حضانت فرزند در ازدواج موقت

حضانت فرزند در ازدواج موقت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
صیغه موقت یکی از انواع عقد نکاح محسوب می شود که محدود به زمان مشخصی است و بعد از آن پایان می یابد . اما بعد از پایان یافتن یا انحلال عقد موقت ، مسئله حضانت فرزندان تبدیل به موضوعی مهم می شود که ممکن است اختلافات زیادی ایجاد کند . به همین مناسبت ، قصد داریم به بررسی مسئله حضانت فرزند در صیغه بپردازیم . لذا به دنبال بررسی این سوال که حضانت فرزند در ازدواج موقت با کیست ، نخست به بررسی حضانت چیست و حضانت بر عهده کیست پرداخته و سپس حضانت فرزند در ازدواج موقت را بررسی می نماییم .




حضانت چیست
در قانون مدنی ، تعریف حضانت بیان نشده است . بنابراین ، در خصوص اینکه حضانت چیست ، باید به مفهوم عرفی آن توجه نمود . در عرف ، نگاهداری و مراقبت از فرزندان را حضانت می گویند . به عبارت دیگر ، حضانت بیشتر ناظر بر حمایت و مراقبت جسمی از فرزندان می باشد که علاوه بر آن ، حمایت روحی و اخلاقی کودک نیز در مراحل ابتدایی تولد او حائز اهمیت فراوانی است . به همین دلیل شخص عهده دار حضانت بایستی قادر باشد تا حمایت و مراقبت همه جانبه ای از کودک انجام دهد ؛ در غیر این صورت می توان از او سلب حضانت نمود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه حضانت چیست کلیک کنید .








حضانت بر عهده کیست
پس از اینکه مفهوم و ماهیت حضانت فرزندان مطرح شد ، اکنون باید به این سوال پاسخ داد که حضانت فرزند به عهده کیست ؟ پاسخ به این سوال در قانون مدنی ارائه شده است . به طور کلی ، اشخاص عهده دار حضانت ، در درجه اول والدین کودک هستند که حق و تکلیف بر عهده داشتن حضانت فرزندان را به عهده دارند . اما اگر یکی از والدین فوت کند ، حضانت به عهده شخص دیگری که زنده است خواهد بود . اما اگر هر دوی والدین فوت کرده باشند ، حضانت به عهده جد پدری قرار می گیرد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از فوت پدر و مادر کلیک کنید . 



حضانت فرزند در ازدواج موقت
علاوه بر مواردی که در قسمت قبل اشاره نمودیم ، حضانت فرزند در صیغه موقت موضوع مهمی است که قصد داریم در اینجا به آن بپردازیم . در واقع به دلیل اینکه صیغه یک عقد موقت و محدود به زمان مشخصی است ، ممکن است پس از پایان مدت ، تکلیف حضانت فرزندان مشخص نباشد . در این صورت ، باید ببینیم که حضانت فرزند در ازدواج موقت با کیست ؟ آیا پدر صلاحیت حضانت فرزندان را دارد یا با مادر است ؟

در پاسخ به این سوال ، قانونگذار در قانون مدنی حکمی کلی مقرر داشته است به این صورت که حضانت فرزندان اعم از فرزند دختر و فرزند پسر تا سن هفت سالگی به عهده مادر است . پس از هفت سالگی ، حضانت فرزندان تا رسیدن به سن بلوغ به عهده پدر خواهد بود ( برای دختران نه سال و برای پسران پانزده سل تمام قمری ) . بنابراین ، همانگونه که مشاهده می شود ، حضانت فرزندان در عقد موقت با حضانت فرزندان در ازدواج دائم تفاوتی با هم ندارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سلب حضانت کلیک کنید  .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند در ازدواج موقت به کانال تلگرام حقوق خانواده مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون حضانت فرزند در ازدواج موقت ​ پاسخ دهند ..

منبع : حضانت فرزند در ازدواج موقت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KwpG
نظرتان را بنویسید