سامانه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99

سامانه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
سامانه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99
ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی 99 آغاز شد.داوطلبینی که قصد ثبت نام در دانشگاه ازاد را دارند میتوانند از طریق سامانه اقدام نمایند. ثبت نام در دانشگاه آزاد براساس سوابق تحصیلی دارای شرایط و ضوابطی میباشد که با دانلود دفترچه و مطالعه آن میتوانید از این شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط از طریق سامانه اقدام به ثبت نام نمایید.
نحوه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد
همانگونه که ذکر گردید، دانشگاه آزاد در دو نوبت مهر و بهمن داوطلبان را پذیرش می نماید. هر یک از داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد لازم است به سامانه دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در همان سامانه امکان پذیر خواهد بود. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته در هر مقطع باید واجد شرایط تعیین شده باشند.

یکی از سوالاتی که به هنگام ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ممکن است به وجود آید در رابطه با تفاوت مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته است. مقطع کاردانی پیوسته برای داوطلبانی است که دیپلم خود را در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش دریافت نموده اند. سایر فارغ التحصیلان رشته های نظری (ریاضی، عبوم انسانی ، علوم تجربی و معارف اسلامی) لازم است کاردانی ناپیوسته را انتخاب نمایند.

برای دریافت شماره سریال لازم است کارت اعتباری را خریداری نمایید. کارشناسی پیوسته به معنای این است که شما چهار سال تحصیلی را به صورت پیوسته برای اخذ مدرک لیسانس سپری خواهید نمود و کارشناسی ناپیوسته به معنای این است که حتما باید دارای مدرک کاردانی باشید تا بتوانید در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهید.


زمان ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 99



همزمان با ثبت نام ترم مهر دانشگاه آزاد داوطلبان در نیمه دوم مرداد ماه می توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند.هر ساله دانشگاه های مختلف طی فراخوانی داوطلبان را در رشته های مختلف، پذیرش می نمایند، لذا علاوه بر این زمان می توانید در مهر ماه نیز پس از انتشار فراخوان اقدام به ثبت نام نمایید.

متقاضیان ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ترم بهمن نیز از آذر ماه تا بهمن ماه مهلت خواهند داشت تا به سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه و به انجام ثبت نام خود بپردازند. تعداد مجاز انتخاب رشته برای داوطلبان کاردانی و کارشناسی متفاوت خواهد بود. لذا با در نظر گرفتن این نکته می توانید اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایید.

با توجه به اینکه پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی آنان خواهد بود. لذا برای انتخاب رشته مورد نظر ابتدا لازم است از حداقل معدل مودر نیاز اطلاع یابید و پس از آن به انتخاب رشته دست بزنید. در صورتی که معدل شما بسیار پایین است ولی مایل به ثبت نام می باشید، می توانید در رشته های با تاثیر سوابق تحصیلی صفر دست به انتخاب رشته بزنید.


برای مشاوره انتخاب رشته با شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 ( استان تهران) تماس حاصل نمایید.


راهنمای ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد
جهت ثبت نام در هر یک از مقاطع ذکر شده لازم است ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به نشانی مراجعه نمایید. پس از مراجعه به سایت مورد نظر بر روی لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک نمایید. زیرا برای انجام ثبت نام ، لازم است شماره سریال ثبت نام را وارد نمایید.

ثبت نام دانشگاه آزاد

همانند تصویر زیر برای انجام ثبت نام لازم است کارت اعتباری را با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر خود و همچنین تمام وقت و پاره وقت بودن آن خریداری نمایید. همچنین مقطع تحصیلی و نوع دیپلم خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات وارد شده باید منطبق با اطلاعات ثبت نامی شما باشد.

Deposit registration fee

هر یک از درگاه های پرداخت را که مایل می باشید را انتخاب نمایید. برای خرید کارت اعتباری ثبت نام مبلغ 46 هزار تومان را لازم است پرداخت نمایید. پس از پرداخت هزینه مورد نظر و وارد نمودن تمامی اطلاعات شماره سریالی در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

دانشگاه دولتی

مجددا به صفحه ثبت نام دانشگاه آزاد بازگردید و بر روی لینک ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد کلیک نمایید.


رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

احتمالا سوال بعدی که پس از خواندن پارگراف های بالا برای داوطلبان به وجود می آید این است که دانشگاه آزاد چه رشته هایی را شامل می شود؟ خوشبختانه تقریبا امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در تمامی رشته های پرمتقاضی گروه های آزمایشی مختلف وجود دارد. به عنوان مثال حتی پذیرش در رشته حقوق برخی از دانشگاه های تهران با میزان تاثیر معدل صفر امکان پذیر است.

در جدول زیر می توانید رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را مشاهده نمایید.

کاردانی پیوسته کاردانی ناپیوسته کارشناسی پیوسته کارشناسی ناپیوسته
تربیت بدنی – تربیت بدنی
الکترونیک – الکترونیک عمومی
الکتروتکنیک – برق صنعتی
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
نقشه کشی معماری – نقشه کشی
نرم افزار کامپیوتر
نقشه برداری – نقشه برداری
تاسیسات – تبرید
گرافیک – گرافیک کاردانی علوم قضایی
کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی
کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی حسابداری – دولتی
کاردانی حسابداری مالیاتی
کاردانی دامپزشکی
کاردانی تکنولوژی شیلات
کاردانی مدیریت صنعتی کاربردی
کاردانی هنرهای تجسمی – نقاشی
کاردانی هنرهای نمایشی
کاردانی صنایع قندسازی
کاردانی باستان شناسی
کاردانی صنایع غذایی
کارشناسی مدیریت دولتی
کارشناسی عکاسی
کارشناسی طراحی لباس
کارشناسی علوم سیاسی
کارشناسی حقوق
کارشناسی علوم تربیتی
کارشناسی فلسفه
کارشناسی شیلات
کارشناسی شیمی
کارشناسی موسیقی
کارشناسی ادبیات نمایشی
کارشناسی حسابداری
کارشناسی محیط زیست
کارشناسی ادبیات داستانی
کارشناسی باستان شناسی کارشناسی مهندسی شهرسازی
کارشناسی ایمنی صنعتی و محیط کار
کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی
کارشناسی آموزش راهنمایی و مشاوره
کارشناسی آموزش زبان انگلیسی
کارشناسی بهداشت مواد غذایی
کارشناسی معماری
کارشناسی مهندسی تکنولوژی مخابرات
کارشناسی مهندسی تکنولوژی هواپیما
کارشناسی مهندسی تکنولوژی الکترونیک
کارشناسی هنرهای تجسمی – نقاشی


ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 99
همانند دانشگاه آزاد داوطلبان و متقاضیان دانشگاه سراسری هم می توانند در ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری یا دولتی شرکت نمایند. تنوع رشته های بدون کنکور سراسری بسیار بیشتر از سایر دانشگاه ها می باشد. منظور از دانشگاه های سراسری بدون کنکور همان دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی ، غیر انتفاعی می باشد. انجام ثبت نام در سایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد.
داوطلبان به هنگام ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی لازم است اعتباری ثبت نام را در همان سامانه سنجش خریداری نمایند. خرید کارت اعتباری با استفاده ار کارت های عضو شبکه شتاب و رمز پویا امکان پذیر است. پرداخت هزینه در باجه های خودپرداز بانک های سراسر کشور غیر مجاز خواهد بود و مبلغ پرداخت شده به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.
با توجه به اینکه شرایط پذیرش هر یک از دانشگاه های کشور با یکدیگر متفاوت می باشد، لذا برای انجام انتخاب رشته ابتدا با دقت تمامی بندهای آن را مطالعه نموده و سپس در برگه ای جداگانه تمامی رشته های مورد نظر خود را یادداشت نمایید و سپس در فرم مربوط به انتخاب رشته ، آنها را وارد نمایید. زمان ثبت نام و انتشار دفترچه مربوط به نوبت اول ترم مهر و نوبت دوم ترم بهمن متفاوت می باشد.


شرایط ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه دولتی
انجام ثبت نام در رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی سراسری در صورتی امکان پذیر خواهد بود که داوطلبان دیپلم خود را دریافت نموده باشند. دارا بودن مدرک دیپلم برای تمامی داوطلبان الزامی می باشد. داوطلبانی که در شهریور ماه موفق به اخذ مدرک دیپلم خود نشده اند، چنانچه قبل از پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 99 بتوانند دبپلم خود را دریافت نمایند، امکان ثبت نام را خواهند داشت.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها کمی متفاوت تر خواهد بود. بدین معنا که داوطلبان ابتدا لازم است مدرک کاردانی این دانشگاه را اخذ نمایند و سپس در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند. پذیرش برای هر یک از داوطلبان در صورتی امکان پذیر خواهد بود که با سوابق تحصیلی آنان یکسان باشد.

برخورداری از شرایط جسمانی برای برخی از رشته های دانشگاه های سراسری ضروری می باشد. داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته هایی غیرمرتبط با رشته خود می باشند، می توانند در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند. تنوع رشته دانشگاه علمی کاربردی و همچنین شرایط ثبت نام این دانشگاه ، یکی از مزایایی دانشگاه علمی کاربردی خواهد بود.


مطالب مرتبط
کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور
لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن دانشگاه آزاد
اعلام نتایج کنکور
خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی ، زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی ، شرایط ثبت نام دانشگاه دولتی بر اساس سوابق تحصیلی و رشته های دانشگاه آزاد را ارائه دهیم. متقاضیانی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند توجه داشته باشند که زمان ثبت نام را از دست ندهند چرا که با بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد بود.
منبع : ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZBm5
نظرتان را بنویسید