ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان 1400 - 1401

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان 1400 - 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه سیستان و بلوچستان از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری برای سال 1400 دانشجو می پذیرد .

 حداقل شرایط لازم برای ارائه ثبت نام فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان:

معدل کل یا معدل همتراز شده مقطع کارشناسی متقاضی، حداقل شانزده باشد. در مواردی که معدل کل مقطع کارشناسی متقاضی کمتر از 16 باشد، معیار محاسبه همترازی، آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور است. چنانچه اطلاعات مربوط به رشته گرایش یا دانشگاه محل تحصیل متقاضی در پرتال سازمان سنجش وجود نداشته باشد، نزدیکترین ضرایب همترازی به رشته گرایش متقاضی یا دانشگاه محل تحصیل وی، ملاک عمل خواهد بود. شورای استعدادهای درخشان دانشگاه در این خصوص اقدام خواهد کرد.
معدل کل یا معدل همتراز شده مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، بدون احتساب نمره پایان نامه، حداقل هفده باشد. در مواردی که معدل کل مقطع کارشناسی ارشد متقاضی بدون احتساب نمره پایان نامه کمتر از هفده باشد، معیار محاسبه همترازی ، آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. چنانچه اطلاعات مربوط به رشته گرایش یا دانشگاه محل تحصیل متقاضی در پرتال سازمان سنجش وجود نداشته باشد، نزدیکترین ضرایب همترازی به رشته گرایش متقاضی یا دانشگاه محل تحصیل وی، ملاک عمل خواهد بود. شورای استعدادهای درخشان دانشگاه در این خصوص اقدام خواهد کرد.
بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی کارشناسی ارشد متقاضی نگذشته باشد.
متقاضی، صرفا دانش آموخته یا دانشجوی نیمسال چهارم کارشناسی ارشد دوره های روزانه یا نوبت دوم دانشگاه های دولتی سراسر کشور باشد.
دانشجوی نیمسال چهارم، مشروط به این که : اولا؛ تمام واحدهای دوره (غیر از پایان نامه) را تا تاریخ مصاحبه گذرانده باشند و ثانیا؛ استاد راهنمای وی کتبا تایید کند که تا تاریخ 1400/06/31 فارغ التحصیل می گردد و ثالثا؛ سایر شرایط علمی مندرج در قانون را داشته باشد، می توانند متقاضی پذیرش بدون آزمون بوده و پرونده ارسال کنند.
کسب حدنصاب لازم از آزمون زبان انگلیسی، در جلسه مصاحبه الزامی نیست. ولی پذیرفته شده متعهد می گردد که قبل از آزمون جامع دوره دکتری، حدنصاب مطرح در قانون را اخذ و به دانشگاه اعلام کند.
به مستندات علمی تا روز مصاحبه امتیاز تعلق می گیرد.
کسب حداقل 5/5 امتیاز وتویی مربوط به ردیف 1 جدول 1 آیین نامه ( شماره 67272/21 مورخ 18/04/93 و اصلاحیه شماره 237200/21 مورخ 16/12/93 ) و آئین نامه شماره 299574/2 مورخ 16/12/96 حداقص 40 امتیاز از کل ردیف های جداول 1 ،2 و 3 آیین نامه، الزامی است.
مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال ، بابت بررسی مدارک دریافت می شود. این وجه، تحت هیچ شرایطی مسترد نمی گردد.
پذیرفته شدن نهایی، به صورت مشروط ثبت نام شده و مشغول به تحصیل می گردد.
ثبت نام قطعی از پذیرفته شده نهایی، منوط به تایید صلاحیت توسط سازمان سنجش آموزش کشور و شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم و صلاحیت عمومی توسط دانشجو است.
پذیرفته شدگان نهایی ( به استثنای تبصره 3-1 آیین نامه وزارتی شماره 21/237200 مورخ 16/12/93 مبنی بر ارائه نمره زبان خارجه قبل از برگزاری امتحان جامع) تابع کلیه ضوابط و مقررات آموزشی و پژوهشی جاری دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده و هیچ تفاوتی با سایر دانشجویان دکتری ندارند.
دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت تمام وقت است و نمی تواند در یک سال اول تحصیل، درخواست مرخصی تحصیلی نماید.
تغییر رشته و گرایش و انتقال در مقطع دکتری ممنوع است.
هر متقاضی فقط می تواند در یک رشته گرایش تقاضای پذیرش بدون آزمون داشته باشد.
امتیازدهی صرفا بر اساس ردیف های جداول زیر صورت می گیرد و گروه مصاحبه کننده به وجه نمی توانند ردیف دیگری ایجاد نمایند.
به تشخیص گروه های آموزشی دانشگاه و پس از انجام مصاحبه، ممکن است هیچ متقاضی واجد شرایط تشخیص داده نشوند. بنابراین دعوت به مصاحبه ، هیچ حقی برای دعوت شدگان ایجاد نمی کند.
هروقت و در هر شرایطی که خلاف یا پنهان کاری در مدارک ارائه شده متقاضی مشاهده شود، از دانشگاه اخراج شده و مطابق مقررات بایستی پاسخگوی مطالبات دانشگاه و سایر مراجع ذیصلاح نیز باشد.


​ مدارک لازم برای ثبت نام فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان:



مدرکی رسمی که بیانگر معدل کارشناسی شما باشد. (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
مدرکی رسمی که بیانگر معدل کارشناسی ارشد (بدون احتساب پایان نامه) و تاریخ دانش آموختگی شما باشد. (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
ارسال کپی تمام صفحات شناسنامه و کپی پشت و رو از کارت ملی الزامی است. (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
تکمیل و امضای فرم درخواست پذیرش (فرم الف یا ب) (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
یک قطعه عکس جدید 4*3 (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
فرم تعهدنامه (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
فرم توانمندی (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
فرم نظرسنجی (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
فرم رزومه و مستندات آن (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
چک لیست (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
فیش واریزی (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)
فرم توصیه نامه (فرمت بارگذاری شده مورد پذیرش: PDF یا JPEG است.)


​ نحوه ثبت نام در فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان:



علاقه مندان بایستی از تاریخ 99/11/25 لغایت 99/12/20 مدارک خود را از طریق درگاه تعبیه شده ارسال نمایند.

توضیحات: از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس www.usb.ac.ir به صفحه گروه استعدادهای درخشان مراجعه و پس از مراجعه به پوشه "پذیرش بدون آزمون دکتری" به منوی "اطلاعیه های مهم" مراجعه نمایید. پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایید. به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده شما بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی " اطلاعیه های مهم" مدارک را کامل (فرم ها به صورت کامل تایپ گردد) و آن ها را به صورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم 15 مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی به صورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت کنید.

منبع : ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MyEG
نظرتان را بنویسید