راهنمای سفر به ایتالیا 1400 با ویزای شینگن و نازنین حبیبی

ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
nazaninehabibi70
سفر کردن یکی از بهترین روش های شاد بودن در زندگی محسوب می گردد. مخصوصا اگر بخواهیم به ایتالیا کشور رویاها با جاذبه های گردشگری فراوان سفر کنیم.
رفتن به مکان های جدید و آشنایی با فرهنگ های متفاوت و تماشای چشم اندازهای زیبا، تاثیر محسوسی در روح و جسم انسان دارد به طوری که پس از چندین روز مسافرت همیشه انسان ها دچار نوعی شادابی وصف ناپذیر می شوند. با این سوالات مقاله خودم را شروع می کنم:

اطلاعاتی در مورد کشور ایتالیا
چرا و چطور باید ویزای شینگن ایتالیا بگیریم؟
چه مدارکی احتیاج است؟
چه مقدار هزینه بر می باشد؟
و بسیاری سوالاتِ دیگر که در این مقاله به آن می پردازم.

ایتالیا (Italy) نام کشوری است که در جنوب اروپا قرار دارد و به دلیل شباهت نقشه‌اش به چکمه، به کشور چکمه‌ای مشهور است. پایتخت ایتالیا رم است و شبه جزیره‌ ایتالیا، جزیره‌ سیسیل و جزیره‌ ساردنی واقع در دریای مدیترانه، ایتالیای امروزی را تشکیل می‌دهند؛ کشوری پیشرفته که یکی از هفت کشور صنعتی جهان شمرده می‌شود.
ایتالیا به دلیل قدمت طولانی، فرهنگ غنی، تاریخ پر فراز و نشیب، مناظر شگرف طبیعی و آثار باقی‌مانده از دوران باستان، یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان به‌شمار می‌رود. کشوری وسیع که با وسعتی حدود 301 هزار و 340 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 60 میلیون و 500 هزار نفر، به عنوان چهارمین کشور پر جمعیت قاره‌ سبز، شناخته می‌شود. نکته قابل توجه و جالب در مورد ایتالیا، بخش‌هایی از کشور است که خارج از خاک آن قرار گرفته‌اند و کشورهایی مستقل که درون مرزهای آن هستند؛ به عنوان مثال کامپیونه دیتالیا به عنوان بخشی از خاک ایتالیا، در سوئیس واقع شده است و دو کشور بسیار کوچک با نام‌های واتیکان و سان مارینو به ترتیب در شهر رم و ایالت امیلیا، در مرزهای جغرافیایی این کشور قرار دارند.
ایتالیا با اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. آب و هوای کشور در اغلب نواحی مدیترانه‌ای به‌شمار می‌رود. در بخش‌های شمالی به دلیل حضور رشته‌ کوه‌های آلپ، اقلیمی سرد، در جنوب کشور اقلیمی خشک و در دیگر نواحی آن، اقلیمی گرم حکم‌فرما است. نوع حکومت ایتالیا جمهوری است و رئیس جمهوری و نخست وزیر در بالاترین جایگاه‌ها قرار می‌گیرند.
اقوام و نژادهای مختلفی از جمله ایتالیایی اسلاوتبار، فرانسوی، آلبانیایی‌تبار و ایتالیایی یونایی‌تبار در ایتالیا زندگی می‌کنند. زبان رسمی مردم، ایتالیایی و واحد رسمی پول کشور یورو (€) است. بیش از 74٪ ساکنان را مسیحیان کاتولیک شامل می‌شوند.
ایتالیا که در طول تاریخ طولانی خود، بستر تمدن‌های مختلفی بوده، مملو از آثار باستانی و تاریخی ارزشمند است. رم، به عنوان پایتخت کشور، کلیساهای متعدد، موزه‌های متنوع، عمارات تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیزی را در خود جای داده است و پس از لندن در انگلستان و پاریس در فرانسه، لقب بهترین مقصد گردشگری اروپا را به خود اختصاص می‌دهد. کولوسئوم و طاق کنستانتین، سازه‌ بزرگی است که از دوران رم باستان به یادگار مانده و می‌توان گفت که زمین‌های فوتبال امروزی، بر اساس طرح همین بنا به شکل بیضی ساخته شده‌‌اند. قدمت این بنای عظیم به دوران قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و از مهم‌ترین جاذبه‌های رم به‌شمار می‌آید. موزه واتیکان نیز با پیشینه‌ای که به قرن 16 میلادی بر می‌گردد، محل نگهداری اشیای جالب بی‌شماری است که می‌تواند ساعت‌ها بازدیدکنندگان را به خود مشغول دارد.
برج کج پیزا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در دنیا است و بازدید از آن، به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات هر فرد تبدیل می‌شود. دلیل نامگذاری، انحراف برج در جهت جنوب‌غربی است که به دلیل فونداسیون ضعیف و نداشتن پایه‌ای محکم، پس از ساخت برج در سال 1173 ایجاد شد. ویرانه‌های پمپئی در نزدیکی شهر ناپل قرار دارد و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌شود. شهر باستانی پمپئی که بر اثر آتشفشان کوه وزوو به مدت 1500 سال مدفون شده بود، به صورت کاملاً اتفاقی در سال 1599 میلادی کشف شد و امروزه جزوی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. میدان سن مارکو نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است. سن مارکو اصلی‌ترین میدان ونیز به‌شمار می‌رود که کلیسای جامع سن مارکو و برج ساعت نیز در محوطه آن قرار دارند و ضمن قدم زدن و بازدید می‌توان یک فنجان چای یا قهوه در کافه‌های اطراف آن نوشید. از دیگر دیدنی‌های ایتالیا می‌توان به پله‌‌های اسپانیایی رم، میدان دی اسپاگنا و پانتئون اشاره کرد و از مهم‌ترین مقاصد گردشگری می‌توان فلورانس، پیزا و ونیز را نام برد.
ساعت محلی ایتالیا 2.5 ساعت از ساعت ایران عقب‌تر است و هموطنان عزیز برای سفر به این قطب گردشگری، نیازمند ویزا هستند

مسافران، سرمایه گذاران و یا دانشجویانی که قسط سفر به کشور ایتالیا را دارند، میتوانند با اخذ ویزای ایتالیا از نوع شینگن، وارد این کشور شوند؛
منطقه شینگن نامی آشناست و شامل 26 کشور است. این منطقه مرزهای داخلی بین خود را آزاد نگه داشته و مرز های خارجی خود را تقویت کرده است.
کسانی که اقامت دائم یکی از 26 کشور عضو شینگن را داشته باشند، میتوانند به سادگی در بین کشورها تردد کنند.
ایتالیا نیز به عنوان عضوی از منطقه شینگن محسوب می شود که توانسته یک رویکرد مهاجرتی خوب فراهم سازد.
آلمان و فرانسه اولین کشورهایی بودند که وارد منطقه شینگن شدند و پس از آن بلژیک و هلند اضافه شدند و ایتالیا نیز توافقنامه شینگن را امضا کرد.

برای سفر به ایتالیا نیاز است یک سری شرایط رعایت شود:
شخص باید مدارک لازم را تهیه کرده باشد.
نیاز است از نظر مالی مشکلی نداشته باشد.
پروسه اخذ ویزای شینگن را پشت سر گذاشته باشد.
هدف از سفر وی مشخص باشد.
اگر تا حدودی به فرهنگ و زبان ایتالیایی آشنا باشد شانس بیشتری دارد.
نیاز است از بیمه مخصوص سفر استفاده نماید.
شخص باید از نظر کاری و اقتصادی وضعیت مشخصی داشته باشد.
در صورت پرونده قضایی پروسه صدور ویزای ایتالیا دشوار خواهد بود.

در فرودگاه از شما یک سری اسناد و مدارک تقاضا می شود که باید ارائه دهید:
گذرنامه معتبر که دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد و صفحات سفید آن مناسب باشند.
کارت ملی و شناسنامه.
فیش پرداختی عوارض خروج از کشور.
پروسه بازرسی چمدان بر اساس نوع سفر شما بررسی می شود.
کارت پرواز.
ویزای کشور مقصد. این بخش به دقت توسط مامور مربوطه بررسی می شود و احتمال اینکه چندین سوال پرسیده شود نیز وجود دارد اما نگرانی وجود ندارد.
گاه تاخیر در بررسی مدارک شما دیده می شود که نگرانی ایجاد نمی کند.

سوالات متداول مسئولان مرزی ایتالیا برای ورود به مرز:
سوالاتی که به محض ورود به مرز ایتالیا پرسیده می شود متفاوت است اما مجموعه سوالات پر تکرار و عمومی از قرار زیر است:

هدف از سفر شما چیست؟ در پاسخ به این سوال کوتاه بگویید اما محکم و مشخص!
چرا اعتبار گذرنامه شما مشکل دارد؟ این سوال گاه به منظور بررسی وضعیت روحی شما است و ممکن است گذرنامه شما هیچ مشکلی نداشته باشد!
چرا ایتالیا را انتخاب کرده اید؟ دلایلی بیاورید که هم منطقی باشد و هم به اندازه کافی محکم باشد.
یک سری مدارک شناسایی و مدارک مربوط به وضعیت مالی شما.

انواع ویزای شینگن ایتالیا:
ویزای شینگن به طور کلی در نوع A,B,C,D,LTV است:
ویزای شینگن نوع A: مخصوص ترانزیت.
ویزای شینگن نوع B: مخصوص ترانزیت برای سفر به بیش از یک کشور.
ویزای C از نوع یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود.
ویزای D مربوط به شرایط گردشگری و توریستی.
ویزای LTV تنها برای یک کشور عضو شینگن است و شرایط ورود به کشورهای دیگر را ندارد.
ویزای شینگن ایتالیا از نوع توریستی، تجاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … دسته بندی شده است. گاه ویزا به منظور پروسه بیماری و درمان نیز صادر می شود که شرایط خاص خود را دارد...

مدارک لازم برای ویزای فرودگاه ایتالیا:
ویزای معتبر در مورد آخرین کشوری که قصد سفر به آن را دارید.
بلیط پرواز برای کشور مقصد.
اصل و کپی شناسنامه.
گواهی سلامت پزشکی ( در صورت نیاز).
نامه ای از شرکت مقصد ( در صورت نیاز).
نکته: مدارک شما باید دقیق تنظیم شود و گاز نیاز به مدارک اضافی است که بهتر است تهیه شده باشد.
ایتالیا به دلیل قدمت طولانی، فرهنگ غنی، تاریخ پر فراز و نشیب، مناظر شگرف طبیعی و آثار باقی‌مانده از دوران باستان، یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان به‌شمار می‌رود. کشوری وسیع که با وسعتی حدود 301 هزار و 340 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 60 میلیون و 500 هزار نفر، به عنوان چهارمین کشور پر جمعیت قاره‌ سبز، شناخته می‌شود.

امیدوارم که از سفر به ایتالیا لذت ببرید :)
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lBol
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر