دریافت کردن کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

دریافت کردن کد مدرسه برای سوابق تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1401، داشتن کد مدرسه محل تحصیل داوطلبان می باشد. تمامی داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ برای دریافت کد مدرسه خود می توانند به کارنامه شان مراجعه کرده و از بالای کارنامه این کد را دریافت نمایند.

 

 

یکی از اطلاعات مورد نیاز در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای داوطلبان نظام جدید ( 6-3-3 ) و فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی و سالی واحدی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد. این اهمیت به قدری است که داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1401 بدون وارد کردن کد سوابق تحصیلی خود مجاز انجام مراحل ثبت نام نمی باشند.

کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت dipcode.medu.ir که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می باشد، قابل دریافت است. یکی از اطلاعات الزامی جهت دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد، کد مدرسه می باشد. از آنجایی که این کد امسال برای اولین بار به عنوان یکی از اطلاعات لازم جهت دریافت کد سوابق تحصیلی به شمار می رود، بسیاری از داوطلبان نمی دانند کد مدرسه چیست و از نحوه دریافت آن مطلع نیستند. به همین خاطر در ادامه این مقاله در خصوص نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1401 توضیح دادیم. با ماه همراه باشید!

 

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۱

آن دسته از علاقمندان به ثبت نام کنکور سراسری که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، همزمان با شروع ثبت نام می بایست وارد سایت dipcode.medu.ir شده و نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ تغییری گسترده در نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ایجاد شد. این تغییر عبارتند از اضافه شدن گزینه کد مدرسه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1401.

 

بسیاری از مشمولان اعمال سوابق تحصیلی با خود می گویند که " کد مدرسه چیست و از کجا پیدا کنم برای پاسخ به این سوال باید بگوییم کد مدرسه معمولا در قسمت بالایی کارنامه داوطلبان ذکر می شود و داوطلبان می توانند مطابق تصویر از قسمت مذکور اقدام به یادداشت این کد نمایند. خوشبختانه آموزش و پرورش برای آن دسته از داوطلبانی که به کارنامه خود دسترسی ندارند، روش دیگری جهت دریافت این کد در نظر گرفته است و آن استفاده از پورتال همگام دانش آموز می باشد که در این قسمت به تفصیل توضیح داده شده است.

 

کد مدرسه

 

برای اطلاع از کد های لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: کد های لازم برای ثبت نام کنکور

 

مراحل دریافت کد مدرسه از طریق سایت همگام

 

مراجعه به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir

کلیک روی عکس داوطلب از منوی بالای صفحه

یادداشت کردن کد سازمان

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری

 

در مرحله اول داوطلب می بایست وارد سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir شده، کدملی و رمز همگام خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایند.

 

کد مدرسه

 

داوطلب پس از ورود به پورتال همگام، می بایست مطابق شکل زیر روی تصویر خود در منوی نوار ابزار بالا کلیک نماید.

 

نحوه دریافت کد مدرسه

 

با کلیک روی عکس داوطلب منویی مطابق تصویر نمایش داده می شود که در آن کد سازمان نوشته شده و داوطلب متقاضی دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم می بایست نسبت به یادداشت این کد اقدام نماید. لازم به ذکر است کد سازمان همان کد مدرسه می باشد.

 

دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۰

 

داوطلبان کنکور سراسری 1401 برای دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی در سایت همگام می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: سایت همگام

 

 

موارد استفاده از کد مدرسه چیست

در حال حاضر از موارد استفاده کد مدرسه برای علاقمندان به ثبت نام کنکور سراسری 1401 تنها برای دریافت کد سوابق تحصیلی استفاده می شود. از آنجایی که تمامی متقاضیان شرکت در این ماراتن نفسگیر اعمال تاثیر سوابق تحصیل نیستند، به عبارتی می توان گفت داوطلبانی که می بایست نسبت به دریافت کد مدرسه خود اقدام نمایند به شرح زیر می باشند:

دانش آموزان و فارغ التحصیلان پایه دوازدهم نظام جدید ( 6-3-3) که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۱ موفق به دریافت مدرک دیپلم خود می شوند. تاثیر سوابق تحصیلی برای این افراد به میزان 30 درصد و به صورت مثبت در نظر گرفته شده است.

 

کلیه فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی - سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را در هر یک از رشته های گروه نظری (ریاضی، انسانی و تجربی) از سال 84 به بعد دریافت کرده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم می شوند که تاثیر آن در کنکور 1401 به میزان 25 درصد و مثبت می باشد.

 

فارغ التحصیلان مقطع پیش دانشگاهی که از سال 91 به بعد مدرک خود را دریافت نموده اند. این دسته از داوطلبان نیز مشمول اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به میزان 30 درصد و به صورت مثبت می باشند.

 

برای اطلاع از نحوه دریافت کد منطقه پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: نحوه دریافت کد منطقه

 

 

 

 

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما پیرامون دریافت کد سوابق تحصیلی و ثبت نام کنکور سراسری 1401 می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و تمامی سوالات خود در زمینه مذکور را از کارشناسان هیوا بپرسید. همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به کنکور ۱۴۰۱ مطلع گردید.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ داشتن کد مدرسه برای دریافت یک از اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری 1401 الزامی می باشد؟

✔️ همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است، برای دریافت کد سوابق تحصیلی الزامی می باشد.



 

2- ✔️ کد مدرسه از چه طریقی قابل دسترسی می باشد؟

✔️ یکی از راه های دسترسی به این کد، مراجعه به قسمت بالای کارنامه داوطلب می باشد البته سایر راه های دریافت کد مدرسه در متن مقاله قرار داده شده است.



 

3- ✔️ کدام دسته از داوطلبان می بایست نسبت به دریافت کد مدرسه اقدام نمایند؟

✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده است، مشمولان اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1401 می بایست نسبت به دریافت کد مدرسه اقدام نمایند.

منبع : دریافت کردن کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qyRR
نظرتان را بنویسید