بستنی فاصله بین دندانی با قیمت مناسب در کرج

بستنی فاصله بین دندانی با قیمت مناسب در کرج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
1sogand

فاصله بین دندانی چیست؟

فاصله بین دندان

به فاصله بین دندانها در اصطلاح پزشکی دیاستم گفته میشود. معمولا فاصله بین دندانهای جلو بیشتر اتفاق می افتد ولی در عین حال میتواند بین دندانهای دیگر فرد هم فاصله باشد. دیاستم معمولا اتفاقی رایج و بی‌خطر است ولی گاهی باعث درد یا اذیت شدن فرد می شود.
فاصله بین دندانی یکی از مواردی است که فرد را از ظاهر خنده های  خود ناراضی کرده و در مجموع او را جهت داشتن یک لبخند زیبا نزد متخصصین ترمیم زیبایی می کشاند. از جمله راه حل های آن ارتودنسی یا لمینت و یاروکش دندان است. 

علت فاصله بین دندانها چیست؟

دلایل فاصله بین دندان ها-دکتر مریم محمدی

1.دندان غائب: دندان غائب است اما فضای اختصاص یافته به آن وجود دارد و خالی است. وجود این فضای خالی وضعیت را به موازات درآمدن دیگر دندان‌ها پیچیده‌تر می‌کند.
2.اختلاف سایز بین فک و دندانها ، حتی در بزرگسالان هم یکی از علل شایع فاصله بین دندانی است.بویژه در دندانهای لترال ( پیشین) بیمار.
3. فرنوم لب بالا که گسترش بیش از حد تا روی ریج فکی پیدا کرده. و معمولا عامل فاصله دندان جلو میباشد.
4.عادتهای اشتباه افراد؛ مثل مکیدن انگشت شست که یکی از علل شایع هل دادن دندانها و فک فرد به جلو و ایجاد یک مشکل دنتواسکلتال جدی میشود که از نمودهای آن فاصله افتادن بین دندانهاست.
5. زبان زدن: عادت فشار دادن زبان به دندان‌های پیشین فک بالا یکی از علل اصلی ایجاد فاصله بین دندان‌ها است
6. مشکلات پریودنتال ( بیماریهای لثه) ، یکی از علل ایجاد فاصله بین دندانی است.چرا که به مرور لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان از بین میرود و اگر به داد آن نرسیم دندانها لق شده و از جای خود تکان میخورند و بمرور بین دندانها فاصله می افتد.

علت فاصله دار شدن دندان هایتان هر کدام از موارد بالا باشد، در هر صورت راه حلی برای رفع آن وجود دارد. 

راه‌های مختلف درمان فاصله بین دندان‌ها

درمان فاصله بین دندانی

ارتودنسی:

بهترین راه برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها در اغلب موارد، استفاده از ارتودنسی می‌باشد ؛ اما در عین حال این تهاجمی‌ترین، دردناک‌ترین و گران‌ترین راهکار برای مرتب کردن دندان‌ها می‌باشد ، به هر حال در بعضی از موارد، چاره‌ای به جزء استفاده از این روش وجود ندارد.

به دنبال استفاده از روش ارتودنسی در طی ۶ ماه می‌توانیم به هم رسیدن دندان‌های فاصله‌دار و از بین رفتن کامل فاصله بین آنها را ببینیم. ارتودنسی با کمک یک سری رابط‌های کشی (به نام زنجیر کشی)، دندان‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

نحوه عملکرد ارتودنسی از طریق وارد کردن یک فشار مداوم در طول یک دوره زمانی نسبتاً طولانی بر روی دندان‌ها و جابه‌جا کردن آرام و تدریجی آنها در یک جهت خاص می‌باشد.

همزمان با جابه‌جا شدن دندان‌ها، شکل استخوان هم در اثر وارد آمدن فشار، تغییر می‌کند.

در واقع، ارتودنسی که تا چند سال پیش به عنوان تنها راهکار درمانی شناخته می‌شد، امروزه فقط به عنوان آخرین گزینه در روش‌های درمانی جای دارد.

انواع مختلفی از نگهدارنده‌ها وجود دارد که هزینه هر کدام هم با مدل‌های دیگر فرق دارد، اما به طور کلی نتیجه‌ای که از همه آنها به دست می‌آید کاملاً یکسان است.

استفاده از هر کدام از انواع نگهدارنده‌ها باید حتماً تحت نظر دندانپزشک باشد و در طول دوره درمان لازم است که مراجعات متعددی به دندانپزشک خود داشته باشید.

در مواردی که  بهم ریختگی شدید دندانی وجود دارد و ترتیب دندانها هم مرتب نیست طبعا ارتودنسی دندانهای فاصله دار درمان موفقی است. به دنبال درمان ارتودنسی در موارد فاصله بین دندانی بعضا نیاز به درمان زیبایی نیز وجود دارد.

 

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت

برای فاصله‌هایی که کمی بزرگ‌تر باشند و یا هنگامی که یک شخص بخواهد مشکل فاصله دندان‌های خود را سریع‌تر برطرف کند، بهتر است از روش کامپوزیت دندان استفاده شود.

 کامپوزیت یک نوع رزین مخصوص و همرنگ دندان است که بر روی دندان گذاشته می‌شود و سپس با استفاده از یک نور مخصوص، محکم و سخت می‌شود ، به این ترتیب رزین محکم به دندان می‌چسبد.

از این کامپوزیت‌ها می‌توان برای بازسازی قسمت‌های شکسته و از دست رفته دندان‌ها و یا اصلاح دندان از نظر زیبایی ظاهری استفاده کرد.

به فاصله تنها چند ساعت بعد از چسباندن کامپوزیت، دندان‌ها شکل عادی و طبیعی پیدا می‌کنند.

جاین عمل اغلب در مواردی انجام می‌شود که یک دندان، شکسته شده یا قسمتی از آن افتاده باشد ؛ اما امروزه استفاده از این روش برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها نیز کاملاً رایج شده است.

طبعاً مراجعه به یك دندانپزشك با مهارت و مشاوره با ایشان بهترین راه براى درك بهتر طرح درمان میباشد و نظر كارشناسى دندانپزشك زیبایى جهت انتخاب درمان مناسب بهترین راه براى بستن فاصله بین دندان هاى شما میباشد .

 

لمینت دندان

لمینیت

لمینت دندان ونیر پورسلن یک لایه نازک است که به سطح جلوی دندان یا دندان‌هایی که قصد از بین بردن فاصله بین آنها را دارید، چسبانده می‌شود.

برای جایگذاری ونیرها لازم است که ابتدا قسمت کوچکی از مینای دندان شما برداشته شود تا ونیر به شکل مناسبی جا بیفتد و ظاهری طبیعی داشته باشد.

ونیر غالباً همراه با کامپوزیت استفاده می‌شود تا بتواند ظاهر طبیعی و یکنواختی برای دندان ایجاد کند.

 

روکش دندان

روکش دندان- دکتر مریم محمدی

این روش در واقع مرحله بعد از کامپوزیت دندان محسوب می شود.روکش‌ دندان هم در واقع یک لایه نازک از جنس پورسلن هستند، با این تفاوت که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت عمده سطح دندان را بپوشاند.

از روکش ها برای درمان اختلالات عملکردی دندان و نیز رفع مشکلات زیبایی استفاده می‌شود.

همچنین روکش‌ها ابزار مناسبی برای درمان آسیب‌دیدگی‌های دندان محسوب می‌شوند ، به طوری که دندانی که در اثر مصدومیت یا پوسیدگی، دچار شکستگی و یا ترک خوردگی شده است را با استفاده از روکش می‌توان بازسازی کرد، اما با استفاده از ونیر این امکان وجود ندارد. 

 

کاشت دندان

کاشت دندان-دکتر مریم محمدی

ایمپلنت‌ها در واقع جایگزینی برای دندان‌های دائمی هستند ، این دندان‌ها را می‌توان به صورت ثابت یا قابل برداشته شدن طراحی کرد و شکل آنها مطابق با شکل دندان‌های طبیعی شما خواهد بود.

اگر فاصله بین دندان‌های شما به اندازه یک دندان کامل باشد، بهترین راه برای از بین بردن این فاصله، کاشت یک دندان جدید می‌باشد.

در این روش، یک مینای مصنوعی دندان از طریق جراحی در محل فاصله بین دندان‌ها کاشته می‌شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6nyL
نظرتان را بنویسید