مشاوره تولید ناب

مشاوره تولید ناب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
aryangostar
تولید ناب ( ریشه ها و مفاهیم-قسمت اول)






زادگاه تولید ناب در شرکت تویوتا در جزیره ناگویا در ژاپن است. نخستین پیروزی خانواده تویوتا در صنعت ماشین‌آلات نساجی بود و در دهه 1930 به دلیل نیاز شدید دولت، شرکت مذکور وارد صنعت وسایل‌نقلیه موتوری گردید در آن سالها، ای ‌جی‌تویوتا با مهندس شرکت، تای‌چی‌اوهنو به آمریکا سفر کرده و از شرکت اتومبیل‌سازی فورد بازدید به عمل آوردند و نهایتا به این نتیجه رسیدند که اصول تولید انبوه قابلیت پیاده‌سازی در ژاپن را ندارد و این سیستم پر از اتلاف ( مودا که لغتی ژاپنی است ) است.

شیوه جدیدی از تولید
برهمین اساس، آنها شیوه جدیدی از تولید که بعدها تولید ناب نام گرفت را ایجاد نمودند. این ایده تازه تحت مجموعه شرایطی ارائه گردید که ایده‌های قدیمی دیگر کارا به نظر نمی رسید و برای رشد صنعتی کشور ژاپن غیر قابل کاربرد بودند.

تویودا و تاییچی
از پیشگامان این ایده می‌توان به ای جی تویودا و تاییچی اوهنو اشاره کرد که پس از جنگ جهانی دوم بنیانگذار این رویکرد بودند ژاپن به دنبال شناسایی دلایل پیشرفت آمریکا، به چند دلیل نمی توانست مانند آمریکا تولید خودرو را به صورت انبوه داشته باشد. مهمترین این دلایل عبارت بودند از:

1)کوچک بودن بازار
2)تنوع آن و نیاز مردم به خودروهای باری کوچک و بزرگ برای حمل محصولات کشاورزی
3)و هم چنین خودروهای کوچک برای تردد در شهر با مصرف سوخت کم.



جهت مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8RVr
مطلب قبلی
مشاوره ایزو 13485
مطلب بعدی
مشاوره ایزو
نظرتان را بنویسید