نرم افزار CRM

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
شرکت سه سوت وب
نرم افزار CRM یا نرم افزار مدیریت مشتری ، نرم افزاری است با هدف مکانیزه کردن فعالیتهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش. اگر بخواهیم این تعریف را باز کنیم می توان چنین گفت که مدیریت ارتباط با مشتری از فعالیتهای بازاریابی که قبل از خرید انجام می شوند تا فروش و فعالیتهای پس از فروش که برای حفظ مشتری و افزایش رضایت وی انجام می شود را در بر می گیرد.برای اینکه بتوانیم راحتتر توضیح دهیم بهتر است ادامه مطلب را بر پایه یک مثال پیش ببریم.
شما صاحب یک شرکت بازرگانی هستید که دررابطه با واردات تجهیزات کامپیوتری فعالیت می کنید. مشتریان شما از صاحبین مغازه های فروش لوازم کامپیوتر تا توزیع کنندگان در سراسر کشور می باشند. فرض می کنیم که شما نرم افزار CRM ندارید. نمی توانیم بگوییم شما CRM ندارید چون انجام فعالیتهای روزمره کسب و کار بخشی از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است.
به عنوان مثال شما تبلیغات می کنید، به تماسهای مشتریان پاسخ می دهید، برخی از درخواست ها را پی گیری می کنید و … این ها همه فعالیتهای در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان هستند. لذا شما چه سی آر ام را بشناسید و چه نه عملا در حال انجام فعالیتهای مرتبط با CRM فارسی هستید.
اما اگر نرم افزار CRM داشته باشید این فعالیتها نظم می گیرند. فراموش نمی شوند و با تغییر پرسنل از بین نمی روند.
مشکلات نداشتن نرم افزار CRM فارسی :
به ذکر چند نمونه از مشکلاتی می پردازیم که در اثر نداشتن نرم افزارCRM برای شما و کسب و کار شما پدید می آید.
زمانی که شما به سوابق مذاکرات خود با مشتریان دسترسی ندارید عمده تصمیم ها بر مبنای احساس و اطلاعات چند روز اخیر صورت می گیرد که صد البته همیشه تصمیم های درستی نیستند.
شما همه کارهای شرکت را به تنهایی انجام نمی دهید، و پرسنل شما ممکن به اندازه شما حافظه خوبی برای ادامه مذاکره با مشتریان نداشته باشند.
ریسک ترک کار پرسنل برای شما بسیار بالا خواهد بود زیرا تمامی اطلاعات در مورد مشتریانی که با آن فرد مذاکره کرده اند با رفتن آن فرد از بین می رود.
با افزایش تعداد مشتریان ناچار خواهید شد پرسنل بیشتری استخدام کنید تا بتوانند فعالیتهای مرتبط با مشتریان را پی گیری کنند و این یعنی افزایش هزینه و کاهش سود.
و بسیاری مشکلات دیگر...
https://3sotweb.com/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-crm/
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WDNW
نظرتان را بنویسید