مشاوره انتخاب رشته ارشد 99

مشاوره انتخاب رشته ارشد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
مشاوره انتخاب رشته ارشد 99

یکی از مهم ترین مواردی که لازم است مد نظر داشته باشید، استفاده از راهنمایی های مشاوره انتخاب رشته است. مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد تا حدودی با مشاوره انتخاب رشته ارشد سراسری به دلیل تفاوت در ظرفیت و همچنین نحوه پذیرش این دو دانشگاه متفاوت است .انتخاب رشته ارشد نیز دارای شرایط شرایطی میباشد که میتوایند با مطالعه دفترچه از این شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام در رشته مورد نظر کنید.

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
سازمان سنجش هم زمان با اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد کارنامه ای حاوی وضعیت علمی داوطلبان منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد . داوطلبان پس از دریافت این کارنامه می توانند درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن خود را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط لازم ، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند . سال گذشته به دلیل وقوع سیل در برخی استان های کشور و تاخیر در زمان برگزاری آزمون کلیه مراحل بعدی نیز به تعویق افتاده و داوطلبان در نیمه دوم تیر ماه موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته شدند . در حالی که انتظار ما برای زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 دهه دوم خرداد ماه و بلافاصله پس از انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 می باشد . متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در این مرحله می بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل مورد علاقه خود اقدام نمایند .

چگونه رشته محل های انتخابی خود را اولویت بندی کنیم؟

برای کسب نتیجه مطلوب در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و کسب اطلاع از کد رشته محل ها ، ظرفیت آن ها ، رتبه و درصد های هر درس و … به سراغ انجام انتخاب رشته بروید.
اولین قدم در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد نحوه چینش رشته ها می باشد. اما اکنون ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که ترتیب چینش رشته ها در انتخاب رشته کارشناسی ارشد چگونه باید باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به اینکه در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد به شما داوطلبان امکان انتخاب 100 رشته محل داده خواهد شد، بنابراین در ابتدا سعی کنید که انتخاب های خود را به سه صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم بندی کنید.
*به این صورت که انتخاب های خوش بینانه را در اولویت قرار دهید در انتخاب های خوش بینانه اصلا به رتبه توجه نکنید و تنها رشته هایی را انتخاب کنید که به آن ها علاقه دارید. از ویژگی های مثبت این نوع تقسیم بندی این است که شما شانس خود را برای قبولی در رشته های بهتر امتحان کرده اید و در عین حال چیزی را از دست نداده اید.
*در مرحله بعدی سعی کنید انتخاب های میانی خود را واقع بینانه انجام دهید به این دلیل که احتمال قبولی شما در این انتخاب ها بیشتر است. ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که تعداد انتخاب های میانی شما باید بیشتر باشد و حدود 50 درصد انتخاب هایتان را به صورت منطقی انجام دهید.
*اما در مورد انتخاب های آخر سعی کنید این انتخاب ها را برای اطمینان از قبولی انجام دهید و فرض کنید همه شرایط دست به دست هم داده اند تا شما در انتخاب های قبلی قبول نشوید به عبارت دیگر به صورت بدبینانه دست به انتخاب بزنید. دلیل اینکه این دست از انتخاب ها را بدبینانه می نامیم این است که بسیاری از داوطلبان شانس قبولی بیشتری در برخی از کد رشته محل ها دارند اما تمایل چندانی به پذیرش در آن ها ندارند این عدم تمایل می تواند ناشی از شهریه پرداز بودن رشته محل ، دوری مسافت و مسائلی از این قبیل باشد.
توصیه می کنیم که در صورت امکان هر 100 رشته محل را در لیست انتخاب رشته خود بگنجانید تا درصد قبولی خود را در رشته محل های انتخابی خود بالا ببرید.

برای برقراری ارتباط با مشاوره انتخاب رشته ارشد 99 ، نحوه پذیرش هر یک از دانشگاه ها، انتخاب رشته مجازی و انجام انتخاب رشته از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
9099072952 – تماس از سراسر کشور
9092305587 – تماس از استان تهران
تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب


انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری
پس از مشاهده نتایج مرحله اول کنکور ارشد و انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد 99 ، داوطلبان می بایست با در زمان مشخص شده برای انتخاب رشته، با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند.
طبق روال سال های گذشته هر داوطلب میتواند 100 رشته محل را در فرم انتخاب رشته ارشد وارد کند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در این فرم باید به دوره ی مجاز برای انتخاب رشته و زیرگروه خود توجه ویژه داشته باشند که مبادا در آینده مشکلاتی ایجاد شود.
هر داوطلب میبایست با توجه به اولویت های خود، علایق، محل تحصیل، هزینه دوره و … کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب وارد لیست کند. اینجاست که اهمیت بهره گیری از یک مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص میشود.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد
داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد دارند، بایست توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد میبایست کد علاقمندی آن را خریداری نمایند، سپس با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 اقدام به انجام انتخاب رشته ارشد آزاد 99 نمایند.

خلاصه مقاله : در این مقاله راهنمایی های لازم در ارتباط با انتخاب رشته ارشد 99 ،زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشئ و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ارائه دهیم و پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان انتخاب رشته را از دست ندهید چر که انتخاب به صوت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.
منبع : مشاوره تلفنی انتخاب رشته آزمون ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YAD9
نظرتان را بنویسید