چاپ سر رسید چگونه صورت می گیرد؟

چاپ سر رسید چگونه صورت می گیرد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

چاپخانه به جایی گفته می‌شود که کار چاپ انجام می ‌دهند . در این متن میخواهم نحوه چاپ تقویم رومیزی 1402 را توضیح دهم ‌.  این کار بر روی کاغذ و موارد دیگر صورت می‌گیرد، در چاپخانه چاپ کتاب و نشریات انجام گرفته و به کسی که در کارگاه این کار را انجام می ‌دهد چاپچی می‌ گویند. چاپچی مقامی که دارد با ناشر و کتاب فروش فرق می‌کند. در یک چاپخانه دستگاه‌ های متعددی از چاپ دیده می‌شود و هر کدام از این دستگاه‌ ها مربوط به فرایند چاپ بر روی موارد مختلف هستند.

بهترین چاپخانه تهران

چاپخانه خوب مانند چاپخانه تهران باید ویژگی ‌هایی داشته باشد که در اینجا بیان می ‌کنیم :

  • سرعت : یکی از موارد مهم برای چاپخانه خوب سرعت عمل داشتن در کار است، جدید و بروز بودن دستگاه های یک چاپخانه موجب بالا رفتن سرعت در کار چاپ شده و سفارش مشتریان در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد.
  • کیفیت چاپ: همزمان با پیشرفت علم تکنولوژی شاهد پیشرفت‌ هایی در زمینه دستگاه‌ چاپ افست بوده ایم. دستگاه‌ های جدید چاپ به دلیل کیفیت بالایی که دارند موجب رضایت بیشتر شده اند.
  •  هزینه : با توجه به میزان جوهری که در چاپ استفاده می‌شود هزینه چاپ محاسبه می‌شود، با توجه به رقابتی که در این حوزه وجود دارد بسیاری از چاپخانه‌ ها هزینه را کاهش می‌ دهند تا جلب مشتری کنند. چاپ از جمله صنایعی است که وابستگی زیادی به واردات دارد، با چنین موقعیتی باید آگاهانه تر وارد این عرصه شد و ملاحظاتی را در مورد آن داشت.

بی توجهی به چنین مقدمه ای می تواند شما را در روند کار با مشکلات متعددی روبه رو کند و شما را پشیمان کند . صنعت چاپ سرمایه اولیه بالایی طلب می کند و در ادامه راه توسعه نیز سرمایه زیاد در گردشی را می طلبد که مجموعه های حرفه ای باید از قبل برنامه ای از پیش تعیین شده برای افزایش مستمر آن در نظر داشته باشند.

نحوه چاپ تقویم رومیزی

ویژگی های چاپ افست

چاپ افست  نوعی از نحوه چاپ تقویم رومیزی است که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه گردان بر می‌ گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند.

ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه ‌است.  در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحه ‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد.  زینک را به دور نخستین استوانه می ‌پیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم بر می گردد. کاغذ سفید که پشت سر هم به دور استوانه سوم می ‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد.

سرعت کار ماشین های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد. از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست در جهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است . چاپ دیجیتال یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولاً شامل چاپ حرفه‌ای در تیراژ های کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است .

چاپ دیجیتال چیست ؟

نحوه چاپ تقویم رومیزی متفاوت است . و به وسیله چاپ گر هایی با  فرمت های بالا یا  چاپ گرهای لیزری و جوهر افشان حرفه‌ای انجام می‌شود.  چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روش‌های سنتی مثل چاپ افست است .

ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه‌ های دیگری که در تهیه پلیت ‌های چاپ انجام می‌شوند . برای تیراژ های کم تعداد جبران می‌شود.

این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می ‌آورد ، و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه اطلاعات متغیر در هر برگ چاپی را در اختیار می ‌گذارد. صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین های چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی برتر از آن است.

در حال حاضر منظور از چاپ دیجیتال در بازار چاپ، عمدتاً چاپ تونری با استفاده از انواع چاپ گرهای لیزری حرفه‌ای بر روی انواع کاغذ است. از قدیم تاکنون ، سیستم‌ های چاپ تصاویر، تحولات زیادی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ محسوب می‌شوند.

در گذشته برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا از افست یا لیتوگرافی استفاده میشد ، که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود ، اما در  سال‌ های اخیر پیشرفت تکنولوژی، در حوزه های مختلف از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد کرده است.

بهترین هدیه تبلیغاتی

تقویم رومیزی و لیوان تبلیغاتی ارزان یکی از وسایلی است که به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی برای تبریک به مشتری ها و کارمندان داده می شود. تقویم رومیزی انواع مختلفی دارند معمولا تقویم های رومیزی با طراحی خاص برای مدیران می باشد .

و تقویم های ساده تر برای ارباب رجوع و کارمندان می باشد.  تقویم های رومیزی ارزان از برگ های کمتری تشکیل شده اند به طور معمول این صفحات از برگ های کوچک A3می باشند به همین دلیل اکثرا قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر تقویم ها دارند. در اوایل سال معمولا تقویم های رومیزی به عنوان رسانه های تبلیغاتی مطرح می شوند .

و کاربرد های بیشتری را نسبت به بقیه روزهای سال پیدا می کنند. نحوه چاپ تقویم رومیزی یک ابزار ارتباطی ارزان قیمت محسوب می شوند ، که می توانید به وسیله آن ها به آسانی مطالب آموزشی، فرهنگی و تبلیغی خود را انتشار دهید .

و نیاز به استفاده از بنرهای بزرگ و گران قیمت برای انتشار اطلاعات تبلیغاتی شما نمی باشد. بهترین تقویم رومیزی را میتوان از نحوه چاپ تقویم رومیزی تشخیص داد . بهترین تقویم رو میزی  که بتوانند مخاطب شما را تا حدود زیادی قانع کنند که فعالیت و محصولات شما در میان رقیب های دیگر نمونه می باشد.

برای این کار نیاز دارید که ابتدا یک طراحی گرافیکی زیبا از محصولات و کارهای خود را در یک تقویم ها نمایش دهید. برای این کار باید از روش های خلاقانه زیادی استفاده کنید از آنجا که اکثر شرکت ها از  سر رسید اختصاصی و تقویم رومیزی استفاده می کنند بیشتر طرح ها تا کنون استفاده شده است .  به همین دلیل برای ایجاد یک طرح جدید تقویم رومیزی نیاز است که زمان زیادی را فکر کنید تا بتوانید یک ایده ترکیبی و خلاقانه را ایجاد کنید.

لینک مرجع https://mojrian.net/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xYOz
نظرتان را بنویسید