کد ضریب در کنکور ارشد چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
کد ضریب در کنکور ارشد نشون دهنده رشته گرایش های یک مجموعه امتحانیه که داوطلبا با اطلاع از این موضوع می تونن علاوه بر انتخاب منابع مناسب برای رشته دلخواه، فرایند انتخاب رشته کنکور ارشد رو هم دقیق تر انجام بدن.

 برای مشاوره اهمیت کد ضریب در کنکور کارشناسی ارشد



داوطلبایی که متقاضی شرکت در کنکور ارشد هستن باید بعد انتخاب مجموعه امتحانی مد نظر خود ببینن که به کدوم یکی از رشته های اون مجوعه علاقه دارن و می خوان ادامه تحصیلی بدن تا با توجه به اون رشته، کد ضریب خودشون رو پیدا کنن.

داوطلبا با اطلاع از کد ضریب رشته امتحانی خودشون می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه و قبولی در کنکور ارشد داشته باشن. اما از اونجایی که خیلی از داوطلبا با مفهوم کد ضریب آشنایی ندارن در ادامه این مقاله در خصوص کد ضریب در کنکور ارشد توضیح دادیم . 



کد ضریب در کنکور ارشد
هر مجموعه امتحانی در کنکور ارشد شامل چند رشته میشه که برای هر رشته یک کد ضریب تعریف شده . کد ضریب نشون دهنده رشته گرایش های یک مجموعه امتحانیه و به داوطلبا کمک میکنه که بدونن برای رشته مد نظر اون ها کدوم درس ها ضریب بالاتری داره و شانس قبولی اون ها رو در کنکور بالاتر میبره .

یعنی داوطلبا باید ببینن رشته مد نظرشون چند تا کد ضریب داره و اولویت و یا هدفشون قبولی تو کدوم کد ضریباست . حالا برای اینکه با مفهوم کد ضریب بهتر آشنا بشین یک مثال براتون می زنیم . تصور زیر یکی از رشته های کنکور کارشناسی ارشد هستش . 





  همون طور که می بینن تو قسمت آبی رنگ " منابع دروس امتحانی " مشخص شده . داوطلبی که مثلا می خواد تو مجموعه روانشناسی شرکت کنه وقتی این قسمت رو میبینه فکر می کنه باید 16 کتاب رو طبق اون چیزی که نوشته شده برای کنکور ارشد بخونه . درصورتی که اصلا همچین چیزی نیست.

 اگه دقت کنین یکی از ستون های این جدول نوشته شده " کد ضریب " ، که با رنگ بنفش مشخص شده . شما اول باید انتخاب کنین که کدوم یکی از رشته های مجموعه روان شناسی مد نظرتون هست . مثلا اگه کسی روان شناسی بالینی رو می خواد باید اول ببینه که روان شناسی بالینی کد ضریبش چه عددیه.

 همون طور که تو تصویر با رنگ سبز مشخص شده . روان شناسی بالینی کد ضریب 2 رو داره . همون طور که تو کادر سبز رنگ می بینین . ضریب دروس برای کد ضریب روانشناسی مشخص شده و اگه دقت کنین متوجه می شین که از 16 منبعی که برای آزمون روانشناسی معرفی شده فقط 6 درس برای قبولی تو رشته روان شناسی تاثیر داره.

بیشتر بخوانید : راهنمای ثبت نام کنکور ارشد











کد ضریب در کارنامه اولیه کنکور ارشد
کد ظریب نشون دهنده رشته گرایش های یک مجموعه امتحانیه . مثلا تو کارنامه زیر مجموعه حسابداری 3 تا کد ضریب داره . یعنی اگه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد رو ببینین متوجه میشین که کد ضریب 1 میشه حسابداری ، کد ضریب 2 میشه حسابرسی ، کد ضریب 3 میشه مدیریت حسابداری . از اونجایی که درس های امتحانی کنکور ارشد ضرایبشون برای هر کد ضریب متفاوته باعث میشه رتبه شما تو کد ضریب های مختلف هم متفاوت باشه .





مهم ترین قسمت کارنامه ارشد اطلاع از همین کد ضریبه که تاثیر زیادی تو فرم انتخاب رشته شما داره . این بخش از کارنامه کنکور کارشناسی ارشد کمک زیادی به انجام یک انتخاب رشته دقیق و اساسی می کنه و آشنایی با این موضوع برای همه داوطلبا لازمه .

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد


اهمیت کد ضریب در کنکور ارشد
کد ضریب در کنکور ارشد خیلی مهمه و با توجه به کد ضریب ها می تونین منابع مربوط به رشته مورد نظر رو فقط مطالعه کنین و با یک برنامه ریزی دقیق به اون رتبه دلخواتون برسین. اینجوری دیگه وقتتون رو الکی برای مطالعه منابعی که برای رشته مد نظر شما ضریبی نداره تلف نمی کنین و می تونین به راحتی در رشته دلخواه قبول بشین .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم امادن با به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد کد ضریب کنکور ارشد  و تحلیل اون پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشنا در ارتباط باشین با کمک این کارشناسا انتخاب رشته خودتون رو کامل انجام بدین .


در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور ارشد












سوالات متداول


1- منظور از کد ضریب در کنکور ارشد چست ؟
کد ضریب در کنکور ارشد نشون دهنده رشته گرایش های یک مجموعه امتحانیه که توضیحات بیشتر در یا نمقاله داده شده .


2- اطلاع از کد ضریب کنکور ارشد چه کمکی به داطلبا می کنه ؟
همون طور که در این مقاله توضیح دادیم داوطلبا با اطلاع از این موضوع می تونن منابع امتحانی رو به طور دقیق انتخاب کنن .


3- اهمیت اطلاع از کد ضریب در کارنامه کنکور ارشد چیه ؟
داوطلبا با توجه به کد ضریب ها می تونن فرایند انتخاب رشته کنکور رو دقیق تر انجام بدن که برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونین این مقاله رو بخونین .

منبع : کد ضریب در کنکور ارشد چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rAL6
نظرتان را بنویسید