس چیست ؟
کسب کف نمره مدرسه مقصد توسط دانش آموز می باشد ، برای اطلاع از شرایط دیگر نقل و انتقال بین مدارس تیزهوشان ، متن این مقاله را مطالعه کنید .




3- آیا دانش آموز مدارس تیزهوشان 1400 - 1401​ می تواند در داخل یک شهرستان به یک مدرسه دیگر انتقال یابد ؟
انتقال دانش آموزان مدرسه تیزهوشان در سال دوم امکان پذیر است ، توصیه می شود برای اطلاع از سایر شرایط دیگر انتقالی در مدارس تیزهوشان ، متن این مقاله را با دقت مطالعه نمایید .

منبع : شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GJD0
نظرتان را بنویسید