صفر تا صد مراحل طراحی ویلا مدرن

صفر تا صد مراحل طراحی ویلا مدرن
ذخیره سازی
2
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ویلاژست

فاز اول طراحی ویلا، مطالعات اولیه

اولین قدم در فرآیند طراحی ویلا مدرن ، بازدید از زمینی است که ویلا در آن ساخته می شود. بهتر است معاینه اولیه با حضور کارفرما انجام شود. برای تجزیه و تحلیل سایت پروژه موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  • نوع خاک، محل درخت و شیب زمین را بررسی کنید
    آب و هوا و آب و هوای منطقه را بررسی کنید
    جهت گیری زمین به سمت محورهای شمالی و جنوبی
    دسترسی منتهی به سایت پروژه را بررسی کنید
    محله ها و مناظر اطراف سایت پروژه را کشف کنید


این مرحله را مرحله طراحی مرحله صفر نیز می نامند. پس از انجام این کار نوبت به مرحله بعدی یعنی مشاوره طراحی ویلا می رسد.

نمونه پروژه طراحی ویلا مدرن ویلاژست

 

 

فاز دوم طراحی ویلا

فاز دوم طراحی ویلا مربوط به مشاوره طراحی ویلا، بررسی موارد اقتصادی و دریافت نیازهای صاحب کسب و کار می باشد. در این بخش کارفرمایان نیازها و دغدغه های خود از جمله سبک معماری، فضاهای مورد نیاز ویلا و موارد مشابه را مطرح کرده و به معمار اعلام می کنند.

همچنین پس از دریافت اطلاعات از سلایق و علایق صاحب کسب و کار، بودجه مورد نظر خود را اعلام می کند تا تیم طراحی بر اساس آن خدمات خود را ارائه دهد. البته اغلب کارفرمایان نمی توانند بودجه را اعلام کنند و در این صورت تیم مهندسی با استفاده از شمارنده و برآورد هزینه های برآورد شده را به آنها اعلام می کنند و مبنای عددی ارائه می کنند.

فاز سوم طراحی ویلا ایده طراحی ویلا

در مرحله سوم طراحی ویلا با توجه به پیشنهاد ارائه شده توسط کارفرما و نتایج حاصل از تحلیل اولیه سایت، فرآیند طراحی با ارائه مفهوم آغاز می شود. در این مرحله، برخی از طرح های کلی و اولیه به طور کلی به صاحب کسب و کار ارائه می شود.

پروژه طراحی و اجرا  مدرن

 

 

مرحله چهارم طراحی ویلا، طراحی معماری ویلا

پس از ارائه مفاهیم اولیه به کارفرما و تصمیم گیری وی برای رسیدن به مرحله طراحی، فرآیند طراحی معماری ویلا با توجه به ضوابط طراحی ویلا آغاز می شود. در این مرحله، شماتیک ها و همچنین طراحی رابط طراحی می شوند. این فرآیند طراحی مرحله اول نیز نامیده می شود.

مرحله پنجم طراحی ویلا طراحی سازه ویلا

پس از ارائه نقشه های معماری ویلا، تیم سازنده با در نظر گرفتن بودجه و حفظ منافع معماری، نوع سازه ویلا را تعیین و محاسبات خود را انجام می دهد.

طراحی نما ویلا مدرن توسط گروه معماری ویلاژست 

 

 

فاز ششم طراحی ویلا و طراحی تاسیسات برقی و مکانیکی ویلا

در این مرحله تاسیسات مکانیکی و برقی ویلا طراحی می شود. در زمینه تاسیسات مکانیکی، سیستم های سرمایش و گرمایش، سیستم های بهداشتی، تاسیسات استخر و مانند آن طراحی می شود. در زمینه تاسیسات الکتریکی نیز عناصر زیر طراحی شده است:

1 - نوع چراغ ها و نورپردازی مناسب ویلا را از داخل و خارج مشخص کنید
2 - چگونه روشنایی را به روشی مدرن، هوشمند یا سنتی کنترل کنیم
3 - بررسی سیستم های صوتی و امنیتی

 

طراحی فضای سبز  توسط تیم ویلاژست

 


مرحله هفتم در طراحی ویلا، طراحی داخلی ویلا

در این مرحله نوبت به طراحی فضای داخلی ویلا می رسد. طراحی داخلی ویلا به معنای طراحی آشپزخانه، طراحی اتاق و دیوار، انتخاب کف، طراحی سقف ویلا، نورپردازی و ... می باشد. به طور کلی برای طراحی داخلی چندین جلسه با کارفرما ترتیب داده می شود تا سلیقه و سبک انتخابی کارفرما برای طراح داخلی مشخص شود و سپس فرآیند طراحی داخلی آغاز می شود.

طراحی ویلا مدرن ویلاژست

گروه معماری ویلاژست با داشتن متخصصین با تجربه و چندین سال سابقه درخشان در طراحی ویلای مدرن و همچنین داشتن چندین پروژه موفق در کردان با مدیریت مهندس علی خلج ،آماده مشاوره تخصصی برای طراحی ویلا در کردان و همکاری با شما عزیزان می باشد.

مدیر عامل گروه معماری ویلاژست - مهندس علی خلج

 

راه های ارتباطی با ما 

026-44623984 

آدرس :کردان،کوهسار، سه راه ازنق ، ابتدای خوروین

نظرتان را بنویسید